Gå til innhold

Anbefalte innlegg

har farga håret en del ganger, både hos frisør og ikke,før med det resultatet at etter noen måneder er håret kjempetørt, flisete og samme konsistens som høy. Kurer osv har jeg ikke tro på da det ikke funker noe særlig. Isåfall må man opp i noen kjempedyre kurer som ikke er drøye i bruk.

er det noen som har erfaring med hårfarger som ikke sliter sånn?

Hva med garnier lumia? fikk en pakke i posten, men vet ikke om jeg tør å bruke den

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/64827-h%C3%A5rfarge-som-ikke-sliter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest brennerpåhøyloftet

Det som sliter på håret er kjemikaliene. Prøv Henna, det får du kjøpt på Body Shop, apotek og enkelte "innvandrerbutikker". Det er mye gris og lukter fælt i en uke, men fargen er permanent (vokser ut med håret) og flott.

Søstera mi farget håret med henna - hun så jævlig ut, mildt sagt. Men det var vel fordi hun ikke kledde fargen.

Gjest Diddiii

Søstera mi farget håret med henna - hun så jævlig ut, mildt sagt. Men det var vel fordi hun ikke kledde fargen.

Men husk at henna er alle frisørers mareritt. Har du først farget det med henna, må du la ALT vokse ut før du kan farge det på nytt. For vanglig farge "biter ikke" på hennafarget hår.

Tanya1365380060

Jeg har en venninne som har en frisørsøster, og hun sier at hvis man velger å farge håret hjemme, så bør man bruke Loreal produkter. De er mest nyutviklet og inneholder mindre av de stoffene som sliter mye på håret (f.eks ammoniakk). Også har jeg forresten hørt at Casting er et merke man bør holde seg unna-frisørenes mareritt av en eller annen grunn..

Gjest alven

Hårfarge som ikke sliter tror jeg ikke finns :( Du har jo henna farge, men da må du holde deg til den, eller vente til alt vokser ut. Feria anbefales heller ikke, du kan ikke bruke vanlig hårfarge etter den. Casting er visst skikkelig dårlig.

Har til dags dato ikke funnet en hårfarge som ikke gjør håret tørt. Kanskje er frisørfarger bedre for håret? Skulle gjerne visst..

Annonse

Det som sliter på håret er kjemikaliene. Prøv Henna, det får du kjøpt på Body Shop, apotek og enkelte "innvandrerbutikker". Det er mye gris og lukter fælt i en uke, men fargen er permanent (vokser ut med håret) og flott.

Jeg har farget håret mye også med henna og henna sliter mye på håret. Har aldri vært plaget av at parfymerifarge sliter bortsett fra bleking.

Det er forresten kvikksølv i henna så det tror jeg ikke jeg hadde brukt.

Men husk at henna er alle frisørers mareritt. Har du først farget det med henna, må du la ALT vokse ut før du kan farge det på nytt. For vanglig farge "biter ikke" på hennafarget hår.

Jeg ser ikke problemet med at man ikke kan bruke andre hårfarger før Henna har vokst ut, hvis man liker Henna trenger man ingenting annet. Jeg prøvde Henna etter å ha brukt mye annet, og har aldri angret. Jeg blander fargen ut med olivenolje (som er godt for håret). Jeg trenger bare farge det to ganger i året, for det varer så lenge, og håret mitt har aldri vært så tykt og glansfullt som etter at jeg begynte med det. Håret blir heller ikke så splittet i endene som de pleide. Henna er i allefall det beste for mitt hår.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...