Gå til innhold

The Abyss


SierDuDet

Anbefalte innlegg

Lenge siden jeg har vært på kino nå...

Mulholland drive har fortsatt ikke kommet på Kino1, så nå orket jeg ikke vente mer og bestilte den nettopp på DVD!

Litt under 200 kroner er ikke så gæærnt for den filmen, selv om de fleste andre jeg har bestilt har vært langt billigere enn som så :)

Har du sett den enda?

Det var ikke muli å ta lokaltoget inn til tigerstaden og oppleve filmen på kino?

Jeg liker ikke tanken på at Lynch's filmer kun skal oppleves på video (eller dvd om du vil).

Se den på sjino først å så på devede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • SierDuDet

    24

  • Cmoo

    8

  • Bassisten

    4

  • BettyBlue

    3

Mest aktive i denne tråden

Av en eller annen grunn når jeg er mørk redd eller hus redd,ser jeg for meg Linda Blair i pysjen sin...brr.Det hjalp litt å se hvordan filmen ble laget,men det besatte trynet kan jeg se ennå...da snakker vi om påvirket.

Så du forresten toern til Blair Witch?Syns ikke den var i nærheten av enern!

Jeg vettskremmes også til margen av Exorcisten og Linda Blair. Har sett den 7 ganger siden 1983, kan i dag se at effektene ikke nødvendigvis er oppsiktsvekkende bra - men den uhyggelige stemningen gjennom hele filmen....

Jeg glemmer ikke den enkle scenen der det hele begynner: Lille Regan står i nattkjolen om kvelden, nede i stua der moren har mange gjester. Hun stirrer rett fremforseg med glassaktig blikk. Mor spør henne om hva det er. Hun repliserer ved å tisse rett ned på veggtilveggteppet.

Mor løper forferdet bort, og geleider henne opp trappen til soverommet. Vinduet har åpnet seg igjen og det er kaldt der inne, ja faktisk frostrøyk. Regan er fortsatt blek og helt fjern i blikket.

*uhuuuu*

Grunnen til at jeg skremmes så voldsomt, er nok at jeg tror at det er tilfelle at mennesker har blitt besatt av onde ånder. (og boken til Exorcisten er basert på en sann historie...?)

Men det er en helt annen diskusjon....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har seff begge på DVD. T1 - special edition er kul, men det er lite mat i den T2-utgjevinga eg har.

Ein kompis hadde ein tre-disc laserdisc-versjon av T2. Den var fullstendig konge. Den hadde ALT! Inkludert manuset, bilder av alt frå settet, absolutt ALT!

http://www.play.com/play247.asp?page=title&r=R2&title=88691

Du skal aldri se bortifra at det er den her du ser etter. Denne doble DVDen inneholder 3 versjoner av filmen, samt som du ser en hel haug med ekstra stoff!

Special versjonen av T1 koster her 9.99 ink. frakt, så jeg tenkte å bestille disse to en dag. Må bare roe meg ned litt i forhold til denne "shoppingen" først, for det begynner å ta litt av her merker jeg...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke muli å ta lokaltoget inn til tigerstaden og oppleve filmen på kino?

Jeg liker ikke tanken på at Lynch's filmer kun skal oppleves på video (eller dvd om du vil).

Se den på sjino først å så på devede.

Jo, det var selvsagt mulig å dra inn til byen, men vi har en genial kino like i nærheten her, langt bedre enn de som er i byen, og alt pleier trossalt å bli vist der. Derfor gikk jeg vel ut fra at også denne ville komme på Kino1, men der tok jeg feil..

Og nå er det jo litt for sent, så jeg har allerede bestilt den på dvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.play.com/play247.asp?page=title&r=R2&title=88691

Du skal aldri se bortifra at det er den her du ser etter. Denne doble DVDen inneholder 3 versjoner av filmen, samt som du ser en hel haug med ekstra stoff!

Special versjonen av T1 koster her 9.99 ink. frakt, så jeg tenkte å bestille disse to en dag. Må bare roe meg ned litt i forhold til denne "shoppingen" først, for det begynner å ta litt av her merker jeg...:)

Denne blir bestilt i dag!

Men laserdiscen var heftigare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne blir bestilt i dag!

Men laserdiscen var heftigare...

Søk litt på den siden der og du vil finne en hel haug med svært gode tilbud!

Jeg mottok min andre pakke derfra i dag, Gladiator, så det er ingen tvil om at filmene blir sendt hver for seg, og på den måten kommer under momsgrensen på 200 kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, det var selvsagt mulig å dra inn til byen, men vi har en genial kino like i nærheten her, langt bedre enn de som er i byen, og alt pleier trossalt å bli vist der. Derfor gikk jeg vel ut fra at også denne ville komme på Kino1, men der tok jeg feil..

Og nå er det jo litt for sent, så jeg har allerede bestilt den på dvd.

Men for sikkerhets skyld vil jeg at du skal vite at den fortsatt går på Vika kino!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men for sikkerhets skyld vil jeg at du skal vite at den fortsatt går på Vika kino!

Jo takk, men nå får jeg den i posten om ikke mange dagene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...