Gå til innhold

Livet er kjipt!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag er det lørdag, jeg har barnefri, det er Markveiendager med masse billige klær og andre ting og jeg er blakk. Orker nesten ikke å stikke hodet ut av vinduet. Ikke har jeg råd til å gå ut å ta noen pils i kveld heller tror jeg. Datteren min MÅ ha penger til skolebøker og jeg har ikke. Fytte rakkern, så kjipt ting kan være.

Skrevet

Penger til skolebøker? Hvor gammel er datteren din?

16 år og går på videregående.

Skrevet

16 år og går på videregående.

Hvis ikke du har råd til skolebøker eller at hun har en far som kan sponse, så bør hun søke om studielån. Jeg flyttet selv hjemmefra da jeg var 16 og har fra den tid forsørget meg selv og egne studier.

Hvis situasjonen er som den er, så hvorfor ikke? Hun må på et tidspunkt uansett begynne å forsørge seg selv. Om ikke betale alt, så iallefall jobbe og bidra til kostnadene ved egen utdannelse.

Og til deg vil jeg si: det er så lett å se bare det som er tungt når man har det som du har det. Tapp en kanne vann, del opp en sitron og strimler med agurk til å ha i vannet. Ta det med deg på balkongen og les en bok. Skriv e-mail til venner som venter å høre fra deg eller besøk noen.

Dette er en overgangsperiode. Det vil bedre seg.

Skrevet

Hvis ikke du har råd til skolebøker eller at hun har en far som kan sponse, så bør hun søke om studielån. Jeg flyttet selv hjemmefra da jeg var 16 og har fra den tid forsørget meg selv og egne studier.

Hvis situasjonen er som den er, så hvorfor ikke? Hun må på et tidspunkt uansett begynne å forsørge seg selv. Om ikke betale alt, så iallefall jobbe og bidra til kostnadene ved egen utdannelse.

Og til deg vil jeg si: det er så lett å se bare det som er tungt når man har det som du har det. Tapp en kanne vann, del opp en sitron og strimler med agurk til å ha i vannet. Ta det med deg på balkongen og les en bok. Skriv e-mail til venner som venter å høre fra deg eller besøk noen.

Dette er en overgangsperiode. Det vil bedre seg.

Hun får stipend senere i mnd men trenger bøkene nå. Har spurt besteforeldrene om et lån men fikk avslag. (De er pensjonister og moren min har høyere trygd enn meg).

Verandaen var en god ide. Den vender inn mot bakgården og der er stille og rolig. Har en lydbok som er veldig avslappende når man er litt utenfor.

Uff, jeg har tom fått mensen. Dette ble mye klaging, trengte bare en oppmuntring så takk skal du ha.

Skrevet

En liten oppmuntring: Jeg er også blakk!

Og i morgen er butikkene stengt, så da er det litt lettere å være blakk..

Gå ut og få litt sol på kroppen du -når du ikke kan shoppe, kan du ihvertfall bli brun og lekker.

:-)

Skrevet

En liten oppmuntring: Jeg er også blakk!

Og i morgen er butikkene stengt, så da er det litt lettere å være blakk..

Gå ut og få litt sol på kroppen du -når du ikke kan shoppe, kan du ihvertfall bli brun og lekker.

:-)

Alltid godt å høre at andre er blakke også :-).

Jeg skal sole meg litt senere i dag tenker jeg men må bare få tatt meg sammen litt først. Kan jo dra en tur på stranda, Jeg har nemlig bensin på bilen og det er jo noe å være glad for.

Skrevet

Er det ikke typisk at man er blakk når det er salg noe sted da? hehe :) Kjenner det igjen :) Og det er kjiipt å være blakk - spesielt i helgene syns jeg.

Prøv å slappe av, kos deg i sola, nyyyt at du har barnefri, og at du ikke har ungene i nærheten når du har mensen :) Ganske behagelig med barnefri akkurat da :) Be venninner på besøk hvis du vil det. Se en fin film i kveld :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...