Gå til innhold

Magesmerter og oppblåsthet!


Gjest bekymret ungdom

Anbefalte innlegg

Gjest bekymret ungdom

Hva er det med magen min?

Jeg er ei jente på 16 år, med ellers frisk helse, spiser sunt (vegetarisk) og røyker ikke. Nå har jeg slitt med disse mageproblemene i over ett år og begynner å bli bekymret for hva som kan være galt med meg.

Jeg sliter med oppblåsthet, luftproblemer og "romlende mage" og det har på ingen måte noe å gjøre med hva jeg spiser, når, eller hvor mye. Smertene er vonde, ikke uutholdelige. Det er som voldsomme menstruasjonssmerter, men det skyldes hverken menstruasjon eller eggløsning. Av og til bråker det noe voldsomt der inne også - det kan høres ut som om når man skyller ned på do. Problemene oppstår som oftest i sosialt samvær, ved reise o.l., aldri når jeg er alene. Jeg prøver å slippe ut lufta før magesmertene kommer, men det er umulig.

Kanskje har dette en sammenheng med at jeg lett får klaustrofobi dersom noen beveger seg innenfor nærgrensa mi, for da unngår jeg å puste. Jeg puster dessuten sjelden med munnen, og har dårlige pusteteknikker når det gjelder å "ta dype åndedrag" og alt det der.

Håper noen har noe svar på hva som feiler meg, eventuelt om det finnes noen legemidler som kan hjelpe meg å holde magen i sjakk. Dette er et stort problem for meg, og jeg har ikke snakket om det med noen og har derfor vanskelig for å gå til lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, har du hørt om irritabel tarm? slik du beskriver det, høres det ut som irritabel-tarm! hvis du søker www.helsenet.no og går på førdøyelses sykdommer så finner du litt info. LYKKE TIL =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...