Gjest Kameleone Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Dette spørsmålet har dere sikkert hørt før, men hadde satt pris på om noen erfarne kunne svare: Hvor ofte/mye bør jeg trene for å forbrenne fett og stramme opp musklene? Jeg har ikke noen ordentlig treningsplan, så det blir litt tilfeldig hva og hvor mye jeg trener. Jeg er i ganske bra form, men ville gjerne gått ned 2 kilo (ok, det er ikke mye, men jeg har litt ekstra rundt magen...). Er lei av kompliserte slankekurer og hadde foretrukket å kunne trene meg slankere istedet (skal selvfølgelig ha et fornuftig kosthold). Hvis noen har tid hadde jeg satt pris på å få evaluert følgende opplegg: mandag: aerobic m/styrke 1 time onsdag: løping/crosstrainer 35 min. torsdag: skanetix (litt kondisjon, mest oppstramming og balanseøvelser) lørdag: aerobics 3 kvarter el. crosstrainer 35 min. søndag: styrke (hele kroppen, apparater) Er dette passe? Trener nå ca. 3 ganger i uken, halvparten styrke/kondisjon. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Seline Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Det virker som et bra treningsopplegg, synes jeg. Om du har holdt på med det en stund (over 8 uker) og ikke har gått ned de to kiloene, ville jeg ha kuttet ut styrkedelen for en stund og lagt til noen gåturer i middels-raskt tempo. Ta en titt på maten, men ikke kutt ut alt fett! Jeg har satset på forbrenningstrening og tilskudd av fettsyrer (omega 3 og CLA) og lagt vekk styrketreningen for en stund, og det har virkelig gitt resultater. Selvsagt er styrketrening viktig, men om man først og fremst vil forbrenne fett, kan man med fordel dele opp treningen i perioder med fokus på forbrenning. Husk bare på å ha et kosthold som gjør at du beholder musklene i størst mulig grad. (Proteiner, lav GI, og kanskje vurdere CLA.) Håper dette ikke høres komplisert ut, det er det ikke i praksis i hvertfall. Fungerer veldig bra for meg. Lykke til 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kameleone Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Det virker som et bra treningsopplegg, synes jeg. Om du har holdt på med det en stund (over 8 uker) og ikke har gått ned de to kiloene, ville jeg ha kuttet ut styrkedelen for en stund og lagt til noen gåturer i middels-raskt tempo. Ta en titt på maten, men ikke kutt ut alt fett! Jeg har satset på forbrenningstrening og tilskudd av fettsyrer (omega 3 og CLA) og lagt vekk styrketreningen for en stund, og det har virkelig gitt resultater. Selvsagt er styrketrening viktig, men om man først og fremst vil forbrenne fett, kan man med fordel dele opp treningen i perioder med fokus på forbrenning. Husk bare på å ha et kosthold som gjør at du beholder musklene i størst mulig grad. (Proteiner, lav GI, og kanskje vurdere CLA.) Håper dette ikke høres komplisert ut, det er det ikke i praksis i hvertfall. Fungerer veldig bra for meg. Lykke til Takk for gode ideer - har vært nysjerrig på CLA lenge, tror jeg skal prøve det! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Seline Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Takk for gode ideer - har vært nysjerrig på CLA lenge, tror jeg skal prøve det! Ja, det er ihvertfall et av de få tilskuddene som kan vise til vitenskapelig støtte (det er også studier som sier at det ikke virker, men..). Jeg vet ikke om det virker på meg, men så lenge kroppen min kvitter seg med fettet vil jeg ikke slutte med det, ialle fall! Tror Omega 3 også er bra for fettforbrenningen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fannster Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Det virker som et bra treningsopplegg, synes jeg. Om du har holdt på med det en stund (over 8 uker) og ikke har gått ned de to kiloene, ville jeg ha kuttet ut styrkedelen for en stund og lagt til noen gåturer i middels-raskt tempo. Ta en titt på maten, men ikke kutt ut alt fett! Jeg har satset på forbrenningstrening og tilskudd av fettsyrer (omega 3 og CLA) og lagt vekk styrketreningen for en stund, og det har virkelig gitt resultater. Selvsagt er styrketrening viktig, men om man først og fremst vil forbrenne fett, kan man med fordel dele opp treningen i perioder med fokus på forbrenning. Husk bare på å ha et kosthold som gjør at du beholder musklene i størst mulig grad. (Proteiner, lav GI, og kanskje vurdere CLA.) Håper dette ikke høres komplisert ut, det er det ikke i praksis i hvertfall. Fungerer veldig bra for meg. Lykke til Hei. Virker som et greit opplegg dette. MEN!! ikke bli for opphengt i vekten din. Se heller på fastheten og formen på kroppen. Det er ikke sikkert du går ned i vekt sålenge du trener styrke. Dette kan variere stort fra person til person. Vekt veier mer enn muskler. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synch Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Ja, det er ihvertfall et av de få tilskuddene som kan vise til vitenskapelig støtte (det er også studier som sier at det ikke virker, men..). Jeg vet ikke om det virker på meg, men så lenge kroppen min kvitter seg med fettet vil jeg ikke slutte med det, ialle fall! Tror Omega 3 også er bra for fettforbrenningen. Vitenskapelig støtte til fisk ja... Omega-3 er fint for forbrenning. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.