Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har kjørt tungt med få reps i en åtte ukers tid nå. Etter ei hvileuke ville jeg kjøre mange reps(12-15)men fortsatt så den siste repsen er tung.

Problemet er at jeg får så innmari vondt i muskelen jeg trener. DVS. Tåler det, men det er så det brenner Skikkelig.

Hva er det som egentlig skjer med musklene etter en sånn tung periode.

Før de "tunge" åtte ukene så trente jeg som regel med 12 reps-uten at det gjorde vondt...

Uansett-vokser iallefall!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/6574-vondt-av-mange-reps/
Del på andre sider

Fortsetter under...

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei!

Tung trening utvikler den maksimale muskelstyrken med tilhørende utholdenhet innenfor den gitte belastningen. I daglilglivet ellers og med høyere reps på trening enn tidligere, settes plutselig kravet til utholdenhet høyere. Utholdenheten utover disse tunge repsene blir etterhvert rimelig dårlig- du blir kanskje andpusten av å gå opp en liten trapp. Du vil ikke få dette problemet om du jevnt legger inn litt høy-rep trening i tillegg til de lavere repsene.

[email protected]

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/6574-vondt-av-mange-reps/#findComment-33974
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...