Gå til innhold

Smerter ved høy puls

coli

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente som trener en god del. Av og til når jeg kommer opp i ganske høy puls og er litt andpusten får jeg så vondt under brystbenet. (Helt øverst i mageregionen). Det er veldig ubehagelig. Det gjer seg så snart jeg stopper opp. Kan det ha noe med at jeg ikke puster riktig eller noe annet? Det er ikke det at jeg er utslitt for jeg har som oftest mer å gji når dette kommer. Veldig takknemmelig for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 2 uker senere...
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Jeg har vært ute og reist, derfor dette sene svaret til deg.

Som du selv er inne på, kan det ha noe med dårlig pusteteknik å gjøre.

Hvis denne tendensen til høy puls og vondt i brystet har vedvart en stund, synes jeg klart at dette bør undersøkes nærmere. I slike situasjoner pleier jeg foreta en belastning på tredemølle, samtidig som jeg registrerer hjerteaktivitet og pusten. Ikke minst synes jeg det er viktig nettopp å observere pustemåten. Når disse tingene er gjort kan man med rimelig sikkerhet fortelle om det er noe galt eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...