Gå til innhold

Hvem inviteres til bryllup?


Melaisa

Anbefalte innlegg

flisa da!! Hvorfor det? Om en venninne av meg skulle gifte seg og samboeren min ikke kjente henne, hvorfor skulle han da komme?

Fordi det er slik man gjør det i bryllup! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Melaisa

    12

  • SierDuDet

    8

  • Lionn

    8

  • flisa

    5

Mest aktive i denne tråden

Der er jeg helt uenig med deg, flisa.

Av grunner nevnt nedenfor.

Man må av økonomiske grunner ofte velge hvem som skal komme og ikke komme, og man ber da ikke med et "følge" som man ikke kjenner. Da prioriterer man heller folk man faktisk kjenner.

Jeg tror det er vanlig også. Jeg har ikke blitt invitert i noe bryllup med følge, da jeg enter har vært i et ganske nytt forhold som brudeparet ikke kjente noe særlig, eller vært singel.

Forstår det godt og sånn synes jeg det bør være også i og med at det per kuvert ofte koster svært mye.

Jeg hadde heller ikke bed deg med følge - - hehe, men en kamerat f.eks fra maleklubben som jeg har kjent i mange år - menikke kjent kona - jeg hadde helt klart bedt MED kone. Det har noe med gammelt skikk og bruk å gjøre, ellers får man be venner til kaffe etterpå - det er det mange som gjør! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg enig med deg i.

Jeg vet ikke hvordan sånt best bør gjøres, og dersom man må utelukke venner og folk som burde vært der, da blir det nok noe rart.

Men det blir vel ofte sånn i og med at det er så jævla dyrt.

Som min venninne og kompis som nå skal gifte seg sier: - de ville heller ha venner som de ser ofte, i bryllupet, enn folk langt ut i slekta som de "aldri" ser.

Det er forstålig, men nå tror jeg forledrene deres hadde råd til å invitere både venner og kjente.

Verre er det jo med de fleste av oss som ikke ville hatt råd til å betale 100000+++ for et bryllup, og da er det nok ikke lett for brudeparet å måtte velge mellom vennene.

Sånn sett forstår jeg godt at man ikke blir bedt med følge, så sant ikke brudeparet kjenner begge parter i paret.

Det er ok å be venner og fetter og kusine etc. til kaffe - og selve festen . Har selv vært i et sånt bryllup til fetteren min. Vi som da var bedt på kaffe, dro og spiste middag og "varmet opp" på et lokale sammen, en lystig gjeng! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde heller ikke bed deg med følge - - hehe, men en kamerat f.eks fra maleklubben som jeg har kjent i mange år - menikke kjent kona - jeg hadde helt klart bedt MED kone. Det har noe med gammelt skikk og bruk å gjøre, ellers får man be venner til kaffe etterpå - det er det mange som gjør! :)

Ja, det er stort sett kaffe jeg har blitt invitert i tidligere, med unntak av to bryllup nå.

Men selv til kaffen tror jeg ikke det er vanlig å be med følge, i hvertfall ikke i de bryllupene jeg har vært i.

Men nå er jo kaffen ofte like dyr som middagen, i hvertfall om man drekker som oss gutta :)

Det er mulig det som du sier har noe med skikk og bruk å gjøre, men dette har nok ganske sikkert forandret seg på samme måte som at ikke lenger brudens far betaler for bryllupet (kjipt som det jo faktisk er..).

Jeg har jo bare vært i unge bryllup, men det er godt mulig at praksisen har forandret seg de siste årene. I hvertfall har de 5 bryllupene jeg har vært borti de seneste årene, ikke vært bryllup hvor følger man uansett ikke kjenner, har blitt invitert. Selv ikke til kaffen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ok å be venner og fetter og kusine etc. til kaffe - og selve festen . Har selv vært i et sånt bryllup til fetteren min. Vi som da var bedt på kaffe, dro og spiste middag og "varmet opp" på et lokale sammen, en lystig gjeng! :-)

Helt enig, og det er nok det mest vanlige også. Middagen er trossalt jævla dyr.

Menmen.. får full middag og alt om noen uker, og det skal bli godt :)

Får bare håpe på at det kommer noen kule taler, så jeg ikke sovner....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er slik man gjør det i bryllup! :-)

Gir meg ikke. Neida, slik må man alldeles ikke gjøre. Som tidligere nevnt: Jeg har vært i en god del bryllup og har sett gang på gang at folk som har samboer eller er gift blir invitert alene, fordi den andre parten ikke kjenner brudeparet. Dette er da helt vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gir meg ikke. Neida, slik må man alldeles ikke gjøre. Som tidligere nevnt: Jeg har vært i en god del bryllup og har sett gang på gang at folk som har samboer eller er gift blir invitert alene, fordi den andre parten ikke kjenner brudeparet. Dette er da helt vanlig.

Helt ærlig (kanskje det er stedsavhengig) - det har jeg aldri hørt om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig (kanskje det er stedsavhengig) - det har jeg aldri hørt om!

Da sier vi det sånn: Det er stedsavhengig. Det er iallefall helt typisk for Bergen, selv om Melaisa aldri har hørt om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...