Gjest mor til flere? Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 Nå må jeg bare ha hjelp. JEg er fullstendig sjokoladeavhengig. Jeg klarer ikke å la være å kjøpe sjokolade når jeg er i butikken. Det er bare Stratos jeg kjøper, og selvfølgelig den store plata. Den spiser jeg opp på null komma svisj. Nå i kveld har jeg nettopp spist opp min 2. i dag. Er hjemme på dagen med små barn så jeg har god anledning til å spise sjokolade. Jeg er 40 kg overvektig og vil gjerne ned. JEg får ikke lov til å bli gravid igjen før jeg er stabilt under 90 kg. Mangler 20 kg på det nå. Vil gjerne ha et barn til. Trodde det skulle være en god motivasjon, men det fungerer liksom ikke helt. Er ganske flink med måltidene. Bruker opplegget til dr. Lindberg med glykemisk index og slikt. Har brukt krom nå i 5 mnd uten den store virkningen. Er det noen som kanhjelpe meg, vær så snill. JEg vil bli kvitt disse kiloene!!!!!!!!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melaisa Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 Det første du kan gjøre er å bytte ut Stratosen med sjokolade med 70% kakao i. Denne spiser du så i små, små biter. Ingen tygging er lov. Så trenger du å jobbe med motivasjonen din. Du må selv tenke gjennom hva som virker motiverende på det - dette er forskjellig fra person til person. Jeg vil anbefale deg å gå på et slankekurs når disse starter opp etter ferien. Selv har jeg prøvd Grete Roede med stort hell. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EmPhAziA Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 Det første du kan gjøre er å bytte ut Stratosen med sjokolade med 70% kakao i. Denne spiser du så i små, små biter. Ingen tygging er lov. Så trenger du å jobbe med motivasjonen din. Du må selv tenke gjennom hva som virker motiverende på det - dette er forskjellig fra person til person. Jeg vil anbefale deg å gå på et slankekurs når disse starter opp etter ferien. Selv har jeg prøvd Grete Roede med stort hell. Det er riktig det som Melaisa sier, spis sjokolade med 70% kakao, men du kan spise 40gram av denne om dagen uten at dette skal være skadelig ifølge en svensk lege. Derimot sunt og godt for hjertet Første prinsipp for å gå ned i vekt er å spise mindre enn kroppens behov, og mosjon. Det er veldig viktig med mosjon, dessuten vil du føle deg bedre. Om du ikke vil trene åpenlyst sammen med andre på f. eks helsetudio, finnes det mengder av øvelser du kan gjøre hjemme. Surf litt rundt på nettet så finner du nok mange nyttige treningstips, f. eks trening.no Litt viljestyrke er godt å ha med , pass på å motiver deg selv; kjøp f. eks et klesplagg som ønsker å "komme inn i", men for å gjøre det så må du jobbe litt. Drikk vann når sulten melder seg som værst. En god motivasjon for deg kan jo være dette med at du ønsker et barn til, ikke sant? Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zirine Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 Det første du kan gjøre er å bytte ut Stratosen med sjokolade med 70% kakao i. Denne spiser du så i små, små biter. Ingen tygging er lov. Så trenger du å jobbe med motivasjonen din. Du må selv tenke gjennom hva som virker motiverende på det - dette er forskjellig fra person til person. Jeg vil anbefale deg å gå på et slankekurs når disse starter opp etter ferien. Selv har jeg prøvd Grete Roede med stort hell. Sjokolade med kakao? Det har jeg ikke hørt om, tror jeg. Hvilken f.eks? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melaisa Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 Sjokolade med kakao? Det har jeg ikke hørt om, tror jeg. Hvilken f.eks? Eh.... Noen man kan kjøpe på spesialforretninger for sjokolade, noen helsekostforretninger og Meny. Og ICA visstnok. Jeg har ett av en, men jeg husker ikke hva den heter, har ikke emballasje i hus nå. Freie kommer visst med en variant utpå høsten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zirine Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 Eh.... Noen man kan kjøpe på spesialforretninger for sjokolade, noen helsekostforretninger og Meny. Og ICA visstnok. Jeg har ett av en, men jeg husker ikke hva den heter, har ikke emballasje i hus nå. Freie kommer visst med en variant utpå høsten. På Meny?? jøss. Den ligger vel ikke i sjokoladeavdelingen da, men i helsekostavdelingen? *rødme* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melaisa Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 På Meny?? jøss. Den ligger vel ikke i sjokoladeavdelingen da, men i helsekostavdelingen? *rødme* Sjokoladeavdelingen på vår Meny. Kan den hete Lindt Excellence eller noe sånt, tro....? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bolla pinnsvin Skrevet 30. juli 2002 Del Skrevet 30. juli 2002 Hei! Jeg har vel egentlig ikke noen gode råd å komme med, jeg sliter med akkurat det samme som deg. Jeg er 40 -45 kilo overvektig. alt er så forbannet tungt hele tiden. Jeg er så inderlig lei av å ha det slik. Skulle virkelig ønske det fantes en mirakelkur. Mitt værste mareritt er at sønnen min skal vokse opp å være flau over meg. Det er vel egentlig min største motivasjon til å gjøre noe med det. Forutenom at det skal bli DEILIG å kunne gjøre det alle andre gjør uten å hive etter pusten og nesten besvime. Jeg lurer litt på om jeg skal prøve eple-eddik, og så tror jeg kanskje jeg vil prøve å erstatte ett måltid med pulver, bare for å komme igang liksom. Det kan vel ikke finnes noen bedre motivasjon enn når man ser det begynner å gå nedover. Den der sjokoladen med bare kakao smaker IKKE godt!! Men det er jo typisk ikke sant? Jeg ville vel egetlig bare ønske deg lykke til! Håper du klarer det, jeg krysser fingrene for deg i alle fall! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bratsj Skrevet 30. juli 2002 Del Skrevet 30. juli 2002 Hei! Jeg har vel egentlig ikke noen gode råd å komme med, jeg sliter med akkurat det samme som deg. Jeg er 40 -45 kilo overvektig. alt er så forbannet tungt hele tiden. Jeg er så inderlig lei av å ha det slik. Skulle virkelig ønske det fantes en mirakelkur. Mitt værste mareritt er at sønnen min skal vokse opp å være flau over meg. Det er vel egentlig min største motivasjon til å gjøre noe med det. Forutenom at det skal bli DEILIG å kunne gjøre det alle andre gjør uten å hive etter pusten og nesten besvime. Jeg lurer litt på om jeg skal prøve eple-eddik, og så tror jeg kanskje jeg vil prøve å erstatte ett måltid med pulver, bare for å komme igang liksom. Det kan vel ikke finnes noen bedre motivasjon enn når man ser det begynner å gå nedover. Den der sjokoladen med bare kakao smaker IKKE godt!! Men det er jo typisk ikke sant? Jeg ville vel egetlig bare ønske deg lykke til! Håper du klarer det, jeg krysser fingrene for deg i alle fall! Skal man bytte til sånn kakao-sjokolade fordi den inneholder mindre kalorier, eller fordi den ikke er så vanedannende ? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mor til flere? Skrevet 30. juli 2002 Del Skrevet 30. juli 2002 Det er riktig det som Melaisa sier, spis sjokolade med 70% kakao, men du kan spise 40gram av denne om dagen uten at dette skal være skadelig ifølge en svensk lege. Derimot sunt og godt for hjertet Første prinsipp for å gå ned i vekt er å spise mindre enn kroppens behov, og mosjon. Det er veldig viktig med mosjon, dessuten vil du føle deg bedre. Om du ikke vil trene åpenlyst sammen med andre på f. eks helsetudio, finnes det mengder av øvelser du kan gjøre hjemme. Surf litt rundt på nettet så finner du nok mange nyttige treningstips, f. eks trening.no Litt viljestyrke er godt å ha med , pass på å motiver deg selv; kjøp f. eks et klesplagg som ønsker å "komme inn i", men for å gjøre det så må du jobbe litt. Drikk vann når sulten melder seg som værst. En god motivasjon for deg kan jo være dette med at du ønsker et barn til, ikke sant? Lykke til! Ja, jeg har plenty av grunner til å gå ned i vekt. Plenty av ting som i seg selv burde vært motivasjon nok. Men jeg føler meg som en alkoholiker, eller nikotinavhengig. Klarer rett og slett ikke. Men jeg gir ikke opp. Så langt i dag har jeg klart meg uten sjokolade, selv om jeg har vært i butikken! Hurra for meg! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mor til flere? Skrevet 30. juli 2002 Del Skrevet 30. juli 2002 Hei! Jeg har vel egentlig ikke noen gode råd å komme med, jeg sliter med akkurat det samme som deg. Jeg er 40 -45 kilo overvektig. alt er så forbannet tungt hele tiden. Jeg er så inderlig lei av å ha det slik. Skulle virkelig ønske det fantes en mirakelkur. Mitt værste mareritt er at sønnen min skal vokse opp å være flau over meg. Det er vel egentlig min største motivasjon til å gjøre noe med det. Forutenom at det skal bli DEILIG å kunne gjøre det alle andre gjør uten å hive etter pusten og nesten besvime. Jeg lurer litt på om jeg skal prøve eple-eddik, og så tror jeg kanskje jeg vil prøve å erstatte ett måltid med pulver, bare for å komme igang liksom. Det kan vel ikke finnes noen bedre motivasjon enn når man ser det begynner å gå nedover. Den der sjokoladen med bare kakao smaker IKKE godt!! Men det er jo typisk ikke sant? Jeg ville vel egetlig bare ønske deg lykke til! Håper du klarer det, jeg krysser fingrene for deg i alle fall! Ja, jeg tenker som deg. Tenk om barna mine blir flau over å være sammen med meg uten blandt folk. Husker jeg skjemtes over mor da jeg var mindre. Og hun var tynnere enn jeg er nå! I dag har jeg i hvertfall klart meg uten sjokolade. Skal prøve den 70% sjokoladen. Kanskje jeg kan lære meg å like den? Har også begynt på noe som heter Pyroburn. Skal være litt sterkere lut enn krom + hjelpe på karbohydratforbrenninga. Vi får se. Jeg vil jo ha flere barn! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EmPhAziA Skrevet 30. juli 2002 Del Skrevet 30. juli 2002 Ja, jeg har plenty av grunner til å gå ned i vekt. Plenty av ting som i seg selv burde vært motivasjon nok. Men jeg føler meg som en alkoholiker, eller nikotinavhengig. Klarer rett og slett ikke. Men jeg gir ikke opp. Så langt i dag har jeg klart meg uten sjokolade, selv om jeg har vært i butikken! Hurra for meg! Kjempebra! Det er bare å stå på vet du. Det er lett å si, men... Keep up the good work, så ser du fort resultater. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spenning Skrevet 30. juli 2002 Del Skrevet 30. juli 2002 Jeg fikk stoppet sjokoladehubngern med Epleeddik iblander Krom. Lysten på sjokolade forsvant. Å jeg var oppe i 500 gram melkesjokolade pr. dag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bolla pinnsvin Skrevet 30. juli 2002 Del Skrevet 30. juli 2002 Ja, jeg tenker som deg. Tenk om barna mine blir flau over å være sammen med meg uten blandt folk. Husker jeg skjemtes over mor da jeg var mindre. Og hun var tynnere enn jeg er nå! I dag har jeg i hvertfall klart meg uten sjokolade. Skal prøve den 70% sjokoladen. Kanskje jeg kan lære meg å like den? Har også begynt på noe som heter Pyroburn. Skal være litt sterkere lut enn krom + hjelpe på karbohydratforbrenninga. Vi får se. Jeg vil jo ha flere barn! Hvor får du tak i Pyroburn og Krom egentlig? På helsekost? Er det det samme hvilken type man bruker? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jubalong 70 Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Hvor får du tak i Pyroburn og Krom egentlig? På helsekost? Er det det samme hvilken type man bruker? Ja, kjøpte på helsekost. Pyruburn var visst sterkere en vanlig krom. Har brukt i to dager nå, spennende å si hva som skjer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nysgjerrig1365380359 Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Sjokolade med kakao? Det har jeg ikke hørt om, tror jeg. Hvilken f.eks? All sjokolade inneholder kakao.. ellers ville d vel ikke hete sjokolade.. inneholdet 100% av kakao avgjør "kvaliteten" på sjokoladen.. D har jeg hørt da men.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nysgjerrig1365380359 Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Ja, jeg har plenty av grunner til å gå ned i vekt. Plenty av ting som i seg selv burde vært motivasjon nok. Men jeg føler meg som en alkoholiker, eller nikotinavhengig. Klarer rett og slett ikke. Men jeg gir ikke opp. Så langt i dag har jeg klart meg uten sjokolade, selv om jeg har vært i butikken! Hurra for meg! Alt handler i bunn og grunn om å synes synd på seg selv når man setter seg selv til å gjøre "smertefulle" kjedelige ting som gjør at man får en sunnere livsstil. Man må slutte å synes synd på seg selv og trøstespise. Det kommer du til å nyte veldig godt av når du når et mål du har satt deg. Livet blir så mye deiligere. -Jeg er godt på vei, men absolutt ikke perfekt! Lykke til:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zirine Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 All sjokolade inneholder kakao.. ellers ville d vel ikke hete sjokolade.. inneholdet 100% av kakao avgjør "kvaliteten" på sjokoladen.. D har jeg hørt da men.. Det aner jeg ingenting om, så du har sikkert rett 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ex-avhengi Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Fortsetter du med dette blir du garantert ikke mor til flere...Er du så avhengi av sjokolade må du få noen andre til å handle for deg...Du er 40 år og over 110 kg...Hva lærer du bare dine om viljestyrke?? Spark deg selv i baken og kom deg ut av sofa'n...ta med de små ut og gå deg en tur hver dag...men ikke til butikken :-) Ikke si til deg selv at det ikke går...jeg har vært der du er og kom meg opp av hullet jeg begravde meg i.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Seline Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Kanskje du skulle prøve en annen type krom? Jeg har prøvd mange forskjellige og Soloray er den eneste som har virket på meg. Som jeg har skrevet i en annen tråd tar jeg mye mer enn anbefalt dose -vil ikke direkte råde andre til å gjøre det, men.. Krom er ikke farlig i store doser, det er vannløselig slik at kroppen kvitter seg med det den ikke skal ha. Er man overviktig trenger jo kroppen mer enn dosen som står på pakken - den er oftest beregnet på en 60kgs person. Hvis du vil gå ned i vekt har jeg mange andre tips og, men det går bare om man virkelig vil. Og da vet du sikkert selv hva som skal til for å gå ned.. Godtesuget forsvinner raskt om du kutter ut sjokoladen tvert. Ved hjelp av krom'en og tankegangen at "spiser jeg en sjokolade idag, har jeg dobbelt så lyst på en imorgen", kom jeg meg superraskt over godtesuget jeg hadde før. Det har litt med innstilling å gjøre, også får man bruke det man kan av hjelpemidler.. Som krom:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.