Gå til innhold

Må forloveren holde tale


Raglan

Anbefalte innlegg

Så rart da. Jeg har vært i en del bryllup, hvor forloveren har skrevet sang, istedenfor å holde tale. Jeg har aldri vært inne på tanken, at vedkommende heller burde ha holdt tale.

Enig med Lionn. Jeg har vært i bryllup der jeg har rødma på vegne av enkelte talere - og jeg er ikke av dem som rødmer lett.

I noen tilfeller er en personlig og morsom sang langt å foretrekke framfor en dårlig fremført og poengløs tale.

Jeg var i et bryllup en gang der brudgommen holdt en så dårlig tale at jeg hadde forlangt skilsmisse tvert om jeg var bruden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • SierDuDet

    19

  • Lionn

    15

  • Raglan

    8

  • flisa

    4

Mest aktive i denne tråden

Enig med Lionn. Jeg har vært i bryllup der jeg har rødma på vegne av enkelte talere - og jeg er ikke av dem som rødmer lett.

I noen tilfeller er en personlig og morsom sang langt å foretrekke framfor en dårlig fremført og poengløs tale.

Jeg var i et bryllup en gang der brudgommen holdt en så dårlig tale at jeg hadde forlangt skilsmisse tvert om jeg var bruden...

*LOL*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil igjen. Jeg har sett mennesker som egentlig er ganske gode å snakke for seg holde tale. Det blir svært pinlig ofte. Ikke minst for dem selv. De stotrer og stammer, og det har ingenting med at de ikke har øvd på talen på forhånd. De kan den nok utenatt. Det hjelper bare ikke. Det hadde vært så mye bedre både for dem selv og tilhørerne om de heller hadde skrevet en sang.

Jeg blir ikke enig med deg her.

Tale er tingen og øver man litt så bør det gå greit!

Etterpå er man også så fornøyd med seg selv. Dessuten holder forloveden talen så sent under middagen at alle er fulle uansett. Så shit au.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel. Da er dere gutta like hviskete, tiskete og sladrete som jentene. Trodde ikke du var så kjerringaktig, SDD.

Neida, jeg verken visker eller tisker, men jeg synes det er for ille når en voksen mann ikke kan holde en liten tale for sin beste kompis.

Det trenger trossalt ikke være rare greine han sier og en tale på 2 minutter er langt bedre enn en sang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir ikke enig med deg her.

Tale er tingen og øver man litt så bør det gå greit!

Etterpå er man også så fornøyd med seg selv. Dessuten holder forloveden talen så sent under middagen at alle er fulle uansett. Så shit au.

Så da kan han/hun som skal holde tale sitte å kvie seg til taletid hele kvelden.

I vårt bryllup holdt hverken bruden, brudgommen, brudens far eller brudgommens forlover tale. Ingen sa noe på dette.

Min forlover hadde bestemt seg for å holde tale og satt og kvidde seg til det var hennes tur. Hun fikk ikke i seg noe mat eller drikke den kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da kan han/hun som skal holde tale sitte å kvie seg til taletid hele kvelden.

I vårt bryllup holdt hverken bruden, brudgommen, brudens far eller brudgommens forlover tale. Ingen sa noe på dette.

Min forlover hadde bestemt seg for å holde tale og satt og kvidde seg til det var hennes tur. Hun fikk ikke i seg noe mat eller drikke den kvelden.

Nei, men det er sånn det er, og har man sagt ja til å være forlover får man pent gjøre de plikter som følger med denne æren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, men det er sånn det er, og har man sagt ja til å være forlover får man pent gjøre de plikter som følger med denne æren!

Uenig med deg der. Det er mange andre ting i en forlovers hverdag som er viktigere for bruden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uenig med deg der. Det er mange andre ting i en forlovers hverdag som er viktigere for bruden.

Da bør dette avklares på forhånd, og forloveden bør når han blir spurt, spørre om det er greit at han istedet for talen kliner til med en sang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den som har skrevet under på papirene som er den "ordentlige" forloveren. Men hvem som helst kan være vitne på dagen, dette er ihvertfall det presten sa til oss.

jeg var selv vikar for meg selv en gang - hehe - JEG var forlover, men var så ung at mamma måtte skrive på for meg.......men presten der vi bor sier at man MÅ - kun forlovers DØD er gyldig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uenig med deg der. Det er mange andre ting i en forlovers hverdag som er viktigere for bruden.

hihi! hva er en forlovers hverdag? :-) *erter*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke du MÅ holde en voldsom tale når du har blitt kastet inn i dette som en stedfortreder i siste liten.Dette kan du jo nevne når du reiser deg (så alle skjønner at du ikke har hatt månedsvis til å forberede deg på, og kanskje du ikke kjenner den som gidter seg aller, aller best)Men å reise seg og holde en morsom skål - DET synes jeg du skal manne (kvinne) deg op til. Det tar bare noen sekunder og er morsomt.

Helt enig med deg.

Selv en morsom skål som tar 20 sekunder er tusen ganger bedre enn en sang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi! hva er en forlovers hverdag? :-) *erter*

:)

Da jeg skrev det så tenkte jeg at noen kom til å si noe, men jeg lot det gå ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

cognac-pimperen har det bra, og heller innpå det han får. Bortsett fra karsk da....... det tror jeg han takket nei til ;-) Han hilser.

Bryllupet skal stå 10.8 og forloveren er havnet på psyk. Bruden skulle snakke med presten over helgen og jeg går ut fra at de må ta dette opp med ham.

Tror nå ikke at den opprinnelige forloveren klarer å bli frisk nok.

Men talen da Kahn - hva med den ??

Får håpe det går i orden. Hva talen angår, så tror jeg ikke det er noen regler for hvem som skal skrive eller holde den. MEN - ikke se på meg.

Og liker'n ikke karsk? Han skulle jo spy det opp allikavæl, jo. ;^)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir ikke enig med deg her.

Tale er tingen og øver man litt så bør det gå greit!

Etterpå er man også så fornøyd med seg selv. Dessuten holder forloveden talen så sent under middagen at alle er fulle uansett. Så shit au.

Alle holder ikke tale greit. Som sagt: Jeg har hørt folk som ikke fikser det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, jeg verken visker eller tisker, men jeg synes det er for ille når en voksen mann ikke kan holde en liten tale for sin beste kompis.

Det trenger trossalt ikke være rare greine han sier og en tale på 2 minutter er langt bedre enn en sang..

En god sang på 2 minutter, er langt bedre enn en tale på 2 minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god sang på 2 minutter, er langt bedre enn en tale på 2 minutter.

Det er jeg langt derifra uenig med deg i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god sang på 2 minutter, er langt bedre enn en tale på 2 minutter.

Det skulle selvsagt stå "det er jeg langt fra enig med deg i".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...