Gå til innhold

Boikott Nestlè!!!!!


Spirea

Anbefalte innlegg

Gjest Tusseladden

"Jeg har lett en stund for å finne belegg min påstand om at det er noe galt med moralen til storkonsernet Nestlè. Endelig har jeg funnet noe å slå i bordet med. "

Så fint. Er det noen andre konsern vi bør vite om som du ikke liker trynet på og driver og graver litt i?

Det får jo Spirea svare for selv.

Men det er faktisk bra at ikke alle er prinsipp- og ryggradsløse i forhold til hva næringslivet rundt oss gjør?

Noen boikotter storkonsern, noen dropper den lokale pølsesjappa pga dårlig service, noen melder seg inn i Bellona fordi de ikke liker enkelte bedrifters/næringsers miljøpåvirkning, etc.

Men du er kanskje en "synser", som går rundt og mener masse, uten å sette handling bak meningene??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • nanna

    10

  • Spirea

    6

  • Melaisa

    5

  • Amiga

    4

Mest aktive i denne tråden

Men, hva med barna i Afrika? Vi må for all del ikke glemme barna i Afrika!!

Det er jo pga barna i Afrika at Netslè må slutte med markedsføringen sin! Det er mange flere barn som blir syke og/eller dør av Nestlè sin morsmelkerstatning enn det hadde vært hvis det ikke hadde vært noe alternativ til amming!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Statsansatt, og stolt av det :-)

Men, hva med barna i Afrika? Vi må for all del ikke glemme barna i Afrika!!

Men kjære deg, hvor er ditt normale intellekt blitt av...??

Alle samvirkers mor, vårt elskede TINE, har da aldri latt sjansen går fra seg til å selge dårlige produkter til en alt for høy pris.

At lille svarte sambo har dårlig råd, er ingen hindring. Nasjonens stolthet, bondestanden, her representert ved vårt elskede samvirke TINE, har jo alltid hatt eget nøkkelkort til regjeringskontorene og sugerør i statskassen. Det tar nok ikke lange tiden før u-hjelpen til afrika er øremerket kjøp av vårt elskede TINE's morsmelkerstatning. Dete må da være det ultimate "hjelp til selvhjelp" sett med norske øyne?? Eller "value for money" som kanskje er "buzz word"'et i din bransje.

Hilsen fortsatt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjære deg, hvor er ditt normale intellekt blitt av...??

Alle samvirkers mor, vårt elskede TINE, har da aldri latt sjansen går fra seg til å selge dårlige produkter til en alt for høy pris.

At lille svarte sambo har dårlig råd, er ingen hindring. Nasjonens stolthet, bondestanden, her representert ved vårt elskede samvirke TINE, har jo alltid hatt eget nøkkelkort til regjeringskontorene og sugerør i statskassen. Det tar nok ikke lange tiden før u-hjelpen til afrika er øremerket kjøp av vårt elskede TINE's morsmelkerstatning. Dete må da være det ultimate "hjelp til selvhjelp" sett med norske øyne?? Eller "value for money" som kanskje er "buzz word"'et i din bransje.

Hilsen fortsatt....

Buzzword og buzzword. Value for money ville vært bra, hadde det ikke vært for at en slik eksport av Tines erstatning, selvfølgelig ikke kunne selges til over selvkost i de afrikanske land (jfr eksporten av norsk gulost), slik at dette ville kun blitt nok en subsidiekrykke til den bondestand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vet du hva. Hva skal da de som ikke har nok brystmelk og derfor trenger erstatning gjøre, etter at "Folkerørsla mot Neslè" under ledelse av den karismatiske, men ikke lenger like velduftende, folkeforføreren Spirea, har drevet konsernet til konkurs?

Bruke Collett. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zlatan

Det får jo Spirea svare for selv.

Men det er faktisk bra at ikke alle er prinsipp- og ryggradsløse i forhold til hva næringslivet rundt oss gjør?

Noen boikotter storkonsern, noen dropper den lokale pølsesjappa pga dårlig service, noen melder seg inn i Bellona fordi de ikke liker enkelte bedrifters/næringsers miljøpåvirkning, etc.

Men du er kanskje en "synser", som går rundt og mener masse, uten å sette handling bak meningene??

Synes det er best om man har en grunn først, og så evnt. boykotter etterpå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miriam

Det der har da vært allment kjent i årevis, så hvorfor du ikke "har funnet belegg" vet ikke jeg.

Men jeg boikotter allikevel ikke, da jeg mener det er myndighetene som skal handle på våre vegne og stoppe slikt. Og så lenge de ikke bryr seg, er det svært lite forbrukerne kan gjøre. Uansett er det få alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er gammelt nytt, faktisk mange år gammelt. Da Lavrans var liten (4 år siden) snakket vi om det der, og enda er jeg sikker på at jeg hørte om det første gangen mange år før det igjen.

Ikke at det gjør det noe mindre aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kartoffel

Hei!

Har du lagt merke til hvem som sponser "Barn"-delen av DOL?

Det blir vel bare enda fler å boykotte av dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da debatten raste som verst på Foreldreforum i fjor sommer sendte jeg mail til Nestlé og tipset dem. Her er svaret:

"Takk for din informasjon om diskusjonen på doktor online. Fra tid til annen dukker det opp lignende meningsutvekslinger og vi går vanligvis ikke direkte inn i disse. Til din informasjon kan jeg nevne at Nestlé følger WHO koden som omhandler regler for markedsføring av morsmelkerstatniger.

Nestlé Norge A/S har skiftlig dokumentasjon fra Statens Helsetilsyn om at vi overholder koden. Nestlé anbefaler amming som eneste ernæring for spedbarn frem til 6 md. alder. Dette er i overensstemmelse med WHO koden og anbefalinger fra Statens råd for ernæring og fysisk aktivitet.

Jeg har vært inne på sidene til Ammehjelpen og gjort meg kjent med bakgrunnen for diskusjonen på dr. online.

Mvh

Helle Waage, Helsesøster"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder ikke å boikotte Nestlé, men jeg bruker minimalt med produkter derfra.

Og ingen produkter for barn.

Dersom du roter litt rundt i andre store konsern, så finner du nok litt av hvert der også.

Ellers så har jeg ikke helt sansen for slike artikler som slenger ut påstander som involverte ikke får uttale seg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder ikke å boikotte Nestlé, men jeg bruker minimalt med produkter derfra.

Og ingen produkter for barn.

Dersom du roter litt rundt i andre store konsern, så finner du nok litt av hvert der også.

Ellers så har jeg ikke helt sansen for slike artikler som slenger ut påstander som involverte ikke får uttale seg om.

Så fordi andre store konsern også bedriver snusk, så skal man ikke gidde å reagere mot Nestlé?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da debatten raste som verst på Foreldreforum i fjor sommer sendte jeg mail til Nestlé og tipset dem. Her er svaret:

"Takk for din informasjon om diskusjonen på doktor online. Fra tid til annen dukker det opp lignende meningsutvekslinger og vi går vanligvis ikke direkte inn i disse. Til din informasjon kan jeg nevne at Nestlé følger WHO koden som omhandler regler for markedsføring av morsmelkerstatniger.

Nestlé Norge A/S har skiftlig dokumentasjon fra Statens Helsetilsyn om at vi overholder koden. Nestlé anbefaler amming som eneste ernæring for spedbarn frem til 6 md. alder. Dette er i overensstemmelse med WHO koden og anbefalinger fra Statens råd for ernæring og fysisk aktivitet.

Jeg har vært inne på sidene til Ammehjelpen og gjort meg kjent med bakgrunnen for diskusjonen på dr. online.

Mvh

Helle Waage, Helsesøster"

"Nestlé Norge A/S har skiftlig dokumentasjon fra Statens Helsetilsyn om at vi overholder koden."

Akkurat. Nestlé NORGE. Legg merke til at helsesøsteren spesifiserer at Nestlé Norge overholder koden. Hun kommenterer ikke hva som foregår andre steder i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fordi andre store konsern også bedriver snusk, så skal man ikke gidde å reagere mot Nestlé?

I havet av hva man bør boikotte eller støtte, får det være opp til hver enkelt å vurdere det selv, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I havet av hva man bør boikotte eller støtte, får det være opp til hver enkelt å vurdere det selv, synes jeg.

Selvsagt. Men formuleringen din fikk det til å høres ut som det ikke var noe vits i å reagere mot kun ett konsern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Nestlé Norge A/S har skiftlig dokumentasjon fra Statens Helsetilsyn om at vi overholder koden."

Akkurat. Nestlé NORGE. Legg merke til at helsesøsteren spesifiserer at Nestlé Norge overholder koden. Hun kommenterer ikke hva som foregår andre steder i verden.

mmmmm....

Men man kunne jo tenke seg at resten av konsernet kunne følge etter avdeling Norge dersom de ser at her fungerer det bra...?

Hvorfor skal de anstrenge seg for å følge koder, dersom de i de landene som faktisk er lovlydige møter massiv boikott?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...