Gjest småfeit Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Dette spiser jeg hver dag (sånn ca): - 3-4skiver med sjokadepålegg el.ost og skinke. - stor porsjon middag - 1 stk. sjokolade 100g. - ca 1-2 hg. smågodt - 4 stk. frukt - Bør jeg kutte ned på inntaket for å slanke meg? - Gir smågodt kviser? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
naiv Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Hvis du føler det småfeit, så bør du absolutt kutte ut sjokolade og smågodt hver dag. Middag, 3-4 brødskiver og frukt kan du gjerne spise. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punkyB Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Du bør kutte ut godtet og dele maten du spiser opp i 5 måltider. Frukt kan gjerne være måltid 3-5. Hvor er grønnsakene ? Spising av godt er ikke bra for huden . 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Seline Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Kutt ut sjokoladepålegget og godteriet du spiser hver dag og spis mer vanlig mat. Og "fem om dagen" gjelder ikke bare frukt.. Om du ikke klarer 5 grønnsaker om dagen, prøv 2 typer. Det virker som du kanskje har stort sukkerbehov siden du spiser sjokolade og mye frukt hver dag. Frukt er sunt, men du kan jo knaske litt gulrøtter e.l. også. Hvis du har stort sukkerbehov, prøv å utjevne insulinnivået med kromtilskudd. Jeg har prøvd litt forskjellige, og det fra Soloray synes jeg er best. Tar en pille tre ganger om dagen (det er mye mer enn vanlig dose, prøv med hva som passer deg, jeg trener mye, derfor tar jeg mye tilskudd). Det fungerer veldig bra, og gjør det mye lettere å spise små, hyppige måltider, som er lurt om du ønsker å få opp forbrenningen. (Så få måltider du spiser med såpass mange kalorier er ikke bra for forbrenningen.) Jeg har en dag (noen ganger to) i uken hvor jeg spiser akkurat det jeg har lyst på. Som regel har jeg ikke lyst på søtsaker den dagen heller, nå lenger. Tror krom'en hjelper veldig! En/to sånne dager i uken får ingenting å si for vekten heller. Og man lærer seg å sette pris på maten på en annen måte. Men alle må jo finne ut hva som fungerer for seg selv. Hvordan jeg har lagt opp min kost vil muligens ikke passe for andre, det er resultat av prøving og feiling fra min side.. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest småfeit Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Kutt ut sjokoladepålegget og godteriet du spiser hver dag og spis mer vanlig mat. Og "fem om dagen" gjelder ikke bare frukt.. Om du ikke klarer 5 grønnsaker om dagen, prøv 2 typer. Det virker som du kanskje har stort sukkerbehov siden du spiser sjokolade og mye frukt hver dag. Frukt er sunt, men du kan jo knaske litt gulrøtter e.l. også. Hvis du har stort sukkerbehov, prøv å utjevne insulinnivået med kromtilskudd. Jeg har prøvd litt forskjellige, og det fra Soloray synes jeg er best. Tar en pille tre ganger om dagen (det er mye mer enn vanlig dose, prøv med hva som passer deg, jeg trener mye, derfor tar jeg mye tilskudd). Det fungerer veldig bra, og gjør det mye lettere å spise små, hyppige måltider, som er lurt om du ønsker å få opp forbrenningen. (Så få måltider du spiser med såpass mange kalorier er ikke bra for forbrenningen.) Jeg har en dag (noen ganger to) i uken hvor jeg spiser akkurat det jeg har lyst på. Som regel har jeg ikke lyst på søtsaker den dagen heller, nå lenger. Tror krom'en hjelper veldig! En/to sånne dager i uken får ingenting å si for vekten heller. Og man lærer seg å sette pris på maten på en annen måte. Men alle må jo finne ut hva som fungerer for seg selv. Hvordan jeg har lagt opp min kost vil muligens ikke passe for andre, det er resultat av prøving og feiling fra min side.. Lykke til! Takker for råd. Men har igrunn prøvd endel ulike tabl./kosttilskudd, men det funker ikke - og uansett hvor mett jeg er, så må jeg liksom bare ha litt snop, har liten selvkontroll..ligger vel kanskje i psyken dette her-har liksom alltid belønnet meg selv og trøstet meg selv med snop. -Sjokoladen skal jeg nok klare å kutte ut-tror du det vil hjelpe litt? og kanskje jeg også iblandt kan klare å kutte ut sjokoladepålegget. -hva er sunnest av ristet og uristet brød? -legger jeg på meg av å spise frukt? (kan dessverre ikke trene så mye pga dorlig rygg) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nyco Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Takker for råd. Men har igrunn prøvd endel ulike tabl./kosttilskudd, men det funker ikke - og uansett hvor mett jeg er, så må jeg liksom bare ha litt snop, har liten selvkontroll..ligger vel kanskje i psyken dette her-har liksom alltid belønnet meg selv og trøstet meg selv med snop. -Sjokoladen skal jeg nok klare å kutte ut-tror du det vil hjelpe litt? og kanskje jeg også iblandt kan klare å kutte ut sjokoladepålegget. -hva er sunnest av ristet og uristet brød? -legger jeg på meg av å spise frukt? (kan dessverre ikke trene så mye pga dorlig rygg) Vil bare si at mange helsestudioer har egne timer med trenere som har spesialisert seg på ryggproblemer. Treningen er lagt opp slik at alle, uansett handicap skal klare det og ha utbytte av det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Seline Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Takker for råd. Men har igrunn prøvd endel ulike tabl./kosttilskudd, men det funker ikke - og uansett hvor mett jeg er, så må jeg liksom bare ha litt snop, har liten selvkontroll..ligger vel kanskje i psyken dette her-har liksom alltid belønnet meg selv og trøstet meg selv med snop. -Sjokoladen skal jeg nok klare å kutte ut-tror du det vil hjelpe litt? og kanskje jeg også iblandt kan klare å kutte ut sjokoladepålegget. -hva er sunnest av ristet og uristet brød? -legger jeg på meg av å spise frukt? (kan dessverre ikke trene så mye pga dorlig rygg) Ja, jeg tror det vil hjelpe mye om du kutter ut sjokoladen og sjokoladepålegget. Mat som inneholder mye sukker høyner insulinet ditt veldig raskt og dette hemmer forbrenningen. Derfor vil du sakte men sikkert gå mer opp i vekt om du fortsetter med det. Det er sikkert noe annet pålegg du liker? Grunnen til at du føler at du må ha sjokoladepålegg om morgenen er den samme grunnen som at du spiser sjokolade hver dag - blodsukkeret ditt er i ubalanse. For å stabilisere det på en rask og ufarlig måte kan du lære deg litt om mat med såkalt lav glykemisk indeks, og prøve å følge det skritt for skritt. Det beste du kan gjøre for ryggen din er å være i aktivitet! Spesielt gåturer er ypperlig, og kjempebra for forbrenningen. Etterhvert kan du kanskje investere i en hjemmevideo med yoga eller pilates - begge treningsformer som er bra for ryggen. Kaloriinnholdet er akkurat det samme om maten er varm eller kald, men magen blir faktisk mettest om maten er varm. Problemet er vel at mange spiser mer når brødet er ristet, det er jo så godt.. Om du vet du spiser en skive ekstra fordi brødet er ristet, ville jeg valgt å spise det uristet. Man legger på seg av alt, også frukt, om man spiser mye av det. Du kan ha godt av å bytte ut noe av frukten med grønnsaker - for å ytterligere stabilisere blodsukkeret. Men når det er sagt -fruktsukkeret er ikke i nærheten av vanlig sukker når det gjelder å høyne blodsukkeret, så kutt heller ut sjokoladen og kos deg med frukten, om du føler du trenger det. Hadde jeg vært deg ville jeg tatt dette i små skritt, f.eks ved å kutte ned på mengden mat til hvert måltid i første omgamg. Du blir garantert mett likevel. Neste skritt kan være å gå en 1/2 times tur hver dag, osv. Håper du får litt inspirasjon til å begynne..! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Café au lait Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Heisann! Har selv hatt problemer med stort godte-behov. Men det finnes ting du kan spise, som er gode, men samtidig ikke så fete/kaloririke. Grete Roede har eks. oppskrifter på flere kaker/desserter du kan nyte med god samvittighet. Noen forslag fra meg: -hvetebolle(1stk=150 kcal) -gele laget av funlight saft+ gelatin(praktisk talt kalorifri) -fruktsalat,evt. med yoghurt naturell -saftis(1 lollipop=75 kcal) -yoghurtis(men i moderate mengder!) Tror også at godtesuget minskes etter hvert som man slutter å spise så mye søtt. Det er i avvenningsfasen det er vanskeligst. Lykke til! klem fra en som forstår deg, 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gnaffel-laffel Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Heisann! Har selv hatt problemer med stort godte-behov. Men det finnes ting du kan spise, som er gode, men samtidig ikke så fete/kaloririke. Grete Roede har eks. oppskrifter på flere kaker/desserter du kan nyte med god samvittighet. Noen forslag fra meg: -hvetebolle(1stk=150 kcal) -gele laget av funlight saft+ gelatin(praktisk talt kalorifri) -fruktsalat,evt. med yoghurt naturell -saftis(1 lollipop=75 kcal) -yoghurtis(men i moderate mengder!) Tror også at godtesuget minskes etter hvert som man slutter å spise så mye søtt. Det er i avvenningsfasen det er vanskeligst. Lykke til! klem fra en som forstår deg, Jeg sluttet tvert med godteri....nå har jeg ikke lyst på i det hele tatt nesten....og det er jo greit! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.