Ulv I Faarikaal Skrevet 4. august 2002 Del Skrevet 4. august 2002 Jeg opplever at et småguttlag driver "topping" dvs plukker ut og spiller med de som er best og lar de andre sitte på benken. Stort sett de samme sitter på benken støtt, og får kanskje aldri spille kamper. Er det sundt for en 8-12 årig gutt å få vite at andre er viktigere enn han ? Dette systemet motarbeides sentralt, men lokalt er det fremdeles de beste som spiller kamper. Reglene sentralt sier at utskifting skal skje etter stoppeklokka, ikke etter hvor flink man er. Sånt blir det ikke mål av og regelen brytes, de dårlige sitter på benken. En 10-åring sa han ikke ville være med lenger, da han aldri fikk spille kamp. Misunnelsen mot bestekompisen som er bedre enn han, lyser ut av øynene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punkyB Skrevet 4. august 2002 Del Skrevet 4. august 2002 På den alderen bør du jo være slik at alle får spille like mye. Forhåpentligvis er det jo slik de fleste steder også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulv I Faarikaal Skrevet 4. august 2002 Forfatter Del Skrevet 4. august 2002 På den alderen bør du jo være slik at alle får spille like mye. Forhåpentligvis er det jo slik de fleste steder også. Foreldre med fotballambisjoner presser trenere og andre. Å ta de dårlige med er å be om tap. De gode blir ofte alvorlig forbanna på de dårlige når de ikke yter nok. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punkyB Skrevet 4. august 2002 Del Skrevet 4. august 2002 Foreldre med fotballambisjoner presser trenere og andre. Å ta de dårlige med er å be om tap. De gode blir ofte alvorlig forbanna på de dårlige når de ikke yter nok. Da bør de som er leder eller trener for laget ha baller nok til å stoppe de foreldrene. Men jeg tror nok det finnes altfor mange eksempler på det motsatte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
naiv Skrevet 4. august 2002 Del Skrevet 4. august 2002 Dette tema burde jeg kunne en del om. Jeg har hatt to gutter selv som har sparket fotball fra dem var 4 - 5 år gamle. Jeg kan ikke gi et eksakt svar. Har sett skoletaperen blomstre på banen. Har sett den overlegne klysa sitte på benken. Men har også fått erfare at unger fra ressurssvake hjem har blitt kledd opp i fotballutstyr og blitt tatt vare på av ledere og de andre ungene. Det samme kan sies om unger som har fremmedkulturell bakgrunn. Jeg tror ikke at fotball skaper flere tapere enn andre idretter. Unger får fort sansen for å vinne. De sammenligner antall meter, antall sekunder og antall mål og plass på laget. Når medaljene deles ut i fotball får alle medaljer. Han/hun som satt på reservebenken også. I alle fall er det min erfaring. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.