Gå til innhold

Trening om morgenen

Micha6

Anbefalte innlegg

Heisann...

Jeg vurdere å kjøpe ergometersykkel,for jeg har store vanskligheter med å stå opp å gå ut jogge...motivasjonen er liksom borte for det.

Lurer derfor om det er like bra å sykkle en times tid hver morning, i forhold til fettforbrenning...ønsker dessuten å gå ned 4-5 ¤sommerkilo¤

Noen med erfaringer eller tips...?

Mvh M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Seline

Det er kjempebra trening å sykle på ergometersykkel så lenge du klarer å pushe deg selv så pulsen går opp tilstrekkelig. Det er manges problem med å trene hjemme tror jeg.

Det er dessuten snilt mot ledd. Og ypperlig forbrenningstrening. Størst effekt får du før du spiser noe, men da er det jo også tøffest å trene. Du får prøve deg frem. Evnt spise noe med litt proteiner før treningen og litt kaffe kan være lurt (øker forbrenningen).

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seline har ett godt innlegg her,men... Vil bare nevne at studier vi gjorde på idrettshøyskolen viser at får å øke forbrenning må mann spise ofte og regelmessig, anbefaler IKKE å trene på tom mage, heller ikke full. spis noe sukkerholdig før og etter trening. Husk: i mindre mengder...

I samme studie viste det seg at trening mellom kl. 14-18 var den mest effektive. Og størst fett forbrenning har du etter ca. 1. times trening. Det er den tiden det tar å bruke opp glukose(sukker) lagerene i kroppen. og du begynner å forbrenne fettet direkte, sagt med enkle ord. Hold blod pumpa i gang på ca. 120- 160 slag i min.(alt etter hvor godt trent du er) treningsformen du har tenkt å bruke er kjempe bra. I tilegg kan du prøve svømming som et alternativ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Seline

Seline har ett godt innlegg her,men... Vil bare nevne at studier vi gjorde på idrettshøyskolen viser at får å øke forbrenning må mann spise ofte og regelmessig, anbefaler IKKE å trene på tom mage, heller ikke full. spis noe sukkerholdig før og etter trening. Husk: i mindre mengder...

I samme studie viste det seg at trening mellom kl. 14-18 var den mest effektive. Og størst fett forbrenning har du etter ca. 1. times trening. Det er den tiden det tar å bruke opp glukose(sukker) lagerene i kroppen. og du begynner å forbrenne fettet direkte, sagt med enkle ord. Hold blod pumpa i gang på ca. 120- 160 slag i min.(alt etter hvor godt trent du er) treningsformen du har tenkt å bruke er kjempe bra. I tilegg kan du prøve svømming som et alternativ

Bare en liten ting. Å spise noe sukkerholdig før treningen vil direkte hemme fettforbrenningen.. Utholdenhet og fettforbrenning er to forskjellige ting:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten ting. Å spise noe sukkerholdig før treningen vil direkte hemme fettforbrenningen.. Utholdenhet og fettforbrenning er to forskjellige ting:)

skjønner ikke hvor du har hentet dine opplysninger ifra med tanke på å trene på tom mange. DETTE ER DIREKTE FARLIG I ENKELTE TILFELLER. jeg skjønner at du har god greie på trening, men den anbefalingen om å ikke å spise kommer jeg aldri til å anbefale.

God helg c",)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner ikke hvor du har hentet dine opplysninger ifra med tanke på å trene på tom mange. DETTE ER DIREKTE FARLIG I ENKELTE TILFELLER. jeg skjønner at du har god greie på trening, men den anbefalingen om å ikke å spise kommer jeg aldri til å anbefale.

God helg c",)

Jeg kjenner ingen som har dødd av det. Og jeg må si jeg holder med Seline. Du sier selv at man må trene 1 time kondisjon før virkelig fettforbrenning oppnås, for da er mye av glucosen/glykogenet brukt opp... Fordelen med å ikke spise noe sukkerholdig på morgenen er at du slipper å trene 1 time før du oppnår det du vil.

En fin ting er å innta litt proteiner først, for å holde den katabole tilstanden vekk, så godt som mulig.

De eneste jeg ser dette kan være farlig for er de med diabetes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er kjempebra trening å sykle på ergometersykkel så lenge du klarer å pushe deg selv så pulsen går opp tilstrekkelig. Det er manges problem med å trene hjemme tror jeg.

Det er dessuten snilt mot ledd. Og ypperlig forbrenningstrening. Størst effekt får du før du spiser noe, men da er det jo også tøffest å trene. Du får prøve deg frem. Evnt spise noe med litt proteiner før treningen og litt kaffe kan være lurt (øker forbrenningen).

Lykke til!

TAKK, for gode og utfyllende svar:) Forresten vet noen om noen bra tilbud på ergometersykkler?

Hilsen m

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Har du store vanskeligheter med å stå opp og jogge, kan jeg nesten garantere at sykkelen blir ubrukt.

Dessuten, sykling ute er omtrent 2452 ganger bedre enn å tråkke inne. Og morsommere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...