Gå til innhold

Hvordan dele


terningkast6

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • SierDuDet

    4

  • terningkast6

    4

  • flisa

    2

  • Florence

    1

Mest aktive i denne tråden

Gjest ikke undertegnet

På 5 selvfølgelig. Man er da ikke siamesiske tvillinger selv om man er et par - man burde iallefall ikke være det :)

Nei, og nettopp derfor påvirker det ikke min manns 'pott' at han bor sammen med meg hvis han er med på en gave til en fjern slektning.

Som jeg kanskje aldri har truffet. Derfor skriver en også bare 'med familie' etter giverenes navn.

Så fort jeg eventuelt skiller meg fra min mann, så har jeg ikke noe med det. Det sier jo alt,

Vennegaver er noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ?

Merkelig spørsmål... Jeg kan ikke engang fatte hvorfor du i det hele tatt tenker tanken om å dele på 3?

Hvis du og to brødre kjøper en gave til bestemor, og to av brødrene har kjærester som blir skrevet opp på kortet sammen med dere (men kanskje aldri har truffet bestemor), så er det vel mest riktig at brødrene i hvertfall betaler litt mer enn kjærestene?

Jeg ville synes det var mest rettferdig om "følgene" betaler litt indre enn de som er nærmest jubilanten.

Så en mellomting, i et sikt tilfelle, kunne være at de tre som kjente jubilanten best betalte 250 kroner hver på gaven til 1000 kroner, mens de to andre betalte 125 hver.

Men når de skal i en 30 årsdag til en felles venn, som kjærestene kjenner (like) godt, synes jeg man skal dele likt, en femtedel hver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Hæ?

Merkelig spørsmål... Jeg kan ikke engang fatte hvorfor du i det hele tatt tenker tanken om å dele på 3?

Hvis du er del av et par, og dama di skal legge sammen med noen venninner til en gave - synes du da det er naturlig at du er med å spleise på det?

Selvfølgelig ikke!

Like unaturlig er det for meg å spleise på gave til en slektning jeg ikke kjenner på min manns side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er del av et par, og dama di skal legge sammen med noen venninner til en gave - synes du da det er naturlig at du er med å spleise på det?

Selvfølgelig ikke!

Like unaturlig er det for meg å spleise på gave til en slektning jeg ikke kjenner på min manns side.

Jeg overså at det sto familiemedlem nå, og forstår bedre problemstillingen.

Min oppfatning er for øvrig fortsatt den samme.

Altså er svaret 5.

(Jeg ser for øvrig ikke sammenhengen med en venninne, da familie er noe annet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ikke undertegnet

Dele på 5.

Ser noen vil dele på 3.

Der ser en det. F**n, ikke rart det er/blir dyrt å være singel i dag.

:(

Har du stor familie så gir du flere gaver. men du FÅR jo flere gaver også - ikke sant!

Du kan ikke forvente at svigerinner/svogere skal sponse familiegaver. Mange par har jo også atskilt økonomi.

Du skjønner atd et da blir urettferdig hvis den ene parten har åtte søsken og ti onkler/tanter mens den andre er enebarn og har verken tanter eller onkler.

Skulle ikke være så vanskelig å skjønne vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du og to brødre kjøper en gave til bestemor, og to av brødrene har kjærester som blir skrevet opp på kortet sammen med dere (men kanskje aldri har truffet bestemor), så er det vel mest riktig at brødrene i hvertfall betaler litt mer enn kjærestene?

Jeg ville synes det var mest rettferdig om "følgene" betaler litt indre enn de som er nærmest jubilanten.

Så en mellomting, i et sikt tilfelle, kunne være at de tre som kjente jubilanten best betalte 250 kroner hver på gaven til 1000 kroner, mens de to andre betalte 125 hver.

Men når de skal i en 30 årsdag til en felles venn, som kjærestene kjenner (like) godt, synes jeg man skal dele likt, en femtedel hver.

Hvis man er så knipen på kronene som det du virker over her, og begynne å snu på kronestykkene i forhold til hvem som kjenner bestemoren best, så forstår jeg selvsagt problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du og to brødre kjøper en gave til bestemor, og to av brødrene har kjærester som blir skrevet opp på kortet sammen med dere (men kanskje aldri har truffet bestemor), så er det vel mest riktig at brødrene i hvertfall betaler litt mer enn kjærestene?

Jeg ville synes det var mest rettferdig om "følgene" betaler litt indre enn de som er nærmest jubilanten.

Så en mellomting, i et sikt tilfelle, kunne være at de tre som kjente jubilanten best betalte 250 kroner hver på gaven til 1000 kroner, mens de to andre betalte 125 hver.

Men når de skal i en 30 årsdag til en felles venn, som kjærestene kjenner (like) godt, synes jeg man skal dele likt, en femtedel hver.

Jeg mener at hvis partnerne skal være med på gaven, dvs. ha navnet på kortet, så må de være med og spleise også!

F.eks. hvis tre søsken spleiser på en gave, og kun de er givere så er det jo en selvfølge at det deles på 3, hvis partnere også er givere synes nå jeg det må deles på 5.

Så kommer vel diskusjonen om de som har kun ett barn og de som har fem barn... LOL...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Jeg overså at det sto familiemedlem nå, og forstår bedre problemstillingen.

Min oppfatning er for øvrig fortsatt den samme.

Altså er svaret 5.

(Jeg ser for øvrig ikke sammenhengen med en venninne, da familie er noe annet).

En får vel igrunnen bare ta det som det kommer. kan jo være mye som spiller inn.

Hva hvis de gifte har anstrengt økonomi, og den enslige er Kjell Inge Røkke feks?

Hehe... Jeg liker å kverulere jeg skjønner du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest signatur singel

Hvis du og to brødre kjøper en gave til bestemor, og to av brødrene har kjærester som blir skrevet opp på kortet sammen med dere (men kanskje aldri har truffet bestemor), så er det vel mest riktig at brødrene i hvertfall betaler litt mer enn kjærestene?

Jeg ville synes det var mest rettferdig om "følgene" betaler litt indre enn de som er nærmest jubilanten.

Så en mellomting, i et sikt tilfelle, kunne være at de tre som kjente jubilanten best betalte 250 kroner hver på gaven til 1000 kroner, mens de to andre betalte 125 hver.

Men når de skal i en 30 årsdag til en felles venn, som kjærestene kjenner (like) godt, synes jeg man skal dele likt, en femtedel hver.

Hva i alle dager skal kjærester som aldri har truffet bestemor være med på kortet for? Det koster penger å ha navnet sitt på et gavekort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Jeg mener at hvis partnerne skal være med på gaven, dvs. ha navnet på kortet, så må de være med og spleise også!

F.eks. hvis tre søsken spleiser på en gave, og kun de er givere så er det jo en selvfølge at det deles på 3, hvis partnere også er givere synes nå jeg det må deles på 5.

Så kommer vel diskusjonen om de som har kun ett barn og de som har fem barn... LOL...

Ja herregud, da er diskusjonen i gang! Nei del på antall søsken og skriv 'med familie' etter. Ferdig med det!

Er du veldig nære og har mye omgang så ordner det seg vel av seg selv regner jeg med. Da blir det vel mer som vennepar isteden.

Tjo og hei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ikke undertegnet

Hvis man er så knipen på kronene som det du virker over her, og begynne å snu på kronestykkene i forhold til hvem som kjenner bestemoren best, så forstår jeg selvsagt problemet.

ALT hvor det er involvert utgifter som skal deles mellom folk skaper problemer. Sann mine ord. Taler av erfaring.

Selv så ynder jeg å betale mer enn min pott på pur f bare for å irritere 'gnierene'. Vise hva jeg synes på en måte. Det er gjerne de med bra råd som er de som dikkederer mest.

Om den nye genseren koster 1600 istedenfor 300 (som jeg betaler) det er jo en annen sak. Da er det jo DE SELV som skal ha noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i alle dager skal kjærester som aldri har truffet bestemor være med på kortet for? Det koster penger å ha navnet sitt på et gavekort!

Nei, ikke vet jeg,men spørsmålet terningkast6 stilte var jo at det var tre familemedlemmer, to av disse var i parforhold, og de skulle gi gave til et annet familemedlem.

om man skriver (på kortet)

fra per, pål og espen,

eller

fra per og lise, pål og eva og espen

eller

fra per, pål og espen med familier (selv om espen ikke har familie)

så blir vel fordelingen den samme?

eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Jeg ville delt de på 5.. Dere andre er jo to og den single er bare en. To stk har mer penger enn en.. Stort sett isåfall.:0)

Er det kanskje regler for hvor lenge en partner skal ha vært i familien før en skal betale for familiegaver også da?

Eller har det kanskje med hvor godt du LIKER den du skal gi til?

Er det forskjellige regler for kjærester, samboere, gifte?

Ser for meg han med stadig nye partnere! I år har Oluf dame, så da får tante Olga stor gave. I fjor var'n single, så da ble det lite. hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En får vel igrunnen bare ta det som det kommer. kan jo være mye som spiller inn.

Hva hvis de gifte har anstrengt økonomi, og den enslige er Kjell Inge Røkke feks?

Hehe... Jeg liker å kverulere jeg skjønner du!

Da er vi to! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...