Gå til innhold

Uvane å gå rundt og smådrikke hele tiden?

gyrken

Anbefalte innlegg

Jeg husker da jeg var liten, hvordan jeg kunne bli kjempetørst og gå og drikke en masse vann eller melk på en gang. Og ferdig med det.. til neste gang.

NÅ har jeg en uvane tror jeg. Har konstant et glass drikke med meg som jeg går og smånipper til. Begynte vel med det da jeg begynte å drikke cola - smådrikking hele dagen. Har sluttet å drikke cola nå, men denne uvanen henger igjen, og det irriterer meg litt. For det er liksom ikke det samme å nippe til et glass vann. Vann er tørstedrikk det, ikke sånt jeg sitter og nyter over tid. Og dermed er det veldig lett å bli fristet til å drikke alt mulig annet isteden. Så jeg sprekker og drikker cola et par ganger i uka enda jeg egentlig har sluttet.. :-/

Nå skal jeg begynne å forandre på dette. Drikke når jeg er tørst og ikke ellers.

Er det flere som kjenner seg igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner meg igjen ja! Drikker masse cola light og har i perioder hatt dårlig samvittighet for det. Det blir stort sett at man har et glass foran seg HELE dagen.. Er jeg på forelesning må jeg ha en flaske i veska. (Drikker ikke kaffe.)

Er avhengig av koffeinen, og har vært avvent noen ganger, men har alltid vent tilbake. Det er kun på trening jeg gidder å drikke vann, men da heller jeg i meg et par liter, da..

Har null dårlig samvittighet for colaen lenger, emaljen sitter der den skal og har ikke fått hull av det (ennå..). Noen uvaner skal man ha tenker jeg, jeg hverken røyker eller drikker (lenger..). Nå har jeg dessuten lest at det ikke engang er farlig å drikke det mens man er gravid (opp til 2 liter om dagen), så da kan det ihvertfall ikke være farlig for MEG :)

Har aldri hørt at det er farlig for noe annet enn tennene, forresten. Jeg drikker cola light, da, det er det jo null med næring i, med colaen er det muligens annerledes p.g.a alt sukkeret, tenker på fordøyelsessystemet.. Tviler på at det er farlig likevel, sukker er jo det lettest fordøyelige som fins.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...