Gå til innhold

Feit eller ikke feit ? synspunkter fra alle,men gjerne mannfolk!

Anbefalte innlegg

Gjest ei jente på 23...  :)

Har valker...ikke sånn kjempestore, men de tyter ut når jeg setter meg ned.

Er 1.63 og veier 75. Orker ikke å gå i tettsittende klær, men får stadig vekk høre fra kompiser at det bør jeg gjøre fordi det er finest. De bryr seg ikke så mye om valker og slikt. Men, det tror jeg ikke på!

Hva synes dere ?

Fortsetter under...

Svarer selv om jeg er jente jeg.

Litt vanskelig å mene så mye uten å ha sett deg. Kroppsfasonger er jo så forskjellige... Men så sant en person ikke har _kjempestore_ valker, syns jeg litt ettersittende klær kan være fint.

Tenker ikke da på pølseskinn, men en mellomting. Husk at om du bare går med vide, uformelige klær, så får det deg til å se større ut enn du er.

Selv syns jeg at jeg har _noen_ kilo for mye, ikke valker, men etter egen mening litt for mye. Jeg går allikevel i lett ettersittende klær og har da fått tilbakemeldinger på at det slett ikke ser ille ut.

Men som sagt: jeg har jo ikke sett deg, derfor er det litt vanskelig å gi kjempegode råd.

Svarer jeg også selv om jeg er jente, og jeg har det ganske som deg. Er 160 høy og veier 65 kg. Magen er verst for meg, og jeg føler at valkene tyter ut uansett hva jeg har på meg. Har kjempeproblemer med å finne klær som jeg passer og kler. Råd om dette mottas med takk.

Svarer jeg også selv om jeg er jente, og jeg har det ganske som deg. Er 160 høy og veier 65 kg. Magen er verst for meg, og jeg føler at valkene tyter ut uansett hva jeg har på meg. Har kjempeproblemer med å finne klær som jeg passer og kler. Råd om dette mottas med takk.

Er like høy som deg.

En god ide hvis man har noen få kilo ekstra er å bruke litt trange topper under t-skjorte/topper. Dette strammer opp. Pass på at BH'en ikke er for stram, slik at man får valker på ryggen. (Kan skje alle)

Ellers bruker jeg mye svarte bukser, i stretch-stoff. Dette virker også slankende, såfremt buksene ikke er for trange.

Man kan godt bruke litt ettersittende stoffer, men for små klær er verre enn for store.

Svarer selv om jeg er jente jeg.

Litt vanskelig å mene så mye uten å ha sett deg. Kroppsfasonger er jo så forskjellige... Men så sant en person ikke har _kjempestore_ valker, syns jeg litt ettersittende klær kan være fint.

Tenker ikke da på pølseskinn, men en mellomting. Husk at om du bare går med vide, uformelige klær, så får det deg til å se større ut enn du er.

Selv syns jeg at jeg har _noen_ kilo for mye, ikke valker, men etter egen mening litt for mye. Jeg går allikevel i lett ettersittende klær og har da fått tilbakemeldinger på at det slett ikke ser ille ut.

Men som sagt: jeg har jo ikke sett deg, derfor er det litt vanskelig å gi kjempegode råd.

Fikk en litt greepy følelse når jeg leste dette innlegget.

Noe alla slankehysteri ol.

er selv 167cm og 80kg så min mesunnelse over dere er nok større en valkene deres!

Syntes du skulle høre på kompisene dine, men også på hva som føles rett for deg!

Om du ikke føler deg vèl i ettersittende klær så burde du ikke bruke det!

Annonse

Er det noe som VIRKELIG er foferdelig og misforstått, så er det overvektige til feite jenter og damer, gutter og menn som presser kroppene sine i trange, kroppsnære og gjerne litt for korte plagg fordi det er fashion.

En ting er å ha på seg en ettersitende løpebukse når man jogger, eller sykkelbukse når man sykler, men trange bukser og korte topper er ikke fint på byen når kroppen tyter ut på alle de gale stedene.

Gjest jente som har litt for mye...

Er det noe som VIRKELIG er foferdelig og misforstått, så er det overvektige til feite jenter og damer, gutter og menn som presser kroppene sine i trange, kroppsnære og gjerne litt for korte plagg fordi det er fashion.

En ting er å ha på seg en ettersitende løpebukse når man jogger, eller sykkelbukse når man sykler, men trange bukser og korte topper er ikke fint på byen når kroppen tyter ut på alle de gale stedene.

Så du er den typen som synes det er penest når jentene ikke har et gram fett på kroppen, altså som kan gå i alt og klærne passer til alt.

Så jeg bør altså gå i store posete t-shirter og bukser som dekker det meste på byen jeg?

Ellers er jo alternativet såklart litt trange topper og skjørt...og da er spørsmålet, skal jeg føle meg ekkel fordi slike som deg synes jeg tyter ut på de feile stedene?

Så du er den typen som synes det er penest når jentene ikke har et gram fett på kroppen, altså som kan gå i alt og klærne passer til alt.

Så jeg bør altså gå i store posete t-shirter og bukser som dekker det meste på byen jeg?

Ellers er jo alternativet såklart litt trange topper og skjørt...og da er spørsmålet, skal jeg føle meg ekkel fordi slike som deg synes jeg tyter ut på de feile stedene?

Hvorfor føler du at du er nødt til å kle deg etter conans ønsker?

Han har rett til å syns hva han vil er pent - det behøver ikke bety noe for deg - så fremt du ikke er overfølsom og bryter sammen hvis ikke hele verden syns du er pen.

Noen liker ditt, noen liker datt - sånn er det.

tigertrollet

Hvis du føler deg komfortabel med kroppen din vil du ha en utstråling som virker mye bedre enn allverdens korte topper!

Jeg er forsåvidt enig med Conan i at ikke alle kler moten med korte topper og lavtsittende bukser. Med det mener jeg at man bør kle seg litt etter alder, fasong, men ikke minst -personlighet og stil.

Jeg har venner i alle fasonger og det er lett å "avsløre" hvem som ikke føler seg vel. Og det er ikke de med mest kilo av mine venner! Nei, jeg har en venninne som ville gå rett inn på en H&M-plakat som teller kalorier og har store komplekser. Mens en annen er kraftig, veldig feminin og kler elegant sine kilo:-)

Du kan da også gå i tettsittende klær, selv om ikke magen er helt bar:-)

Gjest ikke undertegnet

Jeg er 165 høy og veier 85 kg. Så jeg kan IKKE gå i ettersittende klær. Dvs jeg kan jo, men jeg føler meg ikke VEL, så det stopper seg selv.

Har ønske om å komme ned til nettopp 75 kg, og da TROR jeg at jeg skal våge meg til å bli litt mer dristig i klesveien igjen.

Før veide jeg bare litt over 60, men har innsett at jeg da var ALT for tynn. Bein stakk ut både her og der. Fytterakkern! Vil ikke bli så 'kantente' igjen. Men NÅ er jeg alt for feil. Det ser til og med jeg.

Konklusjon; kle deg som DU vil og som du føler deg vel med!

Jeg er også av de som ikke er slankest, og har noen kilo ekstra til trangere tider. Jeg leste ikke conans innlegg som kritikk eller vemmelse over litt omfangsrike kvinner og menn, men du er da vel enig i at å kle seg i ettersittende klær ikke nødvendigvis betyr å kle seg i korte topper og hoftebukser?

Jeg mener, slike plagg fremhever jo hvor kiloene ligger litt. Jeg går ofte i ettersittende klær jeg, fordi jeg mener at jeg har en flott kropp, men jeg føler meg ikke vel når det glipper mellom bukse og topp, og jeg ser ut som et dårlig stappa pølseskinn.

Det går godt an å kle seg i kroppsnære plagg selvom man har en stor kropp, men må man på død og liv vifte med valkene da? Det er jo ikke pent...

Mulig conan er av den oppfatning at jenter skal være slanke, men ut i fra innlegget så klarte jeg ikke å tolke det annet enn at det er stygt med valker som tyter ut fra plasser det ikke skal være.

Hvis du kjøper deg en topp som er trang, så vil fette bli presset opp, ut til siden, nedover, whatever, men ut kommer det en eller annen plass. For ikke å snakke om at det er vemmelig å puste og ubehagelig å kjenne bukselinningen gnage seg inn i kjøttet.

Been there, done that...

Kjøp klær du føler deg vel i, ingen har påståss du skal kle deg i uformelige, store t-skjorter av den grunn.

Selv om jeg er stor selv, så må jeg si at det finnes mange kvinner rundt omkring med mye stygt på kroppen.

Vær realistisk i forhold til den kroppen du har, og for all del slutt å bry deg om hva gutter eventuellt måtte tenke og mene om saken. Det spiller jo forsåvidt ingen rolle heller så lenge du synes det er greut å være stor? Kle seg i klær som er pene på din kropp, og ikke nbødvendigvis korte topper og hoftebukser. Det er ikke pent på særlig mange, ikke engang normalvektige. Men det var nå bare min mening.

Jeg har omtrent samme høyde og vekt som deg.

Jeg har kjempeproblemer med å finne klær jeg føler meg vel i. Jeg har prøvd å få tak i noe kult til å ha på meg på en fest jeg skal på. Har funnet meg et skjørt som passet bra(kryss i taket) men å finne en topp er jo komplett umulig. Jeg foretrekker en topp som er litt tettsittende men som er litt løs over magen. Finner jeg noe som ikke strammer over magen, ser det konete ut. Har jo lyst til å se litt kul ut selv om jeg har noen kilo for mye da. Og jeg synes ikke det er kult når det strammer over magen.

Har ei venninne som er ganske valkete. Hun går stadig vekk i trange klær, sånn at du kan telle valkene. Jeg syns ikke det ser så veldig fint ut,men hun føler seg tydeligvis vel, for hun har selvtillit nok, og gutta flokker seg rundt henne.

Så konklusjonen er vel at du kan gå i hva du vil bare du føler deg vel selv.

Annonse

"Så du er den typen som synes det er penest når jentene ikke har et gram fett på kroppen, altså som kan gå i alt og klærne passer til alt."

Det har ikke jeg sagt, og hvor tar du det fra? Men, jeg synes helt klart at det er penere med slanke damer, enn det er med feite damer- det kan da vel ikke være spesielt revolusjonerende. Når det er sagt, så mener jeg slank i betydningen "lite fett" (IKKE uten et gram fett) og ikke i betydningen "smekker" (Kari Traa er sexy).

Men, kombinasjonen feit og kroppsnære, minimale klær a la dagens jentemote, er bare helt forferdelig, fordi slike klær understreker og fremhever at man er feit, samt at de ikke sitter som de skal fordi de er laget for slanke mennesker. Verre er det ikke.

"Så jeg bør altså gå i store posete t-shirter og bukser som dekker det meste på byen jeg?"

Du bør gå i akkurat det du vil og føler deg vel i. Jeg svarte på et innlegg der en jente ville at vi menn skulle si hva vi synes om valkete damer og kroppsnære og korte plagg, og det var akkurat det jeg gjorde, uten at det betyr at jeg mener at hun eller du, bør ta mine synspunkter ad notam- det får dere avgjøre selv.

"Ellers er jo alternativet såklart litt trange topper og skjørt...og da er spørsmålet, skal jeg føle meg ekkel fordi slike som deg synes jeg tyter ut på de feile stedene?"

Jeg synes ikke du skal la meg eller andre avgjøre eller legge føringer på hvordan du skal føle deg på noen områder i livet, selv om det skinner veldig klart igjennom at mine meninger treffer en øm tå hos deg.

Men,det finnes masse klær med forskjellige snitt og fasonger mellom de teltene du henviser til og dagens mote med pålimte, minimale bukser og tanktopper, som fremhever det som er vakkert å fremheve og skjuler det som ikke er fullt så vakkert. Det er ikke slik som du fremstiller det, at du taper uansett, du har faktisk mange klesmuligheter mellom de ytterpunktene som du beskriver.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...