Gå til innhold

Må forloveren holde tale


Raglan

Anbefalte innlegg

cognac-pimperen har det bra, og heller innpå det han får. Bortsett fra karsk da....... det tror jeg han takket nei til ;-) Han hilser.

Bryllupet skal stå 10.8 og forloveren er havnet på psyk. Bruden skulle snakke med presten over helgen og jeg går ut fra at de må ta dette opp med ham.

Tror nå ikke at den opprinnelige forloveren klarer å bli frisk nok.

Men talen da Kahn - hva med den ??

Ja, bare man rekker å ordne papirene så er det vel greit å være vikar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • SierDuDet

    19

  • Lionn

    15

  • Raglan

    8

  • flisa

    4

Mest aktive i denne tråden

Du må holde tale. Noe annet er feigt!

Nå skal det sies at din situasjon er noe spesiell, i hvertfall dersom du har fått veldig kort frist på det her, men normalt skal forlovere holde tale.

Sang er for pingler og rekker du å lage en sang, så rekker du også å lage en tale!

Har nettopp forklart dette for en kompis som på død og liv ikke ville holde tale i et bryllup om tre uker, men vi fikk han på andre tanker.

Alle var enige, venner, familie, tilfeldige han snakket med, osv.

Bare pingler lager en sang på en av sine beste kammeraters (venninners..) viktigste dager.

Enkelt og greit!

Ok - da er det avgjort at jeg er en pingle ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok - da er det avgjort at jeg er en pingle ;-)

Jupp!

Men jeg mener det seriøst. Du BØR holde en tale.

Noe annet er det om denne personen er en du har kjent det siste året og da fått god kontakt med, men er det en veldig god venninne, så holder du en tale!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp!

Men jeg mener det seriøst. Du BØR holde en tale.

Noe annet er det om denne personen er en du har kjent det siste året og da fått god kontakt med, men er det en veldig god venninne, så holder du en tale!

Helt uenig.

Hvorfor bør hun det? Det forstår jeg ikke. En sang er da like bra som en tale. Hun holder selvsagt en tale om hun føler for å holde en tale. Ikke ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt uenig.

Hvorfor bør hun det? Det forstår jeg ikke. En sang er da like bra som en tale. Hun holder selvsagt en tale om hun føler for å holde en tale. Ikke ellers.

Nei, en sang er selvsagt ikke like bra som en tale. Hun har skrevet den, men enhver idiot klarer å skrive en sang - bare se på Finn Kalvik. Dessuten er det ikke engang hun som synger den, men alle.

Det er feigt. En tale er noe personlig fra forloveden til den som skal gifte seg, ikke noe som 100 stk rundt bordet skal bidra med å synge.

Dessuten ser det ekstremt dumt ut når det etter mange personlige taler, lattermilde taler, og taler som gjør at man får tårer i øynene, plutselig dukker opp en sang. Og ikke bare er det en sang, men det er en sang fra forloveden, personen som skal være brudens beste venn...

Nei, ærlig talt. Sanger er definitivt for pingler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, en sang er selvsagt ikke like bra som en tale. Hun har skrevet den, men enhver idiot klarer å skrive en sang - bare se på Finn Kalvik. Dessuten er det ikke engang hun som synger den, men alle.

Det er feigt. En tale er noe personlig fra forloveden til den som skal gifte seg, ikke noe som 100 stk rundt bordet skal bidra med å synge.

Dessuten ser det ekstremt dumt ut når det etter mange personlige taler, lattermilde taler, og taler som gjør at man får tårer i øynene, plutselig dukker opp en sang. Og ikke bare er det en sang, men det er en sang fra forloveden, personen som skal være brudens beste venn...

Nei, ærlig talt. Sanger er definitivt for pingler.

Nå er du tåpelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er du tåpelig.

Hvorfor det?

Jeg mener det jeg skriver nå.

Jeg vet også at det kan være jævla flaut å skulle holde en tale, og sliti ville jeg garantert gjort før jeg selv skulle gjort det foran veldig mange mennesker, men jeg ville gjort det! Rett og slett fordi jeg har fått den æren det faktisk er å være forlover.

En tale er utvilsomt mer personlig enn en sang, det må du da si deg enig i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det?

Jeg mener det jeg skriver nå.

Jeg vet også at det kan være jævla flaut å skulle holde en tale, og sliti ville jeg garantert gjort før jeg selv skulle gjort det foran veldig mange mennesker, men jeg ville gjort det! Rett og slett fordi jeg har fått den æren det faktisk er å være forlover.

En tale er utvilsomt mer personlig enn en sang, det må du da si deg enig i?

Men selv om det passer for deg å holde tale, så passer det vel ikke for alle andre? Du kan ikke gå utifra at alle mennesker har den samme forutsetningen for å holde en tale.

En sang kan være vel så personlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok - da er det avgjort at jeg er en pingle ;-)

Synes ikke du MÅ holde en voldsom tale når du har blitt kastet inn i dette som en stedfortreder i siste liten.Dette kan du jo nevne når du reiser deg (så alle skjønner at du ikke har hatt månedsvis til å forberede deg på, og kanskje du ikke kjenner den som gidter seg aller, aller best)Men å reise seg og holde en morsom skål - DET synes jeg du skal manne (kvinne) deg op til. Det tar bare noen sekunder og er morsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men selv om det passer for deg å holde tale, så passer det vel ikke for alle andre? Du kan ikke gå utifra at alle mennesker har den samme forutsetningen for å holde en tale.

En sang kan være vel så personlig.

Jeg har ikke sagt det passer for meg å holde en tale, jeg ville vært minst like nærvøs som de fleste andre i en sånn situasjon.

Men dette er noe som er forventet av forloveren, og noe som bør gjøres. Alle kommer selvsagt til å klappe etter sangen hun har skrevet, men de tenker alle at hun egentlig burde holdt en tale.

Fakta faen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bare man rekker å ordne papirene så er det vel greit å være vikar?

Det er den som har skrevet under på papirene som er den "ordentlige" forloveren. Men hvem som helst kan være vitne på dagen, dette er ihvertfall det presten sa til oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sagt det passer for meg å holde en tale, jeg ville vært minst like nærvøs som de fleste andre i en sånn situasjon.

Men dette er noe som er forventet av forloveren, og noe som bør gjøres. Alle kommer selvsagt til å klappe etter sangen hun har skrevet, men de tenker alle at hun egentlig burde holdt en tale.

Fakta faen! :)

Alle har ikke de evnene som skal til for å stå opp å holde en tale - det kan i enkelte tilfeller bli direkte flaut både for den talen er til og til gjestene.

Om jeg dikter en sang, så skal den selvfølgelig være personlig og ikke en kopi av en annen sang.

Bruden har jeg vært venninne med i 11 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt uenig.

Hvorfor bør hun det? Det forstår jeg ikke. En sang er da like bra som en tale. Hun holder selvsagt en tale om hun føler for å holde en tale. Ikke ellers.

Fint at du mener en sang er like bra som en tale ;-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke sagt det passer for meg å holde en tale, jeg ville vært minst like nærvøs som de fleste andre i en sånn situasjon.

Men dette er noe som er forventet av forloveren, og noe som bør gjøres. Alle kommer selvsagt til å klappe etter sangen hun har skrevet, men de tenker alle at hun egentlig burde holdt en tale.

Fakta faen! :)

Så rart da. Jeg har vært i en del bryllup, hvor forloveren har skrevet sang, istedenfor å holde tale. Jeg har aldri vært inne på tanken, at vedkommende heller burde ha holdt tale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har ikke de evnene som skal til for å stå opp å holde en tale - det kan i enkelte tilfeller bli direkte flaut både for den talen er til og til gjestene.

Om jeg dikter en sang, så skal den selvfølgelig være personlig og ikke en kopi av en annen sang.

Bruden har jeg vært venninne med i 11 år.

Jeg er helt uenig med deg. Jeg har sett verdenes dårligste person til å snakke for seg, ikke verdens smartest, for å si det sånn, og en jeg virkelig var redd skulle drite på draget når han holdt bryllupstalen, holde en meget bra tale. Han var nervøs et år før han holdt den, men han øvde flittig på talen før bryllupet.

Det gikk veldig bra, og når han kan holde en tale, så velger jeg å tro at ENHVER person kan holde en tale.

Det er bare snakk om å våge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart da. Jeg har vært i en del bryllup, hvor forloveren har skrevet sang, istedenfor å holde tale. Jeg har aldri vært inne på tanken, at vedkommende heller burde ha holdt tale.

Men det er fordi du har en rar innstilling til det her. Når forloveden i det bryllupet jeg skal i om tre uker sa at han ikke turdte å holde en tale, og heller ville skrive en sang, ble det visket og tisket, spesielt blant jentene, om at dette ikke gikk ann. De var jo trossalt bestevenner, osv..

Vi gutta var selvsagt enig, og nå skal han jaggu holde en liten tale likevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt uenig med deg. Jeg har sett verdenes dårligste person til å snakke for seg, ikke verdens smartest, for å si det sånn, og en jeg virkelig var redd skulle drite på draget når han holdt bryllupstalen, holde en meget bra tale. Han var nervøs et år før han holdt den, men han øvde flittig på talen før bryllupet.

Det gikk veldig bra, og når han kan holde en tale, så velger jeg å tro at ENHVER person kan holde en tale.

Det er bare snakk om å våge.

Feil igjen. Jeg har sett mennesker som egentlig er ganske gode å snakke for seg holde tale. Det blir svært pinlig ofte. Ikke minst for dem selv. De stotrer og stammer, og det har ingenting med at de ikke har øvd på talen på forhånd. De kan den nok utenatt. Det hjelper bare ikke. Det hadde vært så mye bedre både for dem selv og tilhørerne om de heller hadde skrevet en sang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er fordi du har en rar innstilling til det her. Når forloveden i det bryllupet jeg skal i om tre uker sa at han ikke turdte å holde en tale, og heller ville skrive en sang, ble det visket og tisket, spesielt blant jentene, om at dette ikke gikk ann. De var jo trossalt bestevenner, osv..

Vi gutta var selvsagt enig, og nå skal han jaggu holde en liten tale likevel!

Javel. Da er dere gutta like hviskete, tiskete og sladrete som jentene. Trodde ikke du var så kjerringaktig, SDD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...