Gå til innhold

Må forloveren holde tale


Raglan

Anbefalte innlegg

Jeg ble i kveld bedt om å steppe inn for en forlover som er blitt syk, og har fått helt hetta. Jeg nekter å holde tale, og lurer på om det går an å ikke gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • SierDuDet

    19

  • Lionn

    15

  • Raglan

    8

  • flisa

    4

Mest aktive i denne tråden

Går det an da? Å steppe inn, mener jeg. En forlover jeg kjenner ;^) fikk maddammen sin sendt på operasjonsbordet og ville trekke seg, men da presten ble informert om det, så sa han at det ikke var noen bønn. (haha) Han måtte bare stille.

Sånn for sikkerhets skyld, så bør vel dette avklares siden dette er juss, vitneansvar og sånne greier? Heh?

Og forrsten, åssen går'e med cognac-pimperen? Er'n fortsatt likeglad med hva han heller i seg? Hils.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Rusle

Det er ingen som _må_ noen ting som helst. Hvis du av en eller annen grunn ikke kan holde tale, så er vel det helt i orden, skulle jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det an da? Å steppe inn, mener jeg. En forlover jeg kjenner ;^) fikk maddammen sin sendt på operasjonsbordet og ville trekke seg, men da presten ble informert om det, så sa han at det ikke var noen bønn. (haha) Han måtte bare stille.

Sånn for sikkerhets skyld, så bør vel dette avklares siden dette er juss, vitneansvar og sånne greier? Heh?

Og forrsten, åssen går'e med cognac-pimperen? Er'n fortsatt likeglad med hva han heller i seg? Hils.

Mvh

cognac-pimperen har det bra, og heller innpå det han får. Bortsett fra karsk da....... det tror jeg han takket nei til ;-) Han hilser.

Bryllupet skal stå 10.8 og forloveren er havnet på psyk. Bruden skulle snakke med presten over helgen og jeg går ut fra at de må ta dette opp med ham.

Tror nå ikke at den opprinnelige forloveren klarer å bli frisk nok.

Men talen da Kahn - hva med den ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen som _må_ noen ting som helst. Hvis du av en eller annen grunn ikke kan holde tale, så er vel det helt i orden, skulle jeg tro.

Klart jeg ikke må, men jeg bør vel.

Men å reise seg opp for å stotre frem noen ord orker jeg ikke.

Blir vel sittende oppe noen netter og dikte sang ;-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rusle

Klart jeg ikke må, men jeg bør vel.

Men å reise seg opp for å stotre frem noen ord orker jeg ikke.

Blir vel sittende oppe noen netter og dikte sang ;-(

Det høres lurt ut ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, du må ikke. Venninnen min sa at hun ville meget gjerne være forlover, men hun nektet å holde tale så hun skrev en sang i stedet. Jeg går rett som det er og småtraller på den, over 4 år etter. Kooooselig! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med tonen : Jeg går og rusler på Ringerike..... ;-)

Hey! Jeg laget sang til gubben på den melodien da vi giftet oss! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey! Jeg laget sang til gubben på den melodien da vi giftet oss! :o)

He he. Og vi laget sang til datterens konfirmasjon av den tonen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cebuano

Min forlover holdt ikke tale, lagde ikke sang og arrangerte ikke utdrikningslag....

Må innrømme at jeg var en smule skuffet. Men i og med at du er "vikar" syns jeg ikke du trenger å holde tale. Kanskje du kan dikte en liten sang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må holde tale. Noe annet er feigt!

Nå skal det sies at din situasjon er noe spesiell, i hvertfall dersom du har fått veldig kort frist på det her, men normalt skal forlovere holde tale.

Sang er for pingler og rekker du å lage en sang, så rekker du også å lage en tale!

Har nettopp forklart dette for en kompis som på død og liv ikke ville holde tale i et bryllup om tre uker, men vi fikk han på andre tanker.

Alle var enige, venner, familie, tilfeldige han snakket med, osv.

Bare pingler lager en sang på en av sine beste kammeraters (venninners..) viktigste dager.

Enkelt og greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, selvsagt må du det.

Det er faktisk en av forloverens privileger.

Enig med deg, naiv!

Er visst stort sett det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cognac-pimperen har det bra, og heller innpå det han får. Bortsett fra karsk da....... det tror jeg han takket nei til ;-) Han hilser.

Bryllupet skal stå 10.8 og forloveren er havnet på psyk. Bruden skulle snakke med presten over helgen og jeg går ut fra at de må ta dette opp med ham.

Tror nå ikke at den opprinnelige forloveren klarer å bli frisk nok.

Men talen da Kahn - hva med den ??

*fnis* Kanskje det var talepresset som sykmeldte den opprinnelige forloveren også? Se opp for hvitkledte, Raglan - det er ikke sikkert de er ute i kollegialt ærend..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man kan fint lage sang i stedet. Ellers kan jeg godt hjelpe deg med en tale på rim, de er det ikke så "flaut" å holde :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...