Gå til innhold

er boksing skadelig for hjernen???

Gjest ikke undertegnet

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Hei! Jeg har drev en stund med boksing, og synes det var utrolig gøy, i tillegg til at det gjorde meg avbalansert og fri for aggresjon.

Jeg sluttet i frykt for å påføre hjernen skader. Jeg fikk meg nemlig en del harde salg i hodet, som gav smerte, selv med hodebeskytter. Jeg ble bekymret for om slike slag over tid kan skade hjernen. Er min frykt reel, eller tåler hodet slik harde slag?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tigertrollet

Jeg husker jeg leste en gang om Muhammed Ali at han gjennomsnittlig hadde fått 2 slag mot hodet i hver kamp, og med ca.1500 kamper skulle det bli 3000 slag mot hodet..

Det MÅ da ha gjort noe med hodet?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker jeg leste en gang om Muhammed Ali at han gjennomsnittlig hadde fått 2 slag mot hodet i hver kamp, og med ca.1500 kamper skulle det bli 3000 slag mot hodet..

Det MÅ da ha gjort noe med hodet?!

Heisann.

Lurer litt på hvor du fant at Ali hadde gått 1500 kamper...Han hadde 61 prof.-kamper og sikkert 200 amatør-kamper...og fikk langt flere treffere i hodet enn 2 pr. kamp... Fra spøk til revolver...Det karolinska Sykehuset i sverige hadde en omfattende test av boksere før og etter karriere og kunne ikke påvise i ett eneste tilfelle noe skade på hjerne som følge av boksing...Har selv drevet med boksing i mange år og er trener i dag...har ihvertfall ikke merket noe til noen skade på hjernen...Boksing er en meget fin idrett når den drives på en seriøs måte...kos deg på trening uten noen bekymring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...