Gå til innhold

Anbefal EN bok....


misjonær

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • flisa

    6

  • citoyen

    6

  • birdie

    5

  • favn

    4

Mest aktive i denne tråden

Sånn rent bortsett fra Bøkenes Bok, er den aller beste boka jeg har lest "Balansekunst" av Rohinton Mistry, en indisk forfatter!

;-)

Fortell! Hvorfor er den bra? Har aldri hørt om vedkommende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortell! Hvorfor er den bra? Har aldri hørt om vedkommende...

For det første skriver forfatteren svært levende, og historien er også innmari gripende! Boka gir dessuten et godt innblikk i indisk levevis i ulike sosiale lag. Og den brutale virkeligheten til de aller fattigste er også levende skildret - og med en humoristisk snert. Som sagt er historien svært gripende, den gjør noe med deg!

Mistry har skrevet andre bøker også, men denne er den klart beste!

Dessuten kom jeg på nå at halvdokumentaren "City of Joy" av Domique Lapierre også er en gripende skildring av livet i slummen "Anand Nagar" i Calcutta.

Hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Parfymen" av Patrick Süskind. En underfundig og gripende, grotesk og fascinerende roman om en mann uten kroppslukt! - Og slutten dah... En helt ussansynlig overraskende og merkelig slutt! MÅ LESES!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er gjerne slik at den siste boken, eller den man leser for tiden, er den beste.

Derfor syns jeg at Henning Mankell's "Danselærerens Tilbakekomst" er best...

"Den hvite løvinnen" av samme forfatter, er også jævlig bra...

*inne i en Mankell-periode* :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre, jeg skal ødelegge tråden din nå, jeg kan nemlig ikke nøye meg med å plukke ut bare en, jeg leser så mye at jeg har mange favoritter. Så du får plukke ut _en_ selv. :-)

De aller fleste Agatha Christie-bøkene.

"Dracula" av Bram Stoker,

"1984" av George Orwell

Adrian Moles dagbøker

Anne Franks Dagbok

"American Psycho" av Bret Easton Ellis

"Great Apes" av Will Self"

De aller fleste Terry Pratchett-bøkene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er gjerne slik at den siste boken, eller den man leser for tiden, er den beste.

Derfor syns jeg at Henning Mankell's "Danselærerens Tilbakekomst" er best...

"Den hvite løvinnen" av samme forfatter, er også jævlig bra...

*inne i en Mankell-periode* :-)

...da har du mye bra og se frem til....;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Parfymen" av Patrick Süskind. En underfundig og gripende, grotesk og fascinerende roman om en mann uten kroppslukt! - Og slutten dah... En helt ussansynlig overraskende og merkelig slutt! MÅ LESES!

Jeg leste den, og jeg holdt på å kjede vettet av meg.....alt den boka besto i var ordene:

lukt

odør

stank

duft

aroma

...og kanskje noen til;-)

Tror aldri jeg kom meg til slutten jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Det er mange bøker, men de som jeg kommer på i farta er et par gamle bøker som er litt spesielle:

J.D Salinger med "The Catcher in the Rye"

William Golding med "The Lord of the Flies".

Og en helt annen genre er boka Simon Flem Devold skrev for "Morten 11år" -gutten som var dødssyk. Gripende.

Etter jeg er ferdig med "Halvbroren" skal jeg jobbe meg gjennom resten av Saabye-Christensens bøker.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvinnen som kledte seg naken for sin elskede (husker ikke forfatter, men han er norsk)

og

Alkymisten (forfatter fra brasil, tror jeg)

Fantastiske bøker, begge to!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første skriver forfatteren svært levende, og historien er også innmari gripende! Boka gir dessuten et godt innblikk i indisk levevis i ulike sosiale lag. Og den brutale virkeligheten til de aller fattigste er også levende skildret - og med en humoristisk snert. Som sagt er historien svært gripende, den gjør noe med deg!

Mistry har skrevet andre bøker også, men denne er den klart beste!

Dessuten kom jeg på nå at halvdokumentaren "City of Joy" av Domique Lapierre også er en gripende skildring av livet i slummen "Anand Nagar" i Calcutta.

Hilsen fra

Takk. Jeg har notert tipsene dine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre, jeg skal ødelegge tråden din nå, jeg kan nemlig ikke nøye meg med å plukke ut bare en, jeg leser så mye at jeg har mange favoritter. Så du får plukke ut _en_ selv. :-)

De aller fleste Agatha Christie-bøkene.

"Dracula" av Bram Stoker,

"1984" av George Orwell

Adrian Moles dagbøker

Anne Franks Dagbok

"American Psycho" av Bret Easton Ellis

"Great Apes" av Will Self"

De aller fleste Terry Pratchett-bøkene

Jeg har "1984" i bokhylla. Ulest. Da bør jeg kanskje lese den:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest carlina

Det er gjerne slik at den siste boken, eller den man leser for tiden, er den beste.

Derfor syns jeg at Henning Mankell's "Danselærerens Tilbakekomst" er best...

"Den hvite løvinnen" av samme forfatter, er også jævlig bra...

*inne i en Mankell-periode* :-)

jeg sluker også det meste av mankell,holder akkurat nå på med Brannvegg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vanskelig å peke ut én!

Blir liksom aldri "ferdig" med "The World According to Garp" (Garps Bok) av John Irving. Den gjorde et voldsomt inntrykk da jeg var ung en gang tidlig på åttitallet...

(Filmatiseringen er ikke så verst, heller).

Har stort sett det meste Mr. Irving har skrevet, men de siste romanene synes jeg ikke noe om.

Ellers: Salman Rushdie's Midnattsbarn. - En innføring i India. Tror jeg skal lese den igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...