punkyB Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Du må jo 'svi' litt for å kunne klare å slutte . Jeg har vært (er?) en godtemons. Den siste tiden har jeg midlertidig prøvd å spise mat med lavt karbohydrat innhold - derunder hører selvsagt ikke noe godteri til. Dette har faktisk gått ganske greit og jeg lurer på om den type matinntak gjøre det lettere å takle godtesuget også. Du kan jo erstatte sjokoladen med frukt , rosiner , nøtter eller ne annet som er godt men ikke fullt så usunt som godteri. Det er jo like mye noe å 'gnafse' på man vil ha også - synes jeg hvertfall. Jeg tror også på at man skal kunen unne seg litt godt av og til !! Ikke bli helt helsefrak heller. Når folk klarer å slutte med narkotika , alkohol og røyk så bør vi klare å holde oss unna sjokkisen ! *S* Den kakaosjokoladen er bra forresten. Den smaker dessuten såpass mektig at man ikke klare å spise like mye av den. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest slankern Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Ja, jeg har plenty av grunner til å gå ned i vekt. Plenty av ting som i seg selv burde vært motivasjon nok. Men jeg føler meg som en alkoholiker, eller nikotinavhengig. Klarer rett og slett ikke. Men jeg gir ikke opp. Så langt i dag har jeg klart meg uten sjokolade, selv om jeg har vært i butikken! Hurra for meg! Jeg skjønner godt hvordan du har det. Jeg har det på samme måte. Hva med å spise litt mindre mengder etter hvert. Istedenfor å kjøpe 2 store sjokoladeplater, kan du kjøpe en liten Stratos. Eller du kan kjøpe kokesjokoladen fra Freia. Den er visstnok sunnere siden den er mørk og inneholder mer kakao. Den er også mer intens og du trenger derfor ikke spise så mye av den for å bli tilfredsstilt. Jeg prøver nå krom pikonilat. Monica anbefalte den. Jeg har ikke sluttet med sjokoladen ennå da. Jeg må liksom ha noe å kose meg med på kvelden. Men jeg skal ikke gi opp. Begynn å mosjoner eller trene. Jeg har meldt meg inn i Sats og blir på den måten tvunget til å trene fordi jeg må binde meg til ett år, og det blir dyrt hvis jeg ikke trener. Det er viktig at du finner et treningssenter i nærheten. Der hvor jeg trener har de flere tilbud, bl.a. vektreduksjonskurs. Det er rart at legen din ikke gir deg medisiner for overvekten. Du burde få mer hjelp av legen din. Start med å gå daglige turer 1/2-1 time hver dag. Etter hvert kan du øke med trening. Styrketrening gjør at du forbrenner mer og er ikke belastende for kroppen. Svømming og sykling er også bra og ikke belastende for kroppen. Du kan også gå på tredemølle og jogge etter hvert. Det er viktig med gode sko! Lykke til! Ikke la maten ta kontrollen over livet ditt! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mor til fler? Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Jeg skjønner godt hvordan du har det. Jeg har det på samme måte. Hva med å spise litt mindre mengder etter hvert. Istedenfor å kjøpe 2 store sjokoladeplater, kan du kjøpe en liten Stratos. Eller du kan kjøpe kokesjokoladen fra Freia. Den er visstnok sunnere siden den er mørk og inneholder mer kakao. Den er også mer intens og du trenger derfor ikke spise så mye av den for å bli tilfredsstilt. Jeg prøver nå krom pikonilat. Monica anbefalte den. Jeg har ikke sluttet med sjokoladen ennå da. Jeg må liksom ha noe å kose meg med på kvelden. Men jeg skal ikke gi opp. Begynn å mosjoner eller trene. Jeg har meldt meg inn i Sats og blir på den måten tvunget til å trene fordi jeg må binde meg til ett år, og det blir dyrt hvis jeg ikke trener. Det er viktig at du finner et treningssenter i nærheten. Der hvor jeg trener har de flere tilbud, bl.a. vektreduksjonskurs. Det er rart at legen din ikke gir deg medisiner for overvekten. Du burde få mer hjelp av legen din. Start med å gå daglige turer 1/2-1 time hver dag. Etter hvert kan du øke med trening. Styrketrening gjør at du forbrenner mer og er ikke belastende for kroppen. Svømming og sykling er også bra og ikke belastende for kroppen. Du kan også gå på tredemølle og jogge etter hvert. Det er viktig med gode sko! Lykke til! Ikke la maten ta kontrollen over livet ditt! Takk for gode råd. Jeg prøver å trene, men det er ikke så lett å få til når man har to små barn og er alene med dem mesteparten av uka. Men vi går mye turer, og det kjenner jeg gjør godt for hele meg. Jeg er ikke særlig interessert i medikamenter - er litt alternativt innstilt på den fronten... Men tanken er jo litt fristende... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mor til fler? Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Kanskje du skulle prøve en annen type krom? Jeg har prøvd mange forskjellige og Soloray er den eneste som har virket på meg. Som jeg har skrevet i en annen tråd tar jeg mye mer enn anbefalt dose -vil ikke direkte råde andre til å gjøre det, men.. Krom er ikke farlig i store doser, det er vannløselig slik at kroppen kvitter seg med det den ikke skal ha. Er man overviktig trenger jo kroppen mer enn dosen som står på pakken - den er oftest beregnet på en 60kgs person. Hvis du vil gå ned i vekt har jeg mange andre tips og, men det går bare om man virkelig vil. Og da vet du sikkert selv hva som skal til for å gå ned.. Godtesuget forsvinner raskt om du kutter ut sjokoladen tvert. Ved hjelp av krom'en og tankegangen at "spiser jeg en sjokolade idag, har jeg dobbelt så lyst på en imorgen", kom jeg meg superraskt over godtesuget jeg hadde før. Det har litt med innstilling å gjøre, også får man bruke det man kan av hjelpemidler.. Som krom:) Du har jo helt rett i det at man får lyst på mer når man spiser litt. Skal prøve den taktikken. Ellers er det Solaray sin krom jeg har prøvd, og i 4x så stor dose som anbefalt. Sukk... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mor til fler? Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Fortsetter du med dette blir du garantert ikke mor til flere...Er du så avhengi av sjokolade må du få noen andre til å handle for deg...Du er 40 år og over 110 kg...Hva lærer du bare dine om viljestyrke?? Spark deg selv i baken og kom deg ut av sofa'n...ta med de små ut og gå deg en tur hver dag...men ikke til butikken :-) Ikke si til deg selv at det ikke går...jeg har vært der du er og kom meg opp av hullet jeg begravde meg i.... Nå, nå, ikke vær så sint da! Ikke er jeg 40 år heller, bare så du vet det! Mangler faktisk ganske mye på det. Men du har rett i at jeg ikke er noe godt forbilde for barna mine. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mor til fler? Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Alt handler i bunn og grunn om å synes synd på seg selv når man setter seg selv til å gjøre "smertefulle" kjedelige ting som gjør at man får en sunnere livsstil. Man må slutte å synes synd på seg selv og trøstespise. Det kommer du til å nyte veldig godt av når du når et mål du har satt deg. Livet blir så mye deiligere. -Jeg er godt på vei, men absolutt ikke perfekt! Lykke til:) Jepp. Jeg merker jo at lysten er sterkest når jeg synes synd på meg selv. Klassisk eksempel på trøstespising... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Seline Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Du har jo helt rett i det at man får lyst på mer når man spiser litt. Skal prøve den taktikken. Ellers er det Solaray sin krom jeg har prøvd, og i 4x så stor dose som anbefalt. Sukk... Da er det nok ikke krom-mangel som er ditt problem, nei.. Du må nok klare deg på ren, skjær viljestyrke En annen ting du kan prøve for å få fart på forbrenningen derimot, er fettsyrer i form av omega3 eller CLA eller begge deler. Det finnes ingen vidunderkur, men det er jo lov å prøve seg fram med hjelpemidler. Man må bare stole mest på seg selv, og ikke på pillene. Jeg er skeptisk til Pyroburn -er det puruyvat i den? Mulig det hjelper, men tviler sterkt.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mor til fler? Skrevet 3. august 2002 Del Skrevet 3. august 2002 Da er det nok ikke krom-mangel som er ditt problem, nei.. Du må nok klare deg på ren, skjær viljestyrke En annen ting du kan prøve for å få fart på forbrenningen derimot, er fettsyrer i form av omega3 eller CLA eller begge deler. Det finnes ingen vidunderkur, men det er jo lov å prøve seg fram med hjelpemidler. Man må bare stole mest på seg selv, og ikke på pillene. Jeg er skeptisk til Pyroburn -er det puruyvat i den? Mulig det hjelper, men tviler sterkt.. Ja, det er pyrovat i den. Hvorfor er du skeptisk? Er det skadelig? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aina E Skrevet 3. august 2002 Del Skrevet 3. august 2002 Flere steder har jeg lest at en "god erstatning" gjerne kan være popcorn (stekt i olivenolje) eller seigmenn. Ingen av disse går du særlig opp i vekt av, samtidig som du får stilt noe av søtsuget... Men hvor fint det er for tenna er jo en annen sak. Sikkert ikke verre enn sjokolade. (Kan godt fortelle en skrekkhistorie om en rotfylling jeg hadde i går...) Husk at du også kan få sukkersyke av å spise snop over lenger tid. (prøver å skremme deg litt). Men har desverre dårlig med andre tips. Jeg sliter med sjokoladeavhengighet selv, nemlig. Men hos meg går det i perioder. Sånn har jeg vært siden jeg var 13-14 år gammel og sånn kommer jeg nok alltid til å være. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Seline Skrevet 3. august 2002 Del Skrevet 3. august 2002 Ja, det er pyrovat i den. Hvorfor er du skeptisk? Er det skadelig? Er bare grunnleggende skeptisk til alt kosttilskudd jeg ikke har lest noe dokumentasjon for. Såvidt jeg vet er ikke pyrovat skadelig (det er et koffein- og guaranaliknende preparat som skal øke forbrenningen). Får du kjøpt PyroBurn i Norge nå, eller? Nylig har imidlertid Fredrik Paulún (svensk ernæringsfysiolog) skrevet at det er noen forskningsresultater med pyrovat som virker lovende. Du kan på http://www.paulun.com søke etter pyrovat-artikler og spørsmål og se om du finner noe der. (Usikker på om det skrives sånn, du får søke litt..) Det jeg imidlertid er ganske sikker på er at du ikke får noe som helst effekt ut av et sånt preparat uten at man har et ganske omfattende treningsprogram ved siden av. For fettforbrenningen er fettsyrer ihvertfall effektivt. Om du ikke spiser fisk hver dag, ta omega 3, og vurder CLA som ikke finnes naturlig i kosten lenger (det gjorde det visstnok tidligere p.g.a andre jordbruksmetoder.) Dette fettet vil i tillegg til å øke fettforbrenningen din være med på å nøytralisere en del av det mettede fettet du får gjennom kosten. Vær obs på at CLA ikke har noen effekt om du ikke trener, det heller. Kosttilskudd er bare som ordet sier _tilskudd_ til et sunt kosthold, man oppnår svært lite, om noe, om man fortsetter som før selv om man tar alle kosttilskudd i verden.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Seline Skrevet 3. august 2002 Del Skrevet 3. august 2002 Flere steder har jeg lest at en "god erstatning" gjerne kan være popcorn (stekt i olivenolje) eller seigmenn. Ingen av disse går du særlig opp i vekt av, samtidig som du får stilt noe av søtsuget... Men hvor fint det er for tenna er jo en annen sak. Sikkert ikke verre enn sjokolade. (Kan godt fortelle en skrekkhistorie om en rotfylling jeg hadde i går...) Husk at du også kan få sukkersyke av å spise snop over lenger tid. (prøver å skremme deg litt). Men har desverre dårlig med andre tips. Jeg sliter med sjokoladeavhengighet selv, nemlig. Men hos meg går det i perioder. Sånn har jeg vært siden jeg var 13-14 år gammel og sånn kommer jeg nok alltid til å være. Ville bare si at du har rett i at gelesaker og popcorn er bra alternativ - men det er bare det at alt sukker hemmer fettforbrenningen og er defor ikke å anbefale å spise hver dag, selv om det ikke er direkte fetende, slik sjokolade er. Det er altså mer "indirekte" fetende om du skjønner.. Men hva skal man gjøre i nøden..? Det er tross alt bedre med seigmenn enn sjokolade, det er sikkert. Også vil jeg slå et slag for kokosboller! (Om man er svak for potetgull og popcorn er potetskruer faktisk et meget godt alternativ, fettmessig sett.) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gutt på 22 Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 Hva med å bare SLUTTE med å spise så mye sjokolade? Hvis du har viljestyrke nok da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gutt på 22 Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 Ja, kjøpte på helsekost. Pyruburn var visst sterkere en vanlig krom. Har brukt i to dager nå, spennende å si hva som skjer. Si hvordan det går med Pyroburn etter å ha prøvd det litt da! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gutt på 22 Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 Det aner jeg ingenting om, så du har sikkert rett Tror det er slik at "ekte" sjokolade inneholder mer kakao og mindre fett og slik enn den vanlige, masseproduserte sjokoladen som vi kjøper på butikken. Den er det tilsatt masse fett i. Mener å ha hørt noe slik iallfall. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mor til fler? Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 Hva med å bare SLUTTE med å spise så mye sjokolade? Hvis du har viljestyrke nok da? Ja, det var det med viljestyrke da... Det er jo der problemet ligger, det vet jeg jo. Men jeg føler meg akkurat som en alkoholiker som bare ikke klarer å la være. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mor til fler? Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 Si hvordan det går med Pyroburn etter å ha prøvd det litt da! Jo, det går faktisk ganske så bra. Merker helt klart at suget er mindre, selv om det er tilstede. Sultfølelsen er mindre - vanskelig å huske å spise av og til. Akkurat det liker jeg jo ikke så veldig godt, for jeg er sterk tilhenger av faste måltider. Men det går da på et vis. Føler meg flinkere fordi jeg ikke gir etter så ofte. Målet nå er å bare spise litt i helgene, og ingenting i uka. Vi får se hvordan det går, men jeg er optimistisk! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest handle en gang i uken Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 Jeg handler kun en gang i uka, og da sammen med mannen min. Brød baker vi selv, og kjøper man melk med god margin på datostemplingen holder det. Dagene like før handling bir det mer holdbar mat (kokte grønnsaker og nedfrosset mat), dagene etter handling er det mer frisk salat og fersk fisk osv. På den måten er jeg aldri ellers i butikken, og tar ikke med meg lommebok når jeg går tur med hund og barn ellers. Gjør at det ikke finnes "nei-mat" hjemme! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 Jeg fikk stoppet sjokoladehubngern med Epleeddik iblander Krom. Lysten på sjokolade forsvant. Å jeg var oppe i 500 gram melkesjokolade pr. dag. Hvor mye av disse kapslene tok du og hvor lang tid tok det før du merket noen nedgang i søtlysten? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 Takk for gode råd. Jeg prøver å trene, men det er ikke så lett å få til når man har to små barn og er alene med dem mesteparten av uka. Men vi går mye turer, og det kjenner jeg gjør godt for hele meg. Jeg er ikke særlig interessert i medikamenter - er litt alternativt innstilt på den fronten... Men tanken er jo litt fristende... All bevegelse er trening og mosjon vet du, ikke bare det man gjør på helsestudio. ) Gikk ned 10 kilo i fjor og da jeg var som mest motivert pleide jeg å se for meg at det lå igjen en stripe av kalorier etter meg der jeg gikk. Ble en bra labyrint av innbildte kaloristriper på golvet etter endt arbeidsdag! ) Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spenning Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 Hvor mye av disse kapslene tok du og hvor lang tid tok det før du merket noen nedgang i søtlysten? To morgen og to kveld, søtlysten forsvant etter første dag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.