Gå til innhold

Anbefal EN bok....


misjonær

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • flisa

    6

  • citoyen

    6

  • birdie

    5

  • favn

    4

Mest aktive i denne tråden

Jeg leste den, og jeg holdt på å kjede vettet av meg.....alt den boka besto i var ordene:

lukt

odør

stank

duft

aroma

...og kanskje noen til;-)

Tror aldri jeg kom meg til slutten jeg!

He, he ... skjønner... Jeg foreslår du prøver den igjen jeg, det er først når du kommer litt uti boka, at du virkelig forstår hvor gnistrende gal denne mannen er! (Og så slutten da!!)

Nok en gang: MÅ LESES (hele boka!) :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinnen som kledte seg naken for sin elskede (husker ikke forfatter, men han er norsk)

og

Alkymisten (forfatter fra brasil, tror jeg)

Fantastiske bøker, begge to!!!!

Alkymisten er skrevet av Paolo Coelho. Om du liker ham foreslår jeg at du leser noen bøker av Gabriel Garcia Marquez også, samme sjanger bare enda litt bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så vanskelig å peke ut én!

Blir liksom aldri "ferdig" med "The World According to Garp" (Garps Bok) av John Irving. Den gjorde et voldsomt inntrykk da jeg var ung en gang tidlig på åttitallet...

(Filmatiseringen er ikke så verst, heller).

Har stort sett det meste Mr. Irving har skrevet, men de siste romanene synes jeg ikke noe om.

Ellers: Salman Rushdie's Midnattsbarn. - En innføring i India. Tror jeg skal lese den igjen!

Av John Irving tror jeg jeg stemmer mest for Siderhusreglene og Enke for et år. Garps Bok er også fin. En bønn for Owen Meany likte jeg ikke så godt. Har nettopp lest The Fourth Hand, den hadde sine magiske øyeblikk men ikke helt det samme suget som enkelte av de andre bøkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av John Irving tror jeg jeg stemmer mest for Siderhusreglene og Enke for et år. Garps Bok er også fin. En bønn for Owen Meany likte jeg ikke så godt. Har nettopp lest The Fourth Hand, den hadde sine magiske øyeblikk men ikke helt det samme suget som enkelte av de andre bøkene.

Sliter med Sirkusfolk nå, jeg - tredje forsøk på like mange år..

Selv Irving kan vel ikke lykkes hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en?

Hmm..

Elin Brodin: Askefolket, Bedøvelse, Drager i Hodet, De vises sten.

Gabriel Garcia Marquez - Hundre års ensomhet.

JRR Tolkien - Ringenes Herre

Thomas Mann - Døden i Venedig

Milan Kundera - Tilværelsens uutholdelige letthet

Aldoux Huxley - Brave New World

Jan Wiese - Kvinnen som kledte seg naken for sin elskede

Franz Kafka - Prosessen

Jens Bjørneboe: Trilogien Bestialitetens historie, Jonas.

Vikram Seth - En passende ung mann

Det var det nærmeste jeg kom til én. Håper det er bra nok :) (Hvis jeg får lov å nevne to kan jeg komme med noen fler)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en?

Hmm..

Elin Brodin: Askefolket, Bedøvelse, Drager i Hodet, De vises sten.

Gabriel Garcia Marquez - Hundre års ensomhet.

JRR Tolkien - Ringenes Herre

Thomas Mann - Døden i Venedig

Milan Kundera - Tilværelsens uutholdelige letthet

Aldoux Huxley - Brave New World

Jan Wiese - Kvinnen som kledte seg naken for sin elskede

Franz Kafka - Prosessen

Jens Bjørneboe: Trilogien Bestialitetens historie, Jonas.

Vikram Seth - En passende ung mann

Det var det nærmeste jeg kom til én. Håper det er bra nok :) (Hvis jeg får lov å nevne to kan jeg komme med noen fler)

*geleider flirende citoyen inn på Bokprat*

http://www.fullthus.com/bok/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jammen det er så vanskelig å lese der. Liker best teksten min svart på hvitt, jeg.. eller i alle fall på en ensfarget, lys bakgrunn :) *halvblind*

Gå inn på profil og velg forumstil :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med Sirkusfolk nå, jeg - tredje forsøk på like mange år..

Selv Irving kan vel ikke lykkes hver gang.

Helt enig.

Jeg har lest alle unntatt Den fjerde hånden, og Sirkusbarn (tor jeg den heter?) er den eneste jeg har hatt store problemer med. Jeg kom gjennom den, men det satt langt inne. Typisk at jeg ikke husker så mye av den heller, men de andre husker jeg ganske godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...