Gå til innhold

ADHD diett!?

Apostrof

Anbefalte innlegg

Jeg leser her i Dol at det finnes diett for personer med ADHD. Er det noen som vet noe om dette? Evt. har prøvd ut dietten og kan si noe om virkningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Jeg har selv de siste 3 årene brukt den såkalte zone dietten med godt resultat, både mentalt og fysisk (ikke slanking som er uinteressant for meg). I tillegg har jeg supplementert med omega 3 (2-4 teskjeer eskimo 3 pr dag) og chlorella. Jeg leste akurat en bok av Daniell G Amen, Healing ADD hvor han anbefaler zone dietten, som en av flere tiltak, for 5 av de 6 typene ADD han har identifisert.

Denne typen kosthold er også beskrevet på norsk av Fendon Lindberg i boken naturlig slank.

Hans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hei. Jeg har selv de siste 3 årene brukt den såkalte zone dietten med godt resultat, både mentalt og fysisk (ikke slanking som er uinteressant for meg). I tillegg har jeg supplementert med omega 3 (2-4 teskjeer eskimo 3 pr dag) og chlorella. Jeg leste akurat en bok av Daniell G Amen, Healing ADD hvor han anbefaler zone dietten, som en av flere tiltak, for 5 av de 6 typene ADD han har identifisert.

Denne typen kosthold er også beskrevet på norsk av Fendon Lindberg i boken naturlig slank.

Hans

Takk for utfyllende svar på innleggene mine. Nå har jeg bestilt bøkene på bokkilden.no så er det bare å krysse fingrene å håpe på at zone dietten fungerer like bra her som hos deg. Det kan ikke bli verre i allefall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...