druncan Skrevet 14. oktober 2000 Del Skrevet 14. oktober 2000 Jeg er en fotballspiller som har fått hjernerystelse for 4. gang.Jeg er nå 21, og fikk min første da jeg var 14-15.Fikk en ball i hodet fra kloss hold. Etter deres rettninglinjer var det skade av andre grad.Var ikke borte, men mistet sidesyn på høyre øye og ble tåkete i ca. 1 time etter smellen. 2. gang var jeg 16, og fikk samme symptomer.Mistet sidesyn og ble tåkete.Hadde da en pause fra trening i 2 uker og headinger ca 4-5 uker. Da jeg var 18-19 skjedde det igjen for 3. gang, og samme prosedyre. Og nå har jeg fått det for 4. gang. Hver gang så går det en stund før jeg merker at jeg har skadet meg.Merker etter 5-10 min at sidesynet på høyre øye forsvinner(hevelse?).Jeg er enda med mine "fulle fem" i ca. en time. Da begynner jeg å bli tåkete og klarer ikke snakke, og føler jeg ikke har kontroll.Jeg oppfatter alt som skjer rundt meg og hva som sies til meg men føler at jeg ikke vet hva jeg sier, at det blir mye tull.Har skikkelige problemer med å konsentrere meg, huske navn o.l. Dette går over etter en stund,(varer ca. 1-2 timer) og har bare hodepine etter det. Etter hver gang har jeg hatt gode pauser fra fotballspill og andre aktiviteter som jeg ser på som farlige for hodet.Er veldig bekymret, og har lest tvetydeige ting om emnet.Noen sier jeg må slutte(jeg elsker fotball og satser seriøst), mens andre sier at det ikke er noe problem.Har i tillegg litt lite blod i kroppen, noe som gjør at jeg ofte blir svimmel,med trening. Har tatt røntgen av hodet, og det viste ikke skader. Hva skal jeg gjøre? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/6702-hjernerystelse-for-4-gang/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
John Gunnar Oppheim, Instruktør Skrevet 16. oktober 2000 Del Skrevet 16. oktober 2000 Hei! Dette er en problemstilling du bør legge fram for medisinsk personell med faglig ekspertise på området. Gjentatte hodeskader er selvfølgelig ikke bra, og kan være farlig. I ditt tilfelle kan det være at det ikke medfører noen fare, men dette bør du få en sikker vurdering på. [email protected] Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/6702-hjernerystelse-for-4-gang/#findComment-33975 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sverre Mæhlum, Lege Skrevet 18. oktober 2000 Del Skrevet 18. oktober 2000 Hei Med de symptomene du beskriver ville jeg tenkt meg meget nøye om før jeg fortsatte med fotball. Jeg skjønner du synes det "er livet", men er det verdt livet? Har du forøvrig tatt vanlig rtg av hodet eller såkalt CT eller MR ? Du bør kanskje også sjekkes med en såkalt nevropsykologisk test for å se om disse 4 hjernerystelsene kan ha satt noen spor du ikke er klar over (og som ville ytterligere forsterke presset om å slutte) Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/6702-hjernerystelse-for-4-gang/#findComment-34798 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.