Gjest latsabb Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 Jobber nattevakt og sover hele dagen. det eneste jeg gjør er nesten å gå til bilen, den kjører meg videre. Når jeg tar en gå tur må jeg snu pga at jeg blir annpusten og svimmel. Det er snakk om en gåtur på 10 min. Er bare 21 år. Hvordan skal jeg begynne å trene uten å få hjerte stans?? Hater å trene.. Typen min syntes vi er lite aktive på fritiden- NOE HAN HAR HELT RETT I... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synch Skrevet 28. juli 2002 Del Skrevet 28. juli 2002 Begynne forsiktig med hva som helst. Enkelt og greit. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Seline Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Jeg hadde en nattjobb for et par år tilbake, noe jeg aldri i livet ville utsatt meg for igjen! Nå er det jo ikke alle som bare kan velge å slutte. slik jeg gjorde. Skal prøve å komme med et par råd. Jeg har stort sett alltid vært aktiv med ulike treningsformer, men i perioden jeg jobbet natt orket jeg ingenting. Hele livet led av det, sosialt ikke minst. For at man ikke skal bli helt ødelagt av døgnforstyrrelsene nattjobbing medfører, må man ha veldig gode rutiner for søvn og våkentid når man ikke jobber. Slik det ble for meg etterhvert ble det altfor mye søvn slik at jeg ikke fikk gjort noe annet enn å jobbe. Da blir man ganske deppa! Jeg tror det er best å trene rett før nattskiftet, og så spise rett etterpå, for å være mest mulig våken på jobben. Det er ikke lurt å spise store måltider om natten. Kroppen er innstilt på natt -selv om du er fullt våken. Sov mest mulig effektivt med en gang du kommer hjem, ikke mer enn 8 timer. Prøv å ha rommet helt mørkt og så lydløst som mulig. Når det gjelder å komme igang er jeg redd det er så enkelt som at du må bestemme deg for det, og gjøre det! Det kan være vanskelig nok, men tenk over prioriteringene dine. Om du jobber natt er du "slem" mot kroppen din - du kan oppveie litt med å ihvertfall trene litt, og spise sunt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest latsabben Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Jeg hadde en nattjobb for et par år tilbake, noe jeg aldri i livet ville utsatt meg for igjen! Nå er det jo ikke alle som bare kan velge å slutte. slik jeg gjorde. Skal prøve å komme med et par råd. Jeg har stort sett alltid vært aktiv med ulike treningsformer, men i perioden jeg jobbet natt orket jeg ingenting. Hele livet led av det, sosialt ikke minst. For at man ikke skal bli helt ødelagt av døgnforstyrrelsene nattjobbing medfører, må man ha veldig gode rutiner for søvn og våkentid når man ikke jobber. Slik det ble for meg etterhvert ble det altfor mye søvn slik at jeg ikke fikk gjort noe annet enn å jobbe. Da blir man ganske deppa! Jeg tror det er best å trene rett før nattskiftet, og så spise rett etterpå, for å være mest mulig våken på jobben. Det er ikke lurt å spise store måltider om natten. Kroppen er innstilt på natt -selv om du er fullt våken. Sov mest mulig effektivt med en gang du kommer hjem, ikke mer enn 8 timer. Prøv å ha rommet helt mørkt og så lydløst som mulig. Når det gjelder å komme igang er jeg redd det er så enkelt som at du må bestemme deg for det, og gjøre det! Det kan være vanskelig nok, men tenk over prioriteringene dine. Om du jobber natt er du "slem" mot kroppen din - du kan oppveie litt med å ihvertfall trene litt, og spise sunt. Takk for godt svar. Jeg har meldt meg inn på helsestudio og sagt opp natt arbeidet. Fant ut at nå var det nok latskap!! =) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.