Gå til innhold

Reint fleirtal FrP - Høgre


Grip

Anbefalte innlegg

Siste meiningsmåling syner reint fleirtal for desse partia på Tinget, hvis det var valg i dag.

Frp er over 30% og Høgre omkring 20. Dette ser bra ut og lovar godt.

Høgre har late seg dra for langt i kristelegdemokratisk retning, og har vanskar med å møte folk sine forventningar. Skatte- og avgiftslette i skikkeleg mon, uteblir. Det siste frå Pikken Foss er at avgiftene på bruktimporterte bilar skal aukast.

Vi som har sendt Foss oppå taburetten, gjorde det fan ikkje fordi avgiftene skulle aukast. Har han ikkje skjønt det, finst det alternativ.

Få opp auga, Foss, elles må snart finne deg noko anna å gjere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Lionn

    17

  • conan

    10

  • punkyB

    6

  • Grip

    4

Mest aktive i denne tråden

Høyre har vel uttalt seg ganske bombastisk om at det ikke er aktuelt med noe samarbeid med Frp.

Men når alternativet er SV ved makten så kanskje de ombestemmer seg. Nå er det jo uansett avhengige av Frp sin støtte på Stortinget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyre har vel uttalt seg ganske bombastisk om at det ikke er aktuelt med noe samarbeid med Frp.

Men når alternativet er SV ved makten så kanskje de ombestemmer seg. Nå er det jo uansett avhengige av Frp sin støtte på Stortinget.

Bombastiske utsegn i politikken gjeld berre så lenge det finst realpolitisk dekning. Hvis velgjarane (eller andre tilhøve) gjev ut korta på anna vis, er dei bombastiske uttrykka avlyst.

Eit val med eit resultat slik siste meiningsmåling viser, ville raskt ha ført til ei FrP/Høgre regjering med reint fleirtal på Tinget bak seg. Sjølv ikkje Foss kan dy seg for slik ein lekkerbisken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombastiske utsegn i politikken gjeld berre så lenge det finst realpolitisk dekning. Hvis velgjarane (eller andre tilhøve) gjev ut korta på anna vis, er dei bombastiske uttrykka avlyst.

Eit val med eit resultat slik siste meiningsmåling viser, ville raskt ha ført til ei FrP/Høgre regjering med reint fleirtal på Tinget bak seg. Sjølv ikkje Foss kan dy seg for slik ein lekkerbisken.

Jeg vil vel tro de fleste høyrevelgere også vil foretrekke en H7Frp regjering enn en AP/SV ++ regjering.

Blir jo spennende å se !

Blir jo også spennende å se om den nåværende regjeringen sitter perioden ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du ha et velferdssamfunn, eller vil du ikke? Det er spørsmålet. Velferd koster! Men samtidig er det uten tvil en berikelse.

Jeg fatter ikke at du, som virker å ha bra vett, vil ha ei regjering som baserer politikken sin på kun økonomisk lønnsomhet. Lønnsomhet ligger på mange plan, og det har de dessverre ikke skjønt.

Skjønner du ikke detta? Eller er det rein og skjør kynisk egoisme som driver deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du ha et velferdssamfunn, eller vil du ikke? Det er spørsmålet. Velferd koster! Men samtidig er det uten tvil en berikelse.

Jeg fatter ikke at du, som virker å ha bra vett, vil ha ei regjering som baserer politikken sin på kun økonomisk lønnsomhet. Lønnsomhet ligger på mange plan, og det har de dessverre ikke skjønt.

Skjønner du ikke detta? Eller er det rein og skjør kynisk egoisme som driver deg?

Eg er sjølvsagt interessert i å oppretthalde ein velferdsstat som kan tilby ein viss grad av tryggleik for alle borgarane.

Eg ser likevel ikkje noko poeng i at denne tryggleiken skal tilbyast gjennom eit mest mogleg ineffektiv og kostbart system.

Talet på offentleg tilsette har eksplodert her i landet dei siste åra, medan andre land effektivserar og tryggar framtida. Auken er finansiert gjennom oljesmurte budsjett og er ikkje berekraftig. Det må også nemnast at "velferden" - av borgarane - ikkje blir opplevd som proporsjonal med kostnadene.

Ein kan også sjølsagt diskutere korleis denne tryggleiken skal utformast, kva krav vi skal stille til folk som bør klare seg sjølv osv.

Likevel trur eg neppe det er så stor usemje om måla, men midla derimot...der finst det mykje godt stoff for krangel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slipp sosialistene til. De har tross alt ansvaret for

*formidable sykehuskøer

*et vanvittig avgiftsnivå

*en nasjonal arbeidsstokk hvor drøyt 10 % er uføretrygdet i en eller annen form

*europas mest ineffektive narkotikapolitikk

* blandt vest-europas dårligste og mest rigide skolevesen

*overfylt fengsler

*et sterkt klasseskille mellom generasjoner

*manglende barnehagedekning

*osv osv

Alt det onde kan tross alt bli værre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slipp sosialistene til. De har tross alt ansvaret for

*formidable sykehuskøer

*et vanvittig avgiftsnivå

*en nasjonal arbeidsstokk hvor drøyt 10 % er uføretrygdet i en eller annen form

*europas mest ineffektive narkotikapolitikk

* blandt vest-europas dårligste og mest rigide skolevesen

*overfylt fengsler

*et sterkt klasseskille mellom generasjoner

*manglende barnehagedekning

*osv osv

Alt det onde kan tross alt bli værre.

Og du tror barnehagekøene hadde blitt mindre om Høyre hadde hatt enda mer og sagt? Isåfall hadde prisen for en plass blitt så høy at kun beboere i Holmekollåsen hadde hatt råd til det likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slipp sosialistene til. De har tross alt ansvaret for

*formidable sykehuskøer

*et vanvittig avgiftsnivå

*en nasjonal arbeidsstokk hvor drøyt 10 % er uføretrygdet i en eller annen form

*europas mest ineffektive narkotikapolitikk

* blandt vest-europas dårligste og mest rigide skolevesen

*overfylt fengsler

*et sterkt klasseskille mellom generasjoner

*manglende barnehagedekning

*osv osv

Alt det onde kan tross alt bli værre.

Er det slik at du hadde 205/45-16? Sjølv har eg gjerne sverga til 215/55-16 på mine vogner. Hvis det er klassevogner, er dette ein kurant dimensjon, sidan understellet taklar eventuell tendens til sporing. Dessutan er det slik at breiare dekk kan støye meir, noko som krev bra vogn. Eg er litt meir usikker på slike dekk på meir folkelege vogner, spesielt pga støy.

45-dimensjonen har eg aldri prøvd og skulle gjerne høyre om dine røynsler. I min alder treng eg komfor etter vegen.

"Vøling" tyder vedlikehald/pussing/fiksing osv.

Er det slik at Maldon-saltet er blitt allmannseige. I min butikk hadde dette saltet fått to hyllebreidder, noko som tyder på at kvarmansen har teke til å kjøpe det. FIns det alternativ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er sjølvsagt interessert i å oppretthalde ein velferdsstat som kan tilby ein viss grad av tryggleik for alle borgarane.

Eg ser likevel ikkje noko poeng i at denne tryggleiken skal tilbyast gjennom eit mest mogleg ineffektiv og kostbart system.

Talet på offentleg tilsette har eksplodert her i landet dei siste åra, medan andre land effektivserar og tryggar framtida. Auken er finansiert gjennom oljesmurte budsjett og er ikkje berekraftig. Det må også nemnast at "velferden" - av borgarane - ikkje blir opplevd som proporsjonal med kostnadene.

Ein kan også sjølsagt diskutere korleis denne tryggleiken skal utformast, kva krav vi skal stille til folk som bør klare seg sjølv osv.

Likevel trur eg neppe det er så stor usemje om måla, men midla derimot...der finst det mykje godt stoff for krangel.

Da er vi nok ikke så veldig uenige likavæl. Bare litt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det slik at du hadde 205/45-16? Sjølv har eg gjerne sverga til 215/55-16 på mine vogner. Hvis det er klassevogner, er dette ein kurant dimensjon, sidan understellet taklar eventuell tendens til sporing. Dessutan er det slik at breiare dekk kan støye meir, noko som krev bra vogn. Eg er litt meir usikker på slike dekk på meir folkelege vogner, spesielt pga støy.

45-dimensjonen har eg aldri prøvd og skulle gjerne høyre om dine røynsler. I min alder treng eg komfor etter vegen.

"Vøling" tyder vedlikehald/pussing/fiksing osv.

Er det slik at Maldon-saltet er blitt allmannseige. I min butikk hadde dette saltet fått to hyllebreidder, noko som tyder på at kvarmansen har teke til å kjøpe det. FIns det alternativ?

Jo lavere profil - jo mer kontrasosialistisk. Har du noen sinne sett en sv-fyr med skikkelige dekk?

Det støyer noe av slike dekk, men dette er et minimalt problem om man kjører en stille bil. Styreresponsen blir meget presis og bilen sitter som en feilvendt abbor tredd langt opp i rassen på en homo a la Foss. Kjørefølelsen er ukomfortabel siden dekkene ikke absorberer ujevnheter og hull i veibanen. Norske veier, og særlig her i vest, har som kjent en del skavanker. Man humper altså en del, men feelingen er god. Det lukter asfalt av kjørehanskene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste vettuge å gjøre er å be til høyere makter om en rein høyreregjering fra neste stortingsvalg. For at det skal skje må vi muligens bombe Finnmark, men hva så ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du tror barnehagekøene hadde blitt mindre om Høyre hadde hatt enda mer og sagt? Isåfall hadde prisen for en plass blitt så høy at kun beboere i Holmekollåsen hadde hatt råd til det likevel.

Kjære Lion; hva er problem nr. 1? Tilbudet eller prisen?

Kjære Lion; hvem har regjert barnehagesektoren (og alle andre sektorer) de siste 15 årene?

Kjære Lion; den "barnehagereformen som nå skal iverksettes er et resultat av kaffeslabbedas mellom Halvorsen og Jensen - altså SV og FRP. De som regjerer sitter midt i mellom. Sier dette deg noe?

Kjære Lion; har du det bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære Lion; hva er problem nr. 1? Tilbudet eller prisen?

Kjære Lion; hvem har regjert barnehagesektoren (og alle andre sektorer) de siste 15 årene?

Kjære Lion; den "barnehagereformen som nå skal iverksettes er et resultat av kaffeslabbedas mellom Halvorsen og Jensen - altså SV og FRP. De som regjerer sitter midt i mellom. Sier dette deg noe?

Kjære Lion; har du det bra?

Jeg har det svært bra, og problemet er selvsagt prisen og at markedet ikke tilsvarer etterspørselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil vel tro de fleste høyrevelgere også vil foretrekke en H7Frp regjering enn en AP/SV ++ regjering.

Blir jo spennende å se !

Blir jo også spennende å se om den nåværende regjeringen sitter perioden ut.

Nei, det blir som å velge mellom pest og kolera. Høyre må regjere alene, den beste løsningen i teorien, desverre vanskeligere å gjennomføre i praksis. Men jeg mister ikke håpet på at bølgen igjen skal skylle over landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det blir som å velge mellom pest og kolera. Høyre må regjere alene, den beste løsningen i teorien, desverre vanskeligere å gjennomføre i praksis. Men jeg mister ikke håpet på at bølgen igjen skal skylle over landet.

Høyre er et egoistisk parti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyre er et egoistisk parti.

Ditt svar på webmasterforum forklarer jo alt:

"Aha!! Jeg er så dårlig på å sette meg inn i lover og regler."

Forundrer meg ikke at du mener det du gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det blir som å velge mellom pest og kolera. Høyre må regjere alene, den beste løsningen i teorien, desverre vanskeligere å gjennomføre i praksis. Men jeg mister ikke håpet på at bølgen igjen skal skylle over landet.

Det beste er selvsagt en ren H- regjering. Men det er jeg ikke så sikker på kommer til å skje.

Men jeg er usikker på hva Frp kan utrette. Noe må det være med dem - eller er 30 % av landets befolkning helt teite ? eller er de bare lei av slik de styres nå ?

Hva konkret er det du har å utsette på Frp ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ditt svar på webmasterforum forklarer jo alt:

"Aha!! Jeg er så dårlig på å sette meg inn i lover og regler."

Forundrer meg ikke at du mener det du gjør.

Jeg må selvsgat være litt mer spesifikk for folk som har tungt for å forstå:

Altså: Jeg er ikke så flink til å sette meg inn i lover og regler her på DOL. Ellers i samfunnet fikser jeg det rimelig bra. Og med bakgrunn i at jeg har satt meg inn i Høyres politikk, kan jeg si at det er et egoistisk parti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må selvsgat være litt mer spesifikk for folk som har tungt for å forstå:

Altså: Jeg er ikke så flink til å sette meg inn i lover og regler her på DOL. Ellers i samfunnet fikser jeg det rimelig bra. Og med bakgrunn i at jeg har satt meg inn i Høyres politikk, kan jeg si at det er et egoistisk parti.

På hvilken måte mener du at Høyre er egoistisk ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...