Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Har spillt fotball i 13 år på hobby nivå, og har slitt med knærne i 7 av dem. Ha vært til behandling hos fysioterapeut flere ganger, og fått konstatert at det foreligger leddbåndskade i begge knær. Har blitt gitt treningsprogram og øvelser, og også vist hvordan jeg skal teipe kneet. (Kneskålene har blitt "dratt ut" av stilling av lårmusklene)Har da vært bra i en periode, f.eks vinteren da det er mindre trening o.l. Trodde kne problemene ville gi seg etterhvert, men plutselig er det like ille igjen. Det kan komme mens jeg sitter, går eller etter trening.

Spørsmålet mitt er hva kan jeg gjøre for at det skal bli bedre?? Jeg har kuttet ned på fotballen, og lurer på om det er annen aktivitet som kan egne seg bedre, og som ikke er "for kjedelig". Jeg liker å trene med andre..

Takknemmelig for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/6724-tilbakevendene-vonde-kn%C3%A6r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hvis knæskallen har været ude på siden eller næsten har du et side overtryksproblem med knæskallen.(lat. hyperpression)

det fører til slidgigt, og jeg mener, at det er det, du er på vej til at fejle.

(kan konstateres ved knækikkert undersøgelse)

isåfald er neddrosling af aktivitet det relevante.

mvh

bruun, ortopædkirurg,danmark

hvis knæskallen har været ude på siden eller næsten har du et side overtryksproblem med knæskallen.(lat. hyperpression)

det fører til slidgigt, og jeg mener, at det er det, du er på vej til at fejle.

(kan konstateres ved knækikkert undersøgelse)

isåfald er neddrosling af aktivitet det relevante.

mvh

bruun, ortopædkirurg,danmark

Kneskålene sitter fast. De har ikke vært ute på siden, er bare ikke i helt riktig posisjon i forhold til riktig knestilling. Teip skulle dra de tilbake på plass, men teipen sitter dårlig når man løper og blir varm.

Takker ellers for svar :)

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei!

Jeg tror at du ville kunne bedre kneene med å ikke bare følge et program med visse øvelser og sånn, men et dekkende opplegg som styrer hele treningsmengden i forhold til kroppens adapatsjonsevne; svært viktig er det å kunne kontrollere hviletiden riktig mellom øktene. Et siste råd vil i alle tilfelle være at du ikke presser deg med økende aktivitet opp mot økende smerte.

[email protected]

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Sverre Mæhlum, Lege

Hei

Du bør ta kontakt med en lege som kan mye om knær (ortoped eller fysikalsk medisiner). Det du beskriver som "leddbåndskader" kan være mange ting, og en del av det kan klart behandles

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Hei

Du bør ta kontakt med en lege som kan mye om knær (ortoped eller fysikalsk medisiner). Det du beskriver som "leddbåndskader" kan være mange ting, og en del av det kan klart behandles

Vennlig hilsen

Takker for svar og hjelp fra dere. Jeg har vært til behandling hos fysioterapeut flere ganger. Det er da bra for en periode, før det returnerer og er like ille som før. Det var fysioterapeuten som sa jeg hadde leddbåndsskader...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...