Gå til innhold

Hvem inviteres til bryllup?


Melaisa

Anbefalte innlegg

joda - om man inviterer til BRYLLUPET så ber man jo MED følge - det går ikke uten det....Lion da!

flisa da!! Hvorfor det? Om en venninne av meg skulle gifte seg og samboeren min ikke kjente henne, hvorfor skulle han da komme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Melaisa

    12

  • SierDuDet

    8

  • Lionn

    8

  • flisa

    5

Mest aktive i denne tråden

Når vi er inne på bryllups-greier - sambo og jeg har snakket om å gifte oss en gang, og kunne tenke oss å gjøre det utenlands. Invitere med oss foreldre og et lite knippe gode venner (2-4 hver) og ta det i en ambassade el.lign.Derretter ha vennefest når vi kommer hjem. MEN : forventer da foreldre og venner at vi betaler billetter og opphold for dem også ? (det blir jo inni hampen dyrt....hvis vi da ikke tar det på danskebåten :-))

Disse som jeg (kanskje) skal på vennefest til, dekket opphold og festmiddag for sine gjester. Fly og mat for resten av uken dekket de selv.

De fikk beskjed god tid i forveien, slik at de kunne planlegge resten av ferie sin med tanke på at de befant seg i Frankrike.

Og så fikk de litt hjelp til å betale regningen - men det visste de ikke før hele opplegget var settlet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig.. jeg synes det hele virker som det komplette vannvidd, men så vidt jeg vet er det foreldrene som betaler, så..

Det plager jo ikke meg...:)

Men dustete blir det jo uansett - all den tid de som betaler ikke har råd til å invitere alle som burde vært invitert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, klart det er vanlig. Hvorfor skal hun invitere din mann om hun er din kollega? Regner med at de ikke kjenner hverandre noe særlig. Er det derimot slik at de kjenner hverandre godt er det muligens en smule rart.

Om jeg skulle gifte meg (Gud forby), så ville jeg nok ikke invitert ektefellene til kollegaene mine. Jeg har da ingenting med dem å gjøre.

Du kan få lov å være med henne likevel, siden hun virker såpass fornuftig i denne saken.

Selv jeg som er så lite formell, syntes det er naturlig å invitere par til en parbegivenhet.

Du blir neppe gift, men det er ikke din fortjeneste :-Þ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dustete blir det jo uansett - all den tid de som betaler ikke har råd til å invitere alle som burde vært invitert...

Det er jeg enig med deg i.

Jeg vet ikke hvordan sånt best bør gjøres, og dersom man må utelukke venner og folk som burde vært der, da blir det nok noe rart.

Men det blir vel ofte sånn i og med at det er så jævla dyrt.

Som min venninne og kompis som nå skal gifte seg sier: - de ville heller ha venner som de ser ofte, i bryllupet, enn folk langt ut i slekta som de "aldri" ser.

Det er forstålig, men nå tror jeg forledrene deres hadde råd til å invitere både venner og kjente.

Verre er det jo med de fleste av oss som ikke ville hatt råd til å betale 100000+++ for et bryllup, og da er det nok ikke lett for brudeparet å måtte velge mellom vennene.

Sånn sett forstår jeg godt at man ikke blir bedt med følge, så sant ikke brudeparet kjenner begge parter i paret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda - om man inviterer til BRYLLUPET så ber man jo MED følge - det går ikke uten det....Lion da!

Der er jeg helt uenig med deg, flisa.

Av grunner nevnt nedenfor.

Man må av økonomiske grunner ofte velge hvem som skal komme og ikke komme, og man ber da ikke med et "følge" som man ikke kjenner. Da prioriterer man heller folk man faktisk kjenner.

Jeg tror det er vanlig også. Jeg har ikke blitt invitert i noe bryllup med følge, da jeg enter har vært i et ganske nytt forhold som brudeparet ikke kjente noe særlig, eller vært singel.

Forstår det godt og sånn synes jeg det bør være også i og med at det per kuvert ofte koster svært mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jepp det er jeg

Der er jeg helt uenig med deg, flisa.

Av grunner nevnt nedenfor.

Man må av økonomiske grunner ofte velge hvem som skal komme og ikke komme, og man ber da ikke med et "følge" som man ikke kjenner. Da prioriterer man heller folk man faktisk kjenner.

Jeg tror det er vanlig også. Jeg har ikke blitt invitert i noe bryllup med følge, da jeg enter har vært i et ganske nytt forhold som brudeparet ikke kjente noe særlig, eller vært singel.

Forstår det godt og sånn synes jeg det bør være også i og med at det per kuvert ofte koster svært mye.

Hvor godt kjenner man et menneske da, om man ikke kjenner ektefellen/sambo/kjæreste også?

Syns det virker søkt å be uten følge. Det er faktisk helt vanlig å gjøre det, også i offesielle sammenhenger. Jeg er ofte med mannen min på ting han er invitert til. Og ingen "kjenner" da meg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor godt kjenner man et menneske da, om man ikke kjenner ektefellen/sambo/kjæreste også?

Syns det virker søkt å be uten følge. Det er faktisk helt vanlig å gjøre det, også i offesielle sammenhenger. Jeg er ofte med mannen min på ting han er invitert til. Og ingen "kjenner" da meg!!!

Tja, vet ikke jeg. I det bryllupet jeg skal i nå så er det flere "partnere" som ikke er invitert, men det er fordi de det gjelder ikke har vært sammen så lenge, og fordi de ikke kjenner brudeparet.

Det vanlige er selvsagt at begge parter blir invitert fordi begge kjenner brudeparet, det er jo trossalt vanlig at "følget" kjenner kjærestens venner, men i Melaisas tilfelle så virder det jo som om det kollegaer hun skal til, og da er det kanskje ikke like vanlig å omgås privat - ergo kjenner kanskje ikke brudeparet hennes partner.

Da virker det på meg normalt i forhold til ikke å be denne parten.

Men ikke vet jeg. Jeg ville i hvertfall ikke invitert folk jeg ikke kjente til mitt bryllup, partnere eller hva det nå måtte være, men heller konsentrert meg om å få med alle de virkelige vennene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor godt kjenner man et menneske da, om man ikke kjenner ektefellen/sambo/kjæreste også?

Syns det virker søkt å be uten følge. Det er faktisk helt vanlig å gjøre det, også i offesielle sammenhenger. Jeg er ofte med mannen min på ting han er invitert til. Og ingen "kjenner" da meg!!!

Er du den kjipe kona som alltid må være med, og sitter og sturer i et hjørne mens manden mingulerer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv jeg som er så lite formell, syntes det er naturlig å invitere par til en parbegivenhet.

Du blir neppe gift, men det er ikke din fortjeneste :-Þ

Ikke om ikke brudeparet ikke kjenner begge to. (Her ble det mye ikke)

*Gir meg ikke*

Jeg blir neppe gift, nei, men det er meningen det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg enig med deg i.

Jeg vet ikke hvordan sånt best bør gjøres, og dersom man må utelukke venner og folk som burde vært der, da blir det nok noe rart.

Men det blir vel ofte sånn i og med at det er så jævla dyrt.

Som min venninne og kompis som nå skal gifte seg sier: - de ville heller ha venner som de ser ofte, i bryllupet, enn folk langt ut i slekta som de "aldri" ser.

Det er forstålig, men nå tror jeg forledrene deres hadde råd til å invitere både venner og kjente.

Verre er det jo med de fleste av oss som ikke ville hatt råd til å betale 100000+++ for et bryllup, og da er det nok ikke lett for brudeparet å måtte velge mellom vennene.

Sånn sett forstår jeg godt at man ikke blir bedt med følge, så sant ikke brudeparet kjenner begge parter i paret.

Her er jeg 100% enig med deg, SDD. I motsetning til i sang/tale-tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nope, tror ikke det..

Er du den kjipe kona som alltid må være med, og sitter og sturer i et hjørne mens manden mingulerer?

Tror ikke det, er du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi presiserte ihvertfall hvem vi ba i bryllup på invitasjonen. Jeg hadde gått ut fra at bare du er bedt, dessverre. Men du kan ihvertfall flørte hemningsløst med hvem som helst =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel helt vanlig det å ikke be kjærestene/samboerne til kolleger. Kanskje man ikke engang aner hvem kjærestene til kollegene er, og så skulle man måtte betale i dyre dommer for å ha de der...? det syns jeg hadde vært sykt..men men :) En annen ting er så klart om man har kontakt med begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel helt vanlig det å ikke be kjærestene/samboerne til kolleger. Kanskje man ikke engang aner hvem kjærestene til kollegene er, og så skulle man måtte betale i dyre dommer for å ha de der...? det syns jeg hadde vært sykt..men men :) En annen ting er så klart om man har kontakt med begge.

Grusomt enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, vet ikke jeg. I det bryllupet jeg skal i nå så er det flere "partnere" som ikke er invitert, men det er fordi de det gjelder ikke har vært sammen så lenge, og fordi de ikke kjenner brudeparet.

Det vanlige er selvsagt at begge parter blir invitert fordi begge kjenner brudeparet, det er jo trossalt vanlig at "følget" kjenner kjærestens venner, men i Melaisas tilfelle så virder det jo som om det kollegaer hun skal til, og da er det kanskje ikke like vanlig å omgås privat - ergo kjenner kanskje ikke brudeparet hennes partner.

Da virker det på meg normalt i forhold til ikke å be denne parten.

Men ikke vet jeg. Jeg ville i hvertfall ikke invitert folk jeg ikke kjente til mitt bryllup, partnere eller hva det nå måtte være, men heller konsentrert meg om å få med alle de virkelige vennene mine.

SDD, vi er jo venner da. Og på torsdag er vi ekskollegaer. Jeg er ikke invitert som representant for jobben, men fordi vi har mye med hverandre å gjøre, vi har hatt et veldig godt samarbeide, bla, bla, bla.

Om jeg ikke er invitert fordi hun ønsker å ha meg der, så vil jeg ikke komme heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SDD, vi er jo venner da. Og på torsdag er vi ekskollegaer. Jeg er ikke invitert som representant for jobben, men fordi vi har mye med hverandre å gjøre, vi har hatt et veldig godt samarbeide, bla, bla, bla.

Om jeg ikke er invitert fordi hun ønsker å ha meg der, så vil jeg ikke komme heller.

Ja, jeg forstår jo at du og henne er venner, men kjenner hun mannen din.

Hvis ikke er det ingen grunn til å be han, ei heller har jeg inntrykk av at det er vanlig.

Sånt har i hvertfall ikke vært vanlig i de... tja... 5 bryllupene jeg har vært borti til nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...