Micha6 Skrevet 2. august 2002 Skrevet 2. august 2002 Heisann... Jeg vurdere å kjøpe ergometersykkel,for jeg har store vanskligheter med å stå opp å gå ut jogge...motivasjonen er liksom borte for det. Lurer derfor om det er like bra å sykkle en times tid hver morning, i forhold til fettforbrenning...ønsker dessuten å gå ned 4-5 ¤sommerkilo¤ Noen med erfaringer eller tips...? Mvh M 0 Siter
Gjest Seline Skrevet 2. august 2002 Skrevet 2. august 2002 Det er kjempebra trening å sykle på ergometersykkel så lenge du klarer å pushe deg selv så pulsen går opp tilstrekkelig. Det er manges problem med å trene hjemme tror jeg. Det er dessuten snilt mot ledd. Og ypperlig forbrenningstrening. Størst effekt får du før du spiser noe, men da er det jo også tøffest å trene. Du får prøve deg frem. Evnt spise noe med litt proteiner før treningen og litt kaffe kan være lurt (øker forbrenningen). Lykke til! 0 Siter
mail25 Skrevet 2. august 2002 Skrevet 2. august 2002 Seline har ett godt innlegg her,men... Vil bare nevne at studier vi gjorde på idrettshøyskolen viser at får å øke forbrenning må mann spise ofte og regelmessig, anbefaler IKKE å trene på tom mage, heller ikke full. spis noe sukkerholdig før og etter trening. Husk: i mindre mengder... I samme studie viste det seg at trening mellom kl. 14-18 var den mest effektive. Og størst fett forbrenning har du etter ca. 1. times trening. Det er den tiden det tar å bruke opp glukose(sukker) lagerene i kroppen. og du begynner å forbrenne fettet direkte, sagt med enkle ord. Hold blod pumpa i gang på ca. 120- 160 slag i min.(alt etter hvor godt trent du er) treningsformen du har tenkt å bruke er kjempe bra. I tilegg kan du prøve svømming som et alternativ 0 Siter
Gjest Seline Skrevet 2. august 2002 Skrevet 2. august 2002 Seline har ett godt innlegg her,men... Vil bare nevne at studier vi gjorde på idrettshøyskolen viser at får å øke forbrenning må mann spise ofte og regelmessig, anbefaler IKKE å trene på tom mage, heller ikke full. spis noe sukkerholdig før og etter trening. Husk: i mindre mengder... I samme studie viste det seg at trening mellom kl. 14-18 var den mest effektive. Og størst fett forbrenning har du etter ca. 1. times trening. Det er den tiden det tar å bruke opp glukose(sukker) lagerene i kroppen. og du begynner å forbrenne fettet direkte, sagt med enkle ord. Hold blod pumpa i gang på ca. 120- 160 slag i min.(alt etter hvor godt trent du er) treningsformen du har tenkt å bruke er kjempe bra. I tilegg kan du prøve svømming som et alternativ Bare en liten ting. Å spise noe sukkerholdig før treningen vil direkte hemme fettforbrenningen.. Utholdenhet og fettforbrenning er to forskjellige ting:) 0 Siter
mail25 Skrevet 2. august 2002 Skrevet 2. august 2002 Bare en liten ting. Å spise noe sukkerholdig før treningen vil direkte hemme fettforbrenningen.. Utholdenhet og fettforbrenning er to forskjellige ting:) skjønner ikke hvor du har hentet dine opplysninger ifra med tanke på å trene på tom mange. DETTE ER DIREKTE FARLIG I ENKELTE TILFELLER. jeg skjønner at du har god greie på trening, men den anbefalingen om å ikke å spise kommer jeg aldri til å anbefale. God helg c",) 0 Siter
Synch Skrevet 2. august 2002 Skrevet 2. august 2002 skjønner ikke hvor du har hentet dine opplysninger ifra med tanke på å trene på tom mange. DETTE ER DIREKTE FARLIG I ENKELTE TILFELLER. jeg skjønner at du har god greie på trening, men den anbefalingen om å ikke å spise kommer jeg aldri til å anbefale. God helg c",) Jeg kjenner ingen som har dødd av det. Og jeg må si jeg holder med Seline. Du sier selv at man må trene 1 time kondisjon før virkelig fettforbrenning oppnås, for da er mye av glucosen/glykogenet brukt opp... Fordelen med å ikke spise noe sukkerholdig på morgenen er at du slipper å trene 1 time før du oppnår det du vil. En fin ting er å innta litt proteiner først, for å holde den katabole tilstanden vekk, så godt som mulig. De eneste jeg ser dette kan være farlig for er de med diabetes. 0 Siter
Micha6 Skrevet 3. august 2002 Forfatter Skrevet 3. august 2002 Det er kjempebra trening å sykle på ergometersykkel så lenge du klarer å pushe deg selv så pulsen går opp tilstrekkelig. Det er manges problem med å trene hjemme tror jeg. Det er dessuten snilt mot ledd. Og ypperlig forbrenningstrening. Størst effekt får du før du spiser noe, men da er det jo også tøffest å trene. Du får prøve deg frem. Evnt spise noe med litt proteiner før treningen og litt kaffe kan være lurt (øker forbrenningen). Lykke til! TAKK, for gode og utfyllende svar:) Forresten vet noen om noen bra tilbud på ergometersykkler? Hilsen m 0 Siter
Gjest alven Skrevet 14. august 2002 Skrevet 14. august 2002 Har du store vanskeligheter med å stå opp og jogge, kan jeg nesten garantere at sykkelen blir ubrukt. Dessuten, sykling ute er omtrent 2452 ganger bedre enn å tråkke inne. Og morsommere. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.