Gå til innhold

Oslo er en narkoby


Solsikke

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • conan

    8

  • Solsikke

    7

  • flisa

    6

  • punkyB

    4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Gjest Seline

Ja, det er så ille. Det er resultatet av en feilslått narkopolitikk, der narkotikaen har blitt hovedfiende nummer en, og en veldig velegnet fiende. Narkotikaen er brukt til å skape skrekk overfor foreldre og ungsom, slik at hvis man prøver én ting er man helt ute å kjører, istedetfor å bli fanget opp tidlig og hjulpet.

Narkotikamisbruk er først og fremst et sosialt problem, ikke et kriminalitetsproblem! Slik brukere idag kastes i fengslene blir de skjøvet lengre ut i misbruket, avviket mellom dem og resten av samfunnet blir større og større. Det må helt ny tenkning inn på banen. Eller forresten ikke helt ny, Niels Christie har sett dette komme helt siden 60-70-tallet. Hvorfor hører aldri norske politikere på forskerne..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er så ille. Det er resultatet av en feilslått narkopolitikk, der narkotikaen har blitt hovedfiende nummer en, og en veldig velegnet fiende. Narkotikaen er brukt til å skape skrekk overfor foreldre og ungsom, slik at hvis man prøver én ting er man helt ute å kjører, istedetfor å bli fanget opp tidlig og hjulpet.

Narkotikamisbruk er først og fremst et sosialt problem, ikke et kriminalitetsproblem! Slik brukere idag kastes i fengslene blir de skjøvet lengre ut i misbruket, avviket mellom dem og resten av samfunnet blir større og større. Det må helt ny tenkning inn på banen. Eller forresten ikke helt ny, Niels Christie har sett dette komme helt siden 60-70-tallet. Hvorfor hører aldri norske politikere på forskerne..?

Politikerne hører vel ikke på noen de vel?

Men jeg skjønner ikke hvorfor problemet ikke blir tatt på alvor. Her i Bodø var det en sak for en tid tilbake siden hvor to personer ønsket å gå på metadon for å bli rusfri, men ble neketet behandling.

Og jeg tror nok kanskje at etterbehandling etter avrusing også burde vært mye,mye bedre.

Har sett en del program fra USA hvor det ser ut til at de tar problemet på alvor, uten at jeg vet dette da. Men det virker slik i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er så ille. Den norske narkotikapolitikken er håpløst akterutseilt. Narkomane i norge er sjuke og svake og blir jaget fra sted til sted i byen. Men det løser jo ikke problemene!! Vi har mest overdoser i verden her i det rike landet vårt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Seline

Politikerne hører vel ikke på noen de vel?

Men jeg skjønner ikke hvorfor problemet ikke blir tatt på alvor. Her i Bodø var det en sak for en tid tilbake siden hvor to personer ønsket å gå på metadon for å bli rusfri, men ble neketet behandling.

Og jeg tror nok kanskje at etterbehandling etter avrusing også burde vært mye,mye bedre.

Har sett en del program fra USA hvor det ser ut til at de tar problemet på alvor, uten at jeg vet dette da. Men det virker slik i alle fall.

I USA blir de som har råd til det, tatt på alvor.

Her hjemme må sosialpolitikerne på banen, de bør skamme seg for ikke å ha gjort noe med dette for leeenge siden. Sant, det at politikerne ikke hører på noen. Men de bør begynne å ihvertfall høre på fornuften; her må det helsesatsninger til, ikke kriminalitetsbekjempelse for alle midler.

De som vil ha behandling må få det, og det er forskjellig fra person til person hva som er best. Noen klarer det ikke uten metadon. Her i Norge skal vi styre alt gjennom én mal som skal gjelde for alle. For å få metadon f.eks må man være så nedkjørt at det i realiteten blir liten sjanse for at vedkommende noen gang får et normalt liv igjen. De fleste i metadonkøen dør dessuten før de kommer først i køen. Dessuten bør folk skjønne at misbruket kommer av andre problemer -narkotikamisbruk (og annet misbruk) er symptomer, ikke sykdommer i seg selv. (Etterhvert blir det sykdommer p.g.a fysiske forandringer som skjer i hjernen og andre steder på kroppen som følge av misbruket.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke. Man har da ingenting øst for Egertorget å gjøre... ;-)

Aner ikke hvor øst for Egertorget er. Ikke vet jeg hvor Egertorget er en gang:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kartoffel

Aner ikke hvor øst for Egertorget er. Ikke vet jeg hvor Egertorget er en gang:o)

Faktisk var Egertorget narkisenes tilholdssted for noen år tilbake.

Det var vel etter at de var jaget bort fra slottsparken.

(NB: Kongevennlige personer må slutte å lese nå!)

Men nå er de visst tilbake på slottsbalkongen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke hvor øst for Egertorget er. Ikke vet jeg hvor Egertorget er en gang:o)

Egertorget ligger på bakketoppen midt på Karl Johan, som er gaten som går mellom Jernbanetorget og Slottet, og ansees være skillet mellom vest og østsiden av Oslo Sentrum. Junkietettheten øker for vært skritt du tar fra Egertorget ned mot Jernbanetorget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egertorget ligger på bakketoppen midt på Karl Johan, som er gaten som går mellom Jernbanetorget og Slottet, og ansees være skillet mellom vest og østsiden av Oslo Sentrum. Junkietettheten øker for vært skritt du tar fra Egertorget ned mot Jernbanetorget.

Jernbanetorget det er der sentralbanestasjonen er? Altså der flytoget og slikt stopper? Det var der jeg gikk av da jeg skulle treffe flisa for noen år siden. Men ingen flisa fant jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk var Egertorget narkisenes tilholdssted for noen år tilbake.

Det var vel etter at de var jaget bort fra slottsparken.

(NB: Kongevennlige personer må slutte å lese nå!)

Men nå er de visst tilbake på slottsbalkongen...

Forfølgelsen av våre blåblodete vil ingen ende ta. Skam deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jernbanetorget det er der sentralbanestasjonen er? Altså der flytoget og slikt stopper? Det var der jeg gikk av da jeg skulle treffe flisa for noen år siden. Men ingen flisa fant jeg.

Ja, Jernbanetorget er plassen foran den gamle sentralbanestasjonen, eller Østbanen som den også ble kalt. "Plata" er området på sydsiden av sentralbanestasjonen.

I den andre enden (Slottsenden, altså) av Karl Johan ligger også Nationalteateret stasjon. Flytoget osv stopper også der, og ikke bare på sentralbanestasjonen. Kanskje dere stod og blomsteret i hver deres ende av Karl Johan? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kartoffel

Forfølgelsen av våre blåblodete vil ingen ende ta. Skam deg!

Slo meg noe skikkelig på leggen her om dagen, og skal jeg dømme etter merket smo er der nå, så har jeg jammen blått blod jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Jernbanetorget er plassen foran den gamle sentralbanestasjonen, eller Østbanen som den også ble kalt. "Plata" er området på sydsiden av sentralbanestasjonen.

I den andre enden (Slottsenden, altså) av Karl Johan ligger også Nationalteateret stasjon. Flytoget osv stopper også der, og ikke bare på sentralbanestasjonen. Kanskje dere stod og blomsteret i hver deres ende av Karl Johan? ;-)

Hmm ja det kan være. Kanskje det var feilen vi gjorde.

Flisa hvor sto du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Jernbanetorget er plassen foran den gamle sentralbanestasjonen, eller Østbanen som den også ble kalt. "Plata" er området på sydsiden av sentralbanestasjonen.

I den andre enden (Slottsenden, altså) av Karl Johan ligger også Nationalteateret stasjon. Flytoget osv stopper også der, og ikke bare på sentralbanestasjonen. Kanskje dere stod og blomsteret i hver deres ende av Karl Johan? ;-)

Men flytoget stopper også på Lysaker ? Nå gjør du meg helt firvirret her.

Dessuten - pilsen er god på plata og koster undet 50-lappen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Seline

Slo meg noe skikkelig på leggen her om dagen, og skal jeg dømme etter merket smo er der nå, så har jeg jammen blått blod jeg også.

Uten at jeg på noen måte er den som bør snakke høyest om dette -så er det litt irriterende at ethvert tilløp til en litt mer interessant debatt enn typen "hjelp! hvilken truse skal jeg velge idag?" - bare blir en lang tråd av ensetnings-"morsomme"-kommentarer uten tilknytning til temaet. Det er så uendelig mange flåse-tråder, vi kan jo holde oss der når vi er i det humøret, og ikke ødelegge en interessant debatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm ja det kan være. Kanskje det var feilen vi gjorde.

Flisa hvor sto du?

Jeg stod i åpningen på den eneste døra som folk kunne gå inn i om de kom med flytoget,- men jeg har hørt du er lav......så jeg så vel over deg! *s* i over 2 timer ventet jeg! :-0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Seline

Uten at jeg på noen måte er den som bør snakke høyest om dette -så er det litt irriterende at ethvert tilløp til en litt mer interessant debatt enn typen "hjelp! hvilken truse skal jeg velge idag?" - bare blir en lang tråd av ensetnings-"morsomme"-kommentarer uten tilknytning til temaet. Det er så uendelig mange flåse-tråder, vi kan jo holde oss der når vi er i det humøret, og ikke ødelegge en interessant debatt.

Og med en gang denne var postet kom det et innlegg med hvilken truse man skal velge på stranda (på seksualitet). Det begynner å bli ganske lett å forutsi innleggene her på dol..... :)

(Bare for å ta noe litt utenom tråden her igjen.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flisa - pottesur på Seline :-)

Uten at jeg på noen måte er den som bør snakke høyest om dette -så er det litt irriterende at ethvert tilløp til en litt mer interessant debatt enn typen "hjelp! hvilken truse skal jeg velge idag?" - bare blir en lang tråd av ensetnings-"morsomme"-kommentarer uten tilknytning til temaet. Det er så uendelig mange flåse-tråder, vi kan jo holde oss der når vi er i det humøret, og ikke ødelegge en interessant debatt.

Så lag din egen tråd da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...