Gå til innhold

Boikott Nestlè!!!!!


Spirea

Anbefalte innlegg

Jeg har lett en stund for å finne belegg min påstand om at det er noe galt med moralen til storkonsernet Nestlè. Endelig har jeg funnet noe å slå i bordet med.

Det er lenge siden jeg sluttet å kjøpe sjokolademelk, pålegg, godteri etc. fra denne produsenten for jeg har hørt om selskapets lodne moral. Her ligger begrunnelsen og den bør være god nok til å styre unna ethvert produkt fra Nestlè for all framtid!

http://www.ammehjelpen.no/Nestlé-boikott.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • nanna

    10

  • Spirea

    6

  • Melaisa

    5

  • Amiga

    4

Mest aktive i denne tråden

Godt å se at noen andre enn meg også maser om dette! ;) Hvis man ikke orker utelukke _alle_ produkter, så la iallefall være å kjøpe Nescafé - det er det utvalgte produktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det var mange produkter og du må visst skifte parfyme. ;-)

Og svart toffo som er så godt da! *sukk*

Jeg oppdaget til min forskrekkelse det med parfymen jeg også.... *s* Det visste jeg ikke før jeg leste artikkelen. Og så jeg som er så avhengig av Lancome-kremen min... Men - det må da finnes noe annet som funker like bra. Vi får prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at noen andre enn meg også maser om dette! ;) Hvis man ikke orker utelukke _alle_ produkter, så la iallefall være å kjøpe Nescafé - det er det utvalgte produktet.

Jeg har igrunnen mast en stund, men motargumentet er at det er lenge siden og de har sikkert sluttet nå.... men det - har de ikke.

Alle monner drar, jeg skal holde meg unna alt jeg kan se kommer fra den fabrikken i alle fall. Det kan vel hende de endrer seg en gang, før det er for sent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Seline

Jeg holder på å lese boken "Mamma for første gang" av Gro Nylander (sterk forkjemper for amming og ammehjelpen som dere sikkert vet) og ble derfor meget engasjert i den artikkelen du viser til.. Jeg er med på boikotten!!

(Ihvertfall alt som bærer Nestlé-navnet og Nescafé-produktene. Om jeg ditcher L'oreal må jeg gå noen runder med meg selv på...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppdaget til min forskrekkelse det med parfymen jeg også.... *s* Det visste jeg ikke før jeg leste artikkelen. Og så jeg som er så avhengig av Lancome-kremen min... Men - det må da finnes noe annet som funker like bra. Vi får prøve.

Boikotte de helt vil jeg nok ikke klare, men noe av de varene jeg kjøper kan nok byttes ut med noe annet. Jeg var innom badet og kjøkkenet nå og der var det en god del varer fra denne listen ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på å lese boken "Mamma for første gang" av Gro Nylander (sterk forkjemper for amming og ammehjelpen som dere sikkert vet) og ble derfor meget engasjert i den artikkelen du viser til.. Jeg er med på boikotten!!

(Ihvertfall alt som bærer Nestlé-navnet og Nescafé-produktene. Om jeg ditcher L'oreal må jeg gå noen runder med meg selv på...)

Noen runder med Loreal... det skjønner jeg godt *s* det er jo ikke produktene det er noe galt med. Jeg synes Nescafè Brasero er den beste pulverkaffen og jeg elsker Lancomeparfyme, men de kan da for svarte ikke bare få lov å holde på? Så jeg får prøve å konvertere. Håper YSL ikke driver med noe liknende, for jeg liker parfymer derifra :o)

Da er vi jo flere for boikott da *s* Fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at noen andre enn meg også maser om dette! ;) Hvis man ikke orker utelukke _alle_ produkter, så la iallefall være å kjøpe Nescafé - det er det utvalgte produktet.

Finnes det annen pulverkaffe som ligner på Nescafé og som selges i refillposer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boikotte de helt vil jeg nok ikke klare, men noe av de varene jeg kjøper kan nok byttes ut med noe annet. Jeg var innom badet og kjøkkenet nå og der var det en god del varer fra denne listen ja.

Man legger liksom bare ikke merke til det *s*

Jeg tror jeg kan klare å styre unna hele lista, men det koster litt å være oppmerksom på alt sammen, det gjør det jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste av produktene på lista går det helt greit å styre unna, det burde finnes nok av alternativ.

Spørs bare om jeg får avkommet med på å boikotte after eight, det er favorittsnopet hennes.

Litt er det kanskje lov å synde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en boikott jeg med glede er med på!

Så sparer jeg noen kroner på snop, også!;o)

Det bruker du nok opp på annet snop! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bruker du nok opp på annet snop! ;-)

Jeg har en stygg følelse av at du om kort tid kan si; "Hva var det jeg sa?"

*gjemmer posen med smokker*

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vet du hva. Hva skal da de som ikke har nok brystmelk og derfor trenger erstatning gjøre, etter at "Folkerørsla mot Neslè" under ledelse av den karismatiske, men ikke lenger like velduftende, folkeforføreren Spirea, har drevet konsernet til konkurs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest carlina

ok, spira

jeg har boikottet en stund nå,siden jeg begynte med libra kuren forsvant sjokko melka i dass!!Det er det eneste produktet jeg hadde av nestle!!Har merket abstinenser etter sjokko'n,men takk for hjelpen den er nå borte!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zlatan

"Jeg har lett en stund for å finne belegg min påstand om at det er noe galt med moralen til storkonsernet Nestlè. Endelig har jeg funnet noe å slå i bordet med. "

Så fint. Er det noen andre konsern vi bør vite om som du ikke liker trynet på og driver og graver litt i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Statsansatt, og stolt av det :-)

Nei, vet du hva. Hva skal da de som ikke har nok brystmelk og derfor trenger erstatning gjøre, etter at "Folkerørsla mot Neslè" under ledelse av den karismatiske, men ikke lenger like velduftende, folkeforføreren Spirea, har drevet konsernet til konkurs?

Da kjøper vi selvsagt erstatningen fra vårt kjære TINE-konsern (http://www.tine.no/produktsmafolk/8516/)!! Du vet, vårt elskede, markedsorienterte og forbrukervennlige landbrukssamvirke står klar på startstreken når ammetåkedamene har gjort sitt.

At vårt elskede samvirke da blir tilnærmet monopolister, gir meg erotiske følelser. Men det er kanskje fordi jeg er....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kjøper vi selvsagt erstatningen fra vårt kjære TINE-konsern (http://www.tine.no/produktsmafolk/8516/)!! Du vet, vårt elskede, markedsorienterte og forbrukervennlige landbrukssamvirke står klar på startstreken når ammetåkedamene har gjort sitt.

At vårt elskede samvirke da blir tilnærmet monopolister, gir meg erotiske følelser. Men det er kanskje fordi jeg er....

Men, hva med barna i Afrika? Vi må for all del ikke glemme barna i Afrika!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...