Gå til innhold

Rimi-hagen - MED dame !!??


punkyB

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • SierDuDet

    12

  • punkyB

    8

  • conan

    2

  • naiv

    1

Mest aktive i denne tråden

Forskjell på homofil og homoseksuell, hvis du skjønner... :)

Han greier å ha sex med damer, men foretrekker menn. Er ikke å være bifil, det. Muligens biseksuell, men.. Tipper han er homofil evnt biseksuell, men ikke bifil!!!

Roter jeg til hodene deres nå?? Har det fra rimelig sikre kilder, assa...

Tror jeg bruker disse begrepene om hverandre så du må oppklare litt.

Er man homofil så er man mann som både har sex og blir glad i en mann. Er man homoseksuell så har man bare sex med menn men blir ikke glad i dem , man kan også ha sex med damer uten følelser?

Og er man bifil så blir man glad i begge kjønn og har sex - men er man biseksuell så har man sex med begge kjønn men blir bare glad i det motsatte kjønn ?

Rimihagen kan jo ikke være homo - for han har jo definitivt hatt sex med damer. Han har jo også vært gift så man kunne jo tro at han var glad i dama en gang. Så han er enten homoseksuell eller biseksuell ? Eller kan en homofil ha sex med damer ??

Jeg trodde jeg hadde det men nå er jeg ikke sikker lenger ..... *S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da foreslår jeg at du gir de en ordbok.

Det finnes mange forskere på temaet som deler inn begrepene slik også. Man kan ikke alltid bruke ordbok for å finne et ords betydning innen et fag, f.eks. Man legger ulike ting i begrepene etter hvilket ståsted man har.

F.eks man skiller mellom homofil orientering og homofil seksuell atferd. (Iflg. psykologisk leksikon.) Man er ikke nødvendigvis bifil selv om man kan ha sex med begge kjønn, men man er sannsynligvis biseksuell.

Men jeg har ikke SÅ god peil på dette, er bare budbringer her! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg bruker disse begrepene om hverandre så du må oppklare litt.

Er man homofil så er man mann som både har sex og blir glad i en mann. Er man homoseksuell så har man bare sex med menn men blir ikke glad i dem , man kan også ha sex med damer uten følelser?

Og er man bifil så blir man glad i begge kjønn og har sex - men er man biseksuell så har man sex med begge kjønn men blir bare glad i det motsatte kjønn ?

Rimihagen kan jo ikke være homo - for han har jo definitivt hatt sex med damer. Han har jo også vært gift så man kunne jo tro at han var glad i dama en gang. Så han er enten homoseksuell eller biseksuell ? Eller kan en homofil ha sex med damer ??

Jeg trodde jeg hadde det men nå er jeg ikke sikker lenger ..... *S*

Hehe:) jeg limer inn svaret til sykelig pedant, i tilfelle du ikke ser det:

Det finnes mange forskere på temaet som deler inn begrepene slik også. Man kan ikke alltid bruke ordbok for å finne et ords betydning innen et fag, f.eks. Man legger ulike ting i begrepene etter hvilket ståsted man har.

F.eks man skiller mellom homofil orientering og homofil seksuell atferd. (Iflg. psykologisk leksikon.) Man er ikke nødvendigvis bifil selv om man kan ha sex med begge kjønn, men man er sannsynligvis biseksuell.

Men jeg har ikke SÅ god peil på dette, er bare budbringer her! :)

Tror ikke jeg får sagt det mer forståelig. Jeg vet ikke HELT hva de mener jeg heller altså, og er tilbøyelig til å være enig med SDD og kalle en spade for en spade. Men sånn "i faget" og for noen av de homofile/evnt. alle retninger av legninger av legninger eksisterer det altså slike skillelinjer. Det beste hadde kanskje vært om noen homofile/bifile selv kom på banen. Eller forskere. Men de har vi ikke så mange av her, kanskje. Og for å være ærlig, så opptatt er vi ikke av han der rimi-Hagen vel?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sykelig pedantisk

Det finnes mange forskere på temaet som deler inn begrepene slik også. Man kan ikke alltid bruke ordbok for å finne et ords betydning innen et fag, f.eks. Man legger ulike ting i begrepene etter hvilket ståsted man har.

F.eks man skiller mellom homofil orientering og homofil seksuell atferd. (Iflg. psykologisk leksikon.) Man er ikke nødvendigvis bifil selv om man kan ha sex med begge kjønn, men man er sannsynligvis biseksuell.

Men jeg har ikke SÅ god peil på dette, er bare budbringer her! :)

"Man kan ikke alltid bruke ordbok for å finne et ords betydning innen et fag, f.eks."

Jovisst kan man det!

Dersom noen velger å legge nye betydninger inn i ord som alt har en allment akseptert mening, så legger man inn sine egne definisjoner og presiseringer i teksten.

Hvis du bruker et ord som har en allment akseptert betydning, så blir det bare for dumt å komme tilbake etterpå og si - ja men jeg mente homofil slik det brukes i artikkelen til Gay Windybottom i Sos. Psyk. nr. 12 vol 4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Man kan ikke alltid bruke ordbok for å finne et ords betydning innen et fag, f.eks."

Jovisst kan man det!

Dersom noen velger å legge nye betydninger inn i ord som alt har en allment akseptert mening, så legger man inn sine egne definisjoner og presiseringer i teksten.

Hvis du bruker et ord som har en allment akseptert betydning, så blir det bare for dumt å komme tilbake etterpå og si - ja men jeg mente homofil slik det brukes i artikkelen til Gay Windybottom i Sos. Psyk. nr. 12 vol 4.

"Hvis du bruker et ord som har en allment akseptert betydning, så blir det bare for dumt å komme tilbake etterpå og si - ja men jeg mente homofil slik det brukes i artikkelen til Gay Windybottom i Sos. Psyk. nr. 12 vol 4"

Ehh -vi diskuterte jo nettopp homofili på en annen måte enn den mest vanlige. Noen kan synes det er meningsløst sikkert, men begreper og definisjoner er jo faktisk hovedsaken hvis man skal diskutere et fagområde, f.eks. Da blir jo nettopp slike ordbok-definisjoner ubrukelige.

Er man uenige om selve definisjonen på et ord, kommer man ingen vei i en diskusjon.

Det begynner jo forresten å bli ganske allment akseptert at f.eks en heterofil jente kan ha en seksuell fantasi om en annen jente, men hun kunne samtidig aldri blitt forelsket i eller tenkt seg et forhold til en annen jente. Da mener altså noen at det ikke er snakk om bifili (slik ordbok-definisjonen ville vært). Så enkelt er det...

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...