Gå til innhold

Tvangsspiser?

vanja1365380358

Anbefalte innlegg

vanja1365380358

Jeg lurer litt jeg...tror jeg tvangsspiser. Noen ganger er alt jeg gleder meg til neste måltid, dvs de gangene jeg ikke kan spise konstant hele dagen. Står rimelig ofte i kjøleskapsdøra og ser etter hva jeg kan proppe i meg. Aller helst ville jeg ha spist kjeks, is, sjokolade og hvetbrød og boller, men da ville jeg ha est ut enda mer enn jeg gjør. Jeg skulle ønske jeg var tynn og slank, men jeg vil bare spise...og så får jeg dårlig samvittighet.

Går ut over sosiallivet også. Jeg kan ikke gå ut etter at jeg har overspist, magen er for stor. Sosiale begivenheter må planlegges dager i forveien, slik at jeg kan "spise meg ned". Tenker ofte på at jeg kunne tenkt meg å ha en stor hærskare med venner som fant på noe kult hele tiden. Men i stedet for å gå ut der og treffe mennesker, spiser jeg. Jeg kjenner ikke så mange der jeg bor nå, så jeg spiser enda mer. Når jeg er på jobb tenker jeg at jeg skal gjøre noe når jeg kommer hjem. Men så spiser jeg så mye at jeg enten ikke orker eller ikke kan fordi jeg er for mett.

Folk jeg kjenner spiser et par brødskiver til frokost og sier de er mette. Jeg må spise et helt brød eller så for å kjenne noe som ligner metthetsfølelse.

Dette tynger nokså mye hver dag, livet går ut på mat og det å spise. Føler det er et hinder for et normalt liv. Men hva skal man gjøre? Har ikke penger til å gå til psykolog. Det tapper meg for energi også, er trøtt hele dagen, føler at jeg ikke orker begynne på noe nytt, hva er vitsen, virker ofte meningsløst og tungt. Ikke det at jeg tenker på å ta livet av meg, er for glad i livet til det. Men er så skuffet liksom, var det slik det skulle bli? Hvor kan jeg få hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Vanja,

Prøv å gå på denne siten: www.iks.no

Denne foreningen kan muligens hjelpe deg.

Her kan du lese litt mere om spiseforstyrrelser:

http://www.lommelegen.no/spiseforstyrrelser/

http://www.helsenett.no/11_3/11_3_s2.html

Håper det vil gå bedre for deg snart. Tror nok en psykolog kan hjelpe deg, og snakk med en ernæringsfysiolog også!

Ha en god dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest weluqe

vet du..da jeg leste innlegget dit var det som om noen trykket på en knapp i hodet mitt..for sånn har jo egentlig jeg det og, påmange måter. Men vil ikke helt innrømme det selv. Men når jeg så det skrevet var det nesten som om det var mine ord,mer eller mindre, har ikke noen gode råd til deg egntlig, men vil si takk for at du skrev det innlegget, det var en liten vekker for meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest alvor nå

Snakk med fastlegen din. Hun kan henvise deg til riktig behandling. Det høres ut som om du trenger psykologisk hjelp. Det er ikke dyrt å gå til psykolog dersom vedkommende har drifttilskudd. Da betaler du bare en egenandel på litt over tusen kroner tror jeg. Det er tross alt bedre enn å fortsette som du gjør nå. Ta deg selv og problemene dine på alvor! Hvis du fortsetter slik kan du få helseproblemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...