Gå til innhold

Sursøt saus er så fælt at det burde finnes en egen lov mot det


Altman

Anbefalte innlegg

Enig med du! Kan ikke se av varedeklarasjonen at den inneholder noe fiskegørr eller fiskeegg.

Så du kommer ut av skapet du også:) *klapper i hendene*

Jeg torte ikke lese nedover tråden om ingrediensene og sånt. Alle var så sinna. Utrolig hva litt sursøt saus gjør med folk altså *grøsser*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Ulv I Faarikaal

    23

  • Altman

    5

  • avil

    3

  • Lionn

    2

Mest aktive i denne tråden

Ulv I Faarikaal

Jeg serverte en gryte med oliven en gang i klubben. Alle, inkludert meg selv, lot olivenene ligge igjen på tallerkenen........

Oliven har en sur bitter samk som ike apellerer til alle, og de fleste klarer ikke å spise mange, ikke jeg heller. De sorte er bedre.

En kuriositet: Ikke spis dem rett fra treet, de er ikke kokt, og smaker for j..... Smaken fra disse ferske sitter i kjeften i mange timer, ikke meningen at man skal spise dem ukokt heller, men turistguider liker å lure folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Tror egentlig ikke snegler smaker så godt. De jeg har smakt drukna helt i hvitløk og salt. Uten krydder tror jeg de er ganske kjipe.....

Men det er jo bra du ikke er feig, da. All den æsjinga over rabarbra virket litt pinglete.

Snegler er kuriosa, ikke mat mener jeg. De er seige og smakløse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Her snakker vi ihvertfall om reaksjoner fra det sympatiske nervesystemet! Fint med mat som vekker litt reaksjoner :)

Da kan du prøve ekte kinesisk, det har jeg prøvd i østen, jeg likte ikkeno av det: sterk rød sur saus, en halvkokt løk i varmt vann, marinert rå fisk og andre merksnodigheter, strerkt som f... eller helt smakløst om hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oliven har en sur bitter samk som ike apellerer til alle, og de fleste klarer ikke å spise mange, ikke jeg heller. De sorte er bedre.

En kuriositet: Ikke spis dem rett fra treet, de er ikke kokt, og smaker for j..... Smaken fra disse ferske sitter i kjeften i mange timer, ikke meningen at man skal spise dem ukokt heller, men turistguider liker å lure folk.

Oliven ER digg.....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan du prøve ekte kinesisk, det har jeg prøvd i østen, jeg likte ikkeno av det: sterk rød sur saus, en halvkokt løk i varmt vann, marinert rå fisk og andre merksnodigheter, strerkt som f... eller helt smakløst om hverandre.

Nei, det hørtes ille ut, ja.. Men har du vært i Thailand? Det må være den beste kulinariske opplevelsen på jord..... Paradisisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulv I Faarikaal

Nei, det hørtes ille ut, ja.. Men har du vært i Thailand? Det må være den beste kulinariske opplevelsen på jord..... Paradisisk!

Tailand, Burma, Singapore. God mat ja, spesielt sjømat (hvis du tør)

Australia neste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tailand, Burma, Singapore. God mat ja, spesielt sjømat (hvis du tør)

Australia neste.

Har de god mat under der og? Sjømaten er prøvd, ja, og er god!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er most fisk med litt krydder og tomat, ja... Blæææh...

Fiskeinnmat -har du sett det og luktet på det? Jeg bare spør....

Pølser då? Et du det? Med brød/lompe, steikt lauk, etc.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pølser då? Et du det? Med brød/lompe, steikt lauk, etc.?

Skulle ønske jeg kunne si nei, for pølser er ekkelt, men jo, jeg spiser det.... Det er altfor godt til å la være. Men jeg tør IKKE tenke på innholdet. Så jeg var nok ikke helt logisk her, hvis det var pointet... ;)

Jeg kan nesten ikke komme her å påstå at storfe-/griseinnmat er lekrere mat enn fiskeinnmat, kan jeg vel det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Smake på Skippy ? Helstekt er vel mer aktuelt, sånn "bushtucker".

Sånn rundgrillet over leirbålet..? Kanskje.. Sier ikke nei takk med begrunnelse i at de er søte dyr, altså, syntes bare det hørtes ganske ekkelt og seigt ut. Men som alltid, jeg kan ta feil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg kunne si nei, for pølser er ekkelt, men jo, jeg spiser det.... Det er altfor godt til å la være. Men jeg tør IKKE tenke på innholdet. Så jeg var nok ikke helt logisk her, hvis det var pointet... ;)

Jeg kan nesten ikke komme her å påstå at storfe-/griseinnmat er lekrere mat enn fiskeinnmat, kan jeg vel det?

Leverpostei? Alle barns (og min) favoritt. Leverpostei er jo OGSÅ laga av dyreinnvollar...

Eg kjenner forøvrig eit par veterinærar og ein som har jobba på slakteri. Dei ville ikkje spist pølser om dei hadde fått ein gunner i ryggen...

Men det vi andre ikkje veit har vi forhåpentlegvis ikkje ondt av... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leverpostei? Alle barns (og min) favoritt. Leverpostei er jo OGSÅ laga av dyreinnvollar...

Eg kjenner forøvrig eit par veterinærar og ein som har jobba på slakteri. Dei ville ikkje spist pølser om dei hadde fått ein gunner i ryggen...

Men det vi andre ikkje veit har vi forhåpentlegvis ikkje ondt av... ;-)

Ja, har hørt den med pølsene jeg og.. Nei, lever og leverpostei og annen åpenbar innmat-mat, det sier jeg nei takk til, men pølser, nam!

Dette er jo bokstavelig talt smak og behag. En morsom diskusjon. Vanskelig å være logisk og sammenhengende:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Sånn rundgrillet over leirbålet..? Kanskje.. Sier ikke nei takk med begrunnelse i at de er søte dyr, altså, syntes bare det hørtes ganske ekkelt og seigt ut. Men som alltid, jeg kan ta feil!

Tja, det er en gresseter, men ikke det beste kjøttet i flg kollega her. Brukes til hundemat bl a. Det kryr av dem. De små ungene smaker visst best. Mora kaster ungen hvis hun forfølges av en bil eller av en harpyørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det er en gresseter, men ikke det beste kjøttet i flg kollega her. Brukes til hundemat bl a. Det kryr av dem. De små ungene smaker visst best. Mora kaster ungen hvis hun forfølges av en bil eller av en harpyørn.

Hehe, moro med litt kenguru-trivia. Kan tenke meg at ungene smaker best ja.. Som litt grov kylling, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kartoffel

Hehe, moro med litt kenguru-trivia. Kan tenke meg at ungene smaker best ja.. Som litt grov kylling, kanskje?

Kengurukjøttet er vesentlig mørkere enn kylling. Skal man sammenligne med fugl, så må det bli svære saker som struts/emu. Men det er enda mørkere enn som så.

Nei, ikke favoritten. Aligator, derimot, er namnam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...