Gå til innhold

Ungdomsforum gjør meg deppa.


musikeren

Anbefalte innlegg

Jada, vi var sånn vi og, bortsett fra èn ting: Vi var ikke kjempe-egohuer som ikke tålte at ting faktisk var litt kjedelig. Hva skjer med disse dustehuene her da, når de skal begynne å jobbe? De kommer jo til å få sjokk når folk setter krav til dem.

Tålte dårlig å kjede meg, jeg også.

Men sånn er vi jo forskjellige. Mulig du har rett i at det er generasjonsforskjeller, men jeg kjenner igjen veldig mye når jeg snakker med helt unge, tenker at sånn hadde jeg det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • musikeren

    8

  • tonie

    8

  • Bassisten

    7

  • naiv

    5

Mest aktive i denne tråden

I det minste kunne jeg skrive, også var jeg ganske god i hueregning. Gangetabellen lærte jeg i 4 klasse. Det er mer enn du kan si om flesteparten av de kreka som går ut av skolen nå for tida:-)

Joda, og den kan jeg også!

Men den største forskjellen er den manglende respekten overfor andre blant tenåringer nå.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, se ungedomennen nå til dags.

De er mye værre enn oss.

Og vi som engang ble kalt desertgenerasjoen (sjøl ville jeg heller vært i middagsgenerasjonen, men nok om det), kaster oss utt i den eviglange klagesangen, som har vært gjentatt i alle generasjoner, til alle tider, hos alle folk, og som vi finner i alt fra søkrates sine skrifter til gamle testamentet: De unge nå til dags...

Akk ja, sann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, etter den sylkvasse og snedige kommentaren der har jeg nok ikke annet å gjøre enn å kaste inn handkledet.

Takk. Det var alt eg ville høyra. Kven pokker er du som kan kritisere meg, og kvifor trur du at eg bryr meg? Kva har min manglande humor med din manglande respekt for folk? Eg hadde ingenting uoppgjort med deg før du gjekk til åtak på alt og alle - inkludert meg.

Gamle mann: Hald deg unna ungdomsforum, så slepp du å bli så provosert. Ikkje bra for blodtrykket, veit du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk. Det var alt eg ville høyra. Kven pokker er du som kan kritisere meg, og kvifor trur du at eg bryr meg? Kva har min manglande humor med din manglande respekt for folk? Eg hadde ingenting uoppgjort med deg før du gjekk til åtak på alt og alle - inkludert meg.

Gamle mann: Hald deg unna ungdomsforum, så slepp du å bli så provosert. Ikkje bra for blodtrykket, veit du.

Jeg lurer på en ting Basse. Hvordan definerer du respekt - evt. mangel på respekt?

Var det galt av musikeren å hevde at du er lite inkluderende og imøtekommende - i såfall hvorfor? Dere har jo tross alt truffet hverandre på endel treff, så grunnlaget til betraktningen burde da være i orden ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Det var alt eg ville høyra. Kven pokker er du som kan kritisere meg, og kvifor trur du at eg bryr meg? Kva har min manglande humor med din manglande respekt for folk? Eg hadde ingenting uoppgjort med deg før du gjekk til åtak på alt og alle - inkludert meg.

Gamle mann: Hald deg unna ungdomsforum, så slepp du å bli så provosert. Ikkje bra for blodtrykket, veit du.

Hva er dette?

Snakk om kjerringkrangel, dvs. dere oppfører dere jo verre en to kjerringer som krangler.

En ting må jeg dog si. Musikeren har alltid vært til å stole på, deg vet jeg ingenting om. Jeg lurer derfor på hva dette dreier seg om. Du kan godt si jeg ikke har noe med det, sant nok, men dog........noe må det være.

Ta det ikke opp som en spydighet, jeg bare konstaterer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er dette?

Snakk om kjerringkrangel, dvs. dere oppfører dere jo verre en to kjerringer som krangler.

En ting må jeg dog si. Musikeren har alltid vært til å stole på, deg vet jeg ingenting om. Jeg lurer derfor på hva dette dreier seg om. Du kan godt si jeg ikke har noe med det, sant nok, men dog........noe må det være.

Ta det ikke opp som en spydighet, jeg bare konstaterer.

"...dere oppfører dere jo verre en to kjerringer som krangler."

"Musikeren har alltid vært til å stole på, deg vet jeg ingenting om."

Da hadde jeg ikke giddet å blande meg var jeg deg... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på en ting Basse. Hvordan definerer du respekt - evt. mangel på respekt?

Var det galt av musikeren å hevde at du er lite inkluderende og imøtekommende - i såfall hvorfor? Dere har jo tross alt truffet hverandre på endel treff, så grunnlaget til betraktningen burde da være i orden ...

"Jeg lurer på en ting Basse. Hvordan definerer du respekt - evt. mangel på respekt?"

Det burde vera unaudsynt, men eg definerer gjerne. Å respektere andre er å godta at det finst andre syn på saker enn det synet ein sjølv har. Ein treng ikkje lika det synet, men ein respekterer likevel korleis andre gjer ting. Ein kan gjerne (og bør) arbeida for å endra korleis andre er med sakleg argumentasjon, men ein bør alltid vera klar over og godta at vedkomande ikkje endrar syn, og heller "agree to disagree".

Ein bør heller ikkje leggja respekt for andre mennesker på hylla sjølv om ein er på eit anomymt forum. Det er ekte menneske som les det ein skriv. Ein har ikkje alltid føresetnader for å vita om den som les tar det du skriv på alvor eller ikkje. Difor er det betre å vera føre var, og handsame alle med respekt. Folkeskikk har ikkje gått av moten sjølv om enkelte her kanskje synst folkeskikk er for PK.

"Var det galt av musikeren å hevde at du er lite inkluderende og imøtekommende - i såfall hvorfor? Dere har jo tross alt truffet hverandre på endel treff, så grunnlaget til betraktningen burde da være i orden ... "

Eg har ikkje kommentert dette og har ingen som helst interesse av å diskutere det. Alle er i sin fulle rett til å lika eller mislika andre personar. Det er ikkje mi oppgåve å forsvare at eg er inkluderande dersom nokon meiner eg ikkje er det. Dei om det. Eg er trygg på at dei som tyder noko for meg likar meg for den eg er.

Og eg er altså ikkje spesielt interessert i å føra ein diskusjon om meg som person her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"...dere oppfører dere jo verre en to kjerringer som krangler."

"Musikeren har alltid vært til å stole på, deg vet jeg ingenting om."

Da hadde jeg ikke giddet å blande meg var jeg deg... :)

Sant nok, men du har da like lite med saken å gjøre som det jeg har:)

Syntes bare det er mildt sagt tåpelig av to mannfolk å skulle holde på sånn.

Men, det kan jo hende de krangler om et kvinnfolk og da blir menn flest fanden ta meg verre enn noe annet;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er dette?

Snakk om kjerringkrangel, dvs. dere oppfører dere jo verre en to kjerringer som krangler.

En ting må jeg dog si. Musikeren har alltid vært til å stole på, deg vet jeg ingenting om. Jeg lurer derfor på hva dette dreier seg om. Du kan godt si jeg ikke har noe med det, sant nok, men dog........noe må det være.

Ta det ikke opp som en spydighet, jeg bare konstaterer.

Dette har du som du skreiv ikkje noko med, og heile greia kjeder meg. Kan vi berre la det liggja?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg lurer på en ting Basse. Hvordan definerer du respekt - evt. mangel på respekt?"

Det burde vera unaudsynt, men eg definerer gjerne. Å respektere andre er å godta at det finst andre syn på saker enn det synet ein sjølv har. Ein treng ikkje lika det synet, men ein respekterer likevel korleis andre gjer ting. Ein kan gjerne (og bør) arbeida for å endra korleis andre er med sakleg argumentasjon, men ein bør alltid vera klar over og godta at vedkomande ikkje endrar syn, og heller "agree to disagree".

Ein bør heller ikkje leggja respekt for andre mennesker på hylla sjølv om ein er på eit anomymt forum. Det er ekte menneske som les det ein skriv. Ein har ikkje alltid føresetnader for å vita om den som les tar det du skriv på alvor eller ikkje. Difor er det betre å vera føre var, og handsame alle med respekt. Folkeskikk har ikkje gått av moten sjølv om enkelte her kanskje synst folkeskikk er for PK.

"Var det galt av musikeren å hevde at du er lite inkluderende og imøtekommende - i såfall hvorfor? Dere har jo tross alt truffet hverandre på endel treff, så grunnlaget til betraktningen burde da være i orden ... "

Eg har ikkje kommentert dette og har ingen som helst interesse av å diskutere det. Alle er i sin fulle rett til å lika eller mislika andre personar. Det er ikkje mi oppgåve å forsvare at eg er inkluderande dersom nokon meiner eg ikkje er det. Dei om det. Eg er trygg på at dei som tyder noko for meg likar meg for den eg er.

Og eg er altså ikkje spesielt interessert i å føra ein diskusjon om meg som person her.

Hvorfor er det unødvendig?

Jeg spurte fordi jeg syntes det var uklart ut fra innlegget ditt, og lurte på om jeg hadde forstått det riktig, evt. om vi har to helt ulike meninger om hva respekt er. Å respektere noen, betyr ikke (slik jeg ser det) at man ikke kan si fra hva man mener om oppførselen til ulike personer. At du velger å ikke høre på dette er din sak, greit nok, men jeg skjønner ikke hvorfor du avfeier absolutt all kritikk som ikke stemmer overens med slik du ser deg selv - du selv velger uansett hvordan du vil være til slutt og sist.

Selv om jeg hører noe av de samme ordene som et ekko i det fjerne, så skal jeg ikke begi meg inn på denne spesifikke diskusjonen mellom deg og musikeren. Jeg fikk den bekreftelsen jeg trengte i ditt siste svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette har du som du skreiv ikkje noko med, og heile greia kjeder meg. Kan vi berre la det liggja?

Ja, det kan vi vel. Jeg har ikke noe usnakket med deg, så hvorfor ikke, men lure kan man vel :)

Flire kan jeg vel allikevel. Du er med på den, eller er du sur på alt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det unødvendig?

Jeg spurte fordi jeg syntes det var uklart ut fra innlegget ditt, og lurte på om jeg hadde forstått det riktig, evt. om vi har to helt ulike meninger om hva respekt er. Å respektere noen, betyr ikke (slik jeg ser det) at man ikke kan si fra hva man mener om oppførselen til ulike personer. At du velger å ikke høre på dette er din sak, greit nok, men jeg skjønner ikke hvorfor du avfeier absolutt all kritikk som ikke stemmer overens med slik du ser deg selv - du selv velger uansett hvordan du vil være til slutt og sist.

Selv om jeg hører noe av de samme ordene som et ekko i det fjerne, så skal jeg ikke begi meg inn på denne spesifikke diskusjonen mellom deg og musikeren. Jeg fikk den bekreftelsen jeg trengte i ditt siste svar.

"Hvorfor er det unødvendig? "

Etter mi oppfatning er respekt for andre menneske noko som er elementært, og som ein ikkje bør trenge å definere. På same vis som folkeskikk.

"Jeg spurte fordi jeg syntes det var uklart ut fra innlegget ditt, og lurte på om jeg hadde forstått det riktig, evt. om vi har to helt ulike meninger om hva respekt er. "

Kva var det som var uklart? At eg meiner at musikeren utviser mangel på respekt for folk når han skriv? Eg gjev blanke i om han viser respekt for meg. Det er ikkje det det handlar om. Eg respekterer ikkje han heller, men eg kan ikkje dy meg for å kritisere oppførselen likevel.

"Å respektere noen, betyr ikke (slik jeg ser det) at man ikke kan si fra hva man mener om oppførselen til ulike personer."

Seff ikkje. Det står det heller ikkje noko om i min definisjon.

"At du velger å ikke høre på dette er din sak, greit nok, men jeg skjønner ikke hvorfor du avfeier absolutt all kritikk som ikke stemmer overens med slik du ser deg selv - du selv velger uansett hvordan du vil være til slutt og sist."

Eg avfeier ikkje all kritikk, men det er ingen som helst grunn til å føre ein debatt om min person på eit offentleg forum! Måten eg er på diskuterer eg gjerne med kven som helst, og skal gjerne ta kritikk dersom den er velmeint, men ikkje her på DOL! Ring på døra mi, eller send ein mail, alle som vil kritisere meg!

"Selv om jeg hører noe av de samme ordene som et ekko i det fjerne, så skal jeg ikke begi meg inn på denne spesifikke diskusjonen mellom deg og musikeren. Jeg fikk den bekreftelsen jeg trengte i ditt siste svar."

Kva stadfesting? - Og handlar dette om ditt eige val om å ikkje ha noko meir med meg å gjera? I så fall; ta det på mail, Zirine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan vi vel. Jeg har ikke noe usnakket med deg, så hvorfor ikke, men lure kan man vel :)

Flire kan jeg vel allikevel. Du er med på den, eller er du sur på alt?

Dersom du hadde kjent meg så hadde du visst at eg sjeldan er sur, men akkurat denne saka kjeder meg...

Å ha det moro kan eg i andre trådar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du hadde kjent meg så hadde du visst at eg sjeldan er sur, men akkurat denne saka kjeder meg...

Å ha det moro kan eg i andre trådar.

Ok, så sier vi det da - for denne gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...