winnie Skrevet 9. august 2002 Skrevet 9. august 2002 Jeg har mellomfag i historie og pedagogikk fra uib. Nå i høst skal jeg ta nordisk på høgskolen i Levanger, og etter det praktisk-pedagogisk utdanning et sted. Kan jeg etter dette undervise i videregående? 0 Siter
Gjest Seline Skrevet 9. august 2002 Skrevet 9. august 2002 Ja. Man må ha 20 vekttall i det faget man skal undervise i. Da kan du undervise i norsk og historie. For fast ansettelse må man ha praktisk-pedagogisk i tillegg, og det skal du jo nå ta. 0 Siter
Gjest ja det kan du Skrevet 9. august 2002 Skrevet 9. august 2002 Ja, det kan du. Noen steder kreves det at de som underviser i de strste fagene (størst mht antall timer pr uke, fordypningsfag) har hovedfag, men det er ikke noe krav. Kommer an på hvor du søker jobb. I universitetsbyene er det mange med hovedfag som søker lærerjobber, men litt lenger fra byene er det store muligheter også med grunn- og mellomfag. Ped-sem er viktig for å få faste / langvarige engasjement! 0 Siter
winnie Skrevet 9. august 2002 Forfatter Skrevet 9. august 2002 Ja. Man må ha 20 vekttall i det faget man skal undervise i. Da kan du undervise i norsk og historie. For fast ansettelse må man ha praktisk-pedagogisk i tillegg, og det skal du jo nå ta. Ja også kan jeg undervise i psykologi fordi jeg har mellomfag i pedagogikk. Men var usikker på om det med videregående. Det er jo dit jeg vil - slett ikke noe annet sted. takk for raske svar! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.