Gjest noe_må_gjøres! Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 Jeg er kraftig overvektig og har nå virkelig lyst til å gå inn for å gjøre noe med saken. Er det noen som har noen gode råd på lager? Jeg prøver allerede å gå 45 min - 1 time tur 3 - 4 dager i uken. Ellers spiser jeg 3 faste måltider til dagen, og 1 - 2 mellommåltider. Blir glad for alle råd, triks og erfaringer! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bratsj Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 Hei. Det å bestemme seg er halve jobben, sies det - så da er du iallefall godt i gang! Hva med å gjøre om ett par av turene til veldig kjappe spaser-turer hvor du "masjerer" i fast tempo ? (Power-walking er veldig populært i US) Selv sverger jeg til kjappe løsninger i slankeveien (og det er vel derfor jeg er evig jo-jo-slanker og stadig er på vei opp eller ned 5-7kg...) Men jeg har iallefall begynt på ny frisk i dag - med nutrilett. Skal forsøke å spise ren pulverkur mandag-fredag og så spise litt mager mat lørdag/søndag. Hva med å evnt. bytte ut ett eller to måltider med pulver ? F-eks. middag? Da kan du jo spare inn en del kalorier i løpet av uken? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest noe_må_gjøres Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 Hei. Det å bestemme seg er halve jobben, sies det - så da er du iallefall godt i gang! Hva med å gjøre om ett par av turene til veldig kjappe spaser-turer hvor du "masjerer" i fast tempo ? (Power-walking er veldig populært i US) Selv sverger jeg til kjappe løsninger i slankeveien (og det er vel derfor jeg er evig jo-jo-slanker og stadig er på vei opp eller ned 5-7kg...) Men jeg har iallefall begynt på ny frisk i dag - med nutrilett. Skal forsøke å spise ren pulverkur mandag-fredag og så spise litt mager mat lørdag/søndag. Hva med å evnt. bytte ut ett eller to måltider med pulver ? F-eks. middag? Da kan du jo spare inn en del kalorier i løpet av uken? Jeg er litt redd for sånne pulverkurer. Jeg har ikke prøvd det før, men det er viktig for meg at jeg gjør dette riktig og ikke risikerer å gå rett opp igjen i vekt. For en del år siden sluttet jeg nesten å spise, raste ned i vekt, og alle rundt meg syns jeg var såååå flink og nå var jeg blitt såååå fin. Men så begynte jeg å trene litt. Kroppen skrek etter mat. Jeg begynte å spise normalt igjen og dermed raste jeg opp i vekt igjen. Og har nå lagt på meg 30 kilo fra da jeg var på mitt slankeste (og da var jeg ikke så veldig slank engang) Du kan tro hvilket nederlag det er! Jeg orker ikke gå gjennom det der en gang til. Går jeg ned nå....så MÅ det holde seg der. Jeg mener....er ikke sånne pulverkurer veldig kalorifattige? Sånn at kroppen går på sparebluss, og så grafser den til seg alt den får når du så begynner å spise normalt igjen? Takk for tipset med gåturene forresten. Skal lage meg en skikkelig funky CD som jeg kan ha som tur-cd! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bratsj Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 Jeg er litt redd for sånne pulverkurer. Jeg har ikke prøvd det før, men det er viktig for meg at jeg gjør dette riktig og ikke risikerer å gå rett opp igjen i vekt. For en del år siden sluttet jeg nesten å spise, raste ned i vekt, og alle rundt meg syns jeg var såååå flink og nå var jeg blitt såååå fin. Men så begynte jeg å trene litt. Kroppen skrek etter mat. Jeg begynte å spise normalt igjen og dermed raste jeg opp i vekt igjen. Og har nå lagt på meg 30 kilo fra da jeg var på mitt slankeste (og da var jeg ikke så veldig slank engang) Du kan tro hvilket nederlag det er! Jeg orker ikke gå gjennom det der en gang til. Går jeg ned nå....så MÅ det holde seg der. Jeg mener....er ikke sånne pulverkurer veldig kalorifattige? Sånn at kroppen går på sparebluss, og så grafser den til seg alt den får når du så begynner å spise normalt igjen? Takk for tipset med gåturene forresten. Skal lage meg en skikkelig funky CD som jeg kan ha som tur-cd! Hei Smart triks med funky gå-musikk, DET skal jeg kopiere! :-) Pulver i seg selv er ikke farlig - men det kan i ditt tilfelle være et greit supplement hvis du blir sulten mellom måltidene eller ved å bytte ut ett måltid eller to. Hvis du f.eks. bytter ut middag og kveldsmat med en sånn "milk-shake" så kan du "spare" ihvertfall 6-800 kcal i løpet av dagen, og heller bruke dem på litt festligere mat når du først spiser.Det er vel litt morsommere å spise god mat til 2 måltider enn å spise bare slankemat til 5 måltider? Det ville iallefall jeg synes. Men en ren kur er tydligvis ikke noe for deg da du har prøvd dette tidligere med det resultat at du spiste for mye etterpå og gikk opp igjen. Men det å legge om kostholdet etterpå for å hold den nye vekten - er jo noe du må gjøre UANSETT hvilken måte du slanker deg på, det gjelder ikke bare pulverkurer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punkyB Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 Det eneste som hjelper over tid er et sunt kosthold kombinert med trim. En pulverkur kan brukes som en start for å komme igang evnt. På dagbladet (http://www.dagbladet.no/komiform/index.html) har de et 12 ukers opplegg med bra tips om både kosthold og trening på et forh. sunt nivå. Du ser jo ut til å være godt på vei i og med at du både trimmer og spiser fornuftig. Mange små måltider til dagen er bra. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GR Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 Har en venninne, på 14 uker nå har hun tatt av seg 20 kilo med Grete Roede sitt opplegg. Du skal ikke trimme for mye iforhold til matinntaket heller. Meld deg på et kurs ! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zirine Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 Det eneste som hjelper over tid er et sunt kosthold kombinert med trim. En pulverkur kan brukes som en start for å komme igang evnt. På dagbladet (http://www.dagbladet.no/komiform/index.html) har de et 12 ukers opplegg med bra tips om både kosthold og trening på et forh. sunt nivå. Du ser jo ut til å være godt på vei i og med at du både trimmer og spiser fornuftig. Mange små måltider til dagen er bra. Så du denne? http://www.dagbladet.no/dinside/2002/07/28/344449.html *juuhuu* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punkyB Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 Så du denne? http://www.dagbladet.no/dinside/2002/07/28/344449.html *juuhuu* Definitivt vin som er tingen !!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zirine Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 Definitivt vin som er tingen !!! øl liker vi definitivt ikke, nei *ups* nå er egg og bacon ferdig. hadet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zirine Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 Jeg har tro på varige kostholdsendringer ala glykemisk index kostholdet - i tillegg til trim selvfølgelig. Les mer om det bl.a her: http://www.nokadietten.no/helsesidene/gi.html http://www.slankeguiden.no/artikkel.asp?KatID=2&ArtID=20 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fannster Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Det eneste som fungerer er å endre kostholdsvaner og mer trim!! Spis minimum 6 små måltider om dagen slik at blodsukkeret ditt er stabilt. Og ikke glem å spise fett fra f.eks fisk og nøtter. Spiser du ikke fett gir heller ikke kroppen fra seg fett.Da vil den heller lagre det den har og da er du i en ond sirkel...Prøv å unngå poteter og hvete... Gå gjerne en tur før du spiser frukost for å sette igang forbrenningen... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Seline Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Det eneste som fungerer er å endre kostholdsvaner og mer trim!! Spis minimum 6 små måltider om dagen slik at blodsukkeret ditt er stabilt. Og ikke glem å spise fett fra f.eks fisk og nøtter. Spiser du ikke fett gir heller ikke kroppen fra seg fett.Da vil den heller lagre det den har og da er du i en ond sirkel...Prøv å unngå poteter og hvete... Gå gjerne en tur før du spiser frukost for å sette igang forbrenningen... Kjempebra innlegg! Fannster gir veldig gode råd:) Bare husk på at om man ikke klarer å gjøre alle omveltningene på en gang, kan man ta en ting hver uke f.eks. Vektnedgang tar tid fordi du må legge om livsstilen. Du har større sjanse for å lykkes om du legger om livsstilen gradvis enn alt på en gang. Det er nok det som gjør at mange dropper ut av vektnedgangsprogrammene sine. De tror det er noe de bare trenger å gjøre en kort stund. Om noe skal vare må man finne måter som fungerer med ens dagligliv. Lurt å prøve ut litt etter litt og innse at det ikke finnes snarveier, dessverre.. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.