Gå til innhold

Flytende og fast

nysgjerrig1365380359

Anbefalte innlegg

nysgjerrig1365380359

Jeg har hatt en diskusjon med en venn som hardnakket påstår at man dør om man ikke drikker på 2 døgn.. og at d blir værre hvis man spiser og ikke drikker.. Dette synes jeg høres usannsynlig ut, for jeg har hørt et fjernt sted at man kan gå mye lenger...

Jeg lurer på om det er noen som vet hvor lenge man kan gå uten drikke uten at man dør, hvor lenge man kan gå uten mat og hvor lenge man kan klare seg uten noen av delene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis man spiser mat som inneholder mye vann behøver man vel ikke drikke i det hele tatt. Sånn for å overleve ihvertfall.

Ellers kan man klart leve lenger med vann enn uten.

Vil ikke anbefale noen å eksperimentere med dette, heller ikke med en voksen person tilstede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nysgjerrig1365380359

Hvis man spiser mat som inneholder mye vann behøver man vel ikke drikke i det hele tatt. Sånn for å overleve ihvertfall.

Ellers kan man klart leve lenger med vann enn uten.

Vil ikke anbefale noen å eksperimentere med dette, heller ikke med en voksen person tilstede.

Hadde ikke tenkt det heller:) men bare synes d hørtes så drøyt ut.. Jeg er ganske avhengig av mat og drikke.. Drikker nok mer enn de fleste andre til og med. Men aldri alkohol! Ikke røyker jeg heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Du kan gå max 3 døgn uten verken mat eller drikke. Det er mangelen på væske man dør av først og fremst. Hvis du kun har væske, og ingenting mat, kan du gå en del lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt opp til 4 døgn uten væske, men det kommer selvsagt an på omgivelser og aktivitet. Mat kan man greie seg mye lenger uten. Er man fullstendig avskåret fra vann bør man (urk) drikke sin egen urin inntil nyrene ikke greier å konsentrere den mer, da er det ingen vits lenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...