Gjest Hurr Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 Jeg synes jeg støtt blir støl når jeg trener enda jeg trener ganske jevnlig. Endrer jeg litt på treningen eller øker treningsbelastningen blir jeg gjerne støl 1-2 dager etterpå og det varer gjerne i et par dager. Har også lett for å pådra meg smerter i muskler som følge av overbelastning. Er dette et symptom på noe galt? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Seline Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 Nei, det er helt vanlig. Det er det samme hvor god form du er i ellers, trener du på en ny måte eller nye muskler, blir de fleste støle i noen dager etterpå. At du har lett for å få overbelastningsskader tyder på at du kanskje ikke hører nok på kroppen din -ta en hviledag når du kjenner noe murre i en muskel eller senefeste osv. Jeg har hatt så og si alt mulig og var skadet hele tiden, og ville presse kroppen til å trene likevel. Resultatet ble etterhvert lange treningsopphold. Idag kan jeg trene 5-6 dager i uken uten noen smerter, fordi jeg tar pause med en gang jeg kjenner antydning til vondt. Da går det over etter en hviledag. Om du får dårlig samvittighet av ikke å trene selv om du har vondt, da har du nok et usunt forhold til trening. Det skal handle om helsen din. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jogger'n Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 Pleier man ikke bli støl hvis man ikke tøyer ut godt nok etterpå? Kanskje det er der det ligger? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Seline Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 Pleier man ikke bli støl hvis man ikke tøyer ut godt nok etterpå? Kanskje det er der det ligger? Å tøye ut er fint for muskulaturen, men det er ingen sammenheng i det og om man blir støl eller ikke, slik man trodde før. Faktisk kan man bli mer støl om man tøyer ut veldig hardt. For å opprettholde bevegeligheten i muskulaturen bør man likevel alltid tøye ut litt før, men mest etter trening. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.