Gå til innhold

Sursøt saus er så fælt at det burde finnes en egen lov mot det


Altman

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Ulv I Faarikaal

    23

  • Altman

    5

  • avil

    3

  • Lionn

    2

Mest aktive i denne tråden

Gjest thekinghimself

Hvis du ikke liker sursøtsaus, så kan du jo for eksempel slutte å ha det i deg? Eller tvinger kjerringmonsteret ditt deg til å spise det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke liker sursøtsaus, så kan du jo for eksempel slutte å ha det i deg? Eller tvinger kjerringmonsteret ditt deg til å spise det?

Det er ett par stykker på Notodden, samt en i Trondheim som ikke liker det, så kom ikke her og fortell meg at dette ikke er et problem!

Ja, også ulven, da...

Men du har rett - kjerringmonsteret er ikke lett å hanskes med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulv I Faarikaal

Det er ett par stykker på Notodden, samt en i Trondheim som ikke liker det, så kom ikke her og fortell meg at dette ikke er et problem!

Ja, også ulven, da...

Men du har rett - kjerringmonsteret er ikke lett å hanskes med

Dermed er det bevist.

Æsj-Æsj-Æsj !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med rabarbra og geitost også.

Rabarbra er jo noe av det beste som fins! Mat som kiler på ryggen når du spiser det, mer av det hitover, takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Rabarbra er jo noe av det beste som fins! Mat som kiler på ryggen når du spiser det, mer av det hitover, takk!

Kiler på ryggen ? Kjeveleddet låser seg i timevis, og man må skjære grimaser for å løsne dem igjen. UUUÆÆh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Kan du slenge med Svolværpostei på det forslaget? Så skal jeg sette igang med høring...

Men det er jo godt, er du gal eller ... ??? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulv I Faarikaal

Ante ikke dere var så sarte!

*fnise*

Men oliven, det er godt, særlig hvitløkmarinerte, nam nam nam nam nam nam :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men oliven, det er godt, særlig hvitløkmarinerte, nam nam nam nam nam nam :-)

Imponerer du med hvitløkssylta oliven? Er det bare søt og sur mat som er fæl?

Hva med bitter mat? Salt mat? Eller ubestemmelig mat (til dømes avocado)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg fortelle deg en udelikat historie? Bla videre om du ikke tåler gørr.

For ti år siden, sommeren 1992, var jeg på ferie med venner i Rhodos by. Disse vennene mine oppdaget at stedet hadde EN kinesiske restaurant. De påsto at de var drittlei av all den andre greske "biff og pommes frites" maten, og ville gå dit hver dag. Motvillig ble jeg med dit.

Jeg ble smittet av en luftveis/lungeinfeksjon der nede. Jeg hostet så fælt og så mye at jeg brakk meg og kastet opp hver dag. Grønt gørr i bøtter og spann kom opp også.

Den dag i dag orker jeg ikke kinesisk mat. Spiser det aldri,og sursøt saus avskyr jeg. Det minner meg bare så jævlig om de gangene jeg stod og kastet opp sursøt saus og grønt gørr i buskene langs Rhodos' fortau.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Imponerer du med hvitløkssylta oliven? Er det bare søt og sur mat som er fæl?

Hva med bitter mat? Salt mat? Eller ubestemmelig mat (til dømes avocado)?

Joda, salt, sterk og litt ukjent som f eks snegler er bra. Jeg så på alligatorkjøtt i Sverige og kjøpte det nesten. Struts fikk jeg med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kiler på ryggen ? Kjeveleddet låser seg i timevis, og man må skjære grimaser for å løsne dem igjen. UUUÆÆh.

Her snakker vi ihvertfall om reaksjoner fra det sympatiske nervesystemet! Fint med mat som vekker litt reaksjoner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sursøt saus er noe kinerserne rører maten ut i for å døyve den sterke kattesmaken.

Noe av den samme greia gjelder dette dritbrune skvipet kalt thandoori (eller hva det heter). I india rører man rottekjøttet ut i denne sterke gørra for å elimenere den karakteristiske smaken av rotte- og for å kverke tvilsomme bakterier.

Dette er ren logikk. Japanerne er nøye med råvarene og trenger derfor ikke å skjule måltidets ingredienser med selsomme sauser av alle slag. Ei heller kverke bakterier med krydderblandinger som egner seg best til bråtabrann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...