Gå til innhold

Lønn butikkmedarbeider?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kommer an på om butikken følger tariff.

Jeg begynte i Free Record Shop for tre uker siden. Nå har jeg sagt opp. De ligger ca 15 kroner UNDER tariffen til Handel og kontor pluss at veldig lite av det andre er på plass eller i orden.

100% stilling der kontra ca 45% der jeg var tidligere og skal tilbake til utgjør 3000-3500 pr mnd etter skatt...

Gjest osiris

Kommer an på om butikken følger tariff.

Jeg begynte i Free Record Shop for tre uker siden. Nå har jeg sagt opp. De ligger ca 15 kroner UNDER tariffen til Handel og kontor pluss at veldig lite av det andre er på plass eller i orden.

100% stilling der kontra ca 45% der jeg var tidligere og skal tilbake til utgjør 3000-3500 pr mnd etter skatt...

For å være garantert å få tarifflønn er det en forutsetning at man er organisert i ei fagforening og at det er tariffavtale på arbeidsplassen. Det er faktisk lovlig å betale folk under 50 kr i timen selv om det er langt under tariff. Men dersom det er tariffavtale skal man minst ha tarifflønn

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...