Gå til innhold

Hvordan dele


terningkast6

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

For å unngå familieintriger på høyt nivå er det beste at hver og en kjøper gave selv!

Hehe, hos oss blir det familieintriger av det også!

For andre mener at jeg kjøper for kostbare gaver. Og så er det 'opprettet' noen regler i familien som sier at når du får barn da mister du retten til gaver til deg selv. Da får barnet istedet gaver.

Så en 50-åring uten barn får gave, men ikke en 20-åring med barn. Mange fallgruver her!

Så valgte jeg da å kjøpe til en niese som jeg har god kontakt med SELV OM hun har fått en gutt. Det gikk ikke upåaktet hen skal jeg si deg!

Og så er det den med HVOR mange barn du har da. Mye dyrere å kjøpe til den som har fem barn enn til den som har ett. Skal da det ene barnet få gave på størrelse med det de fem får til sammen?

Det er mange hensyn å ta, mange meninger og MYE å krangle om for dem som teller pæng!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • SierDuDet

    4

  • terningkast6

    4

  • flisa

    2

  • Florence

    1

Mest aktive i denne tråden

Gjest signatur singel

Nei, ikke vet jeg,men spørsmålet terningkast6 stilte var jo at det var tre familemedlemmer, to av disse var i parforhold, og de skulle gi gave til et annet familemedlem.

om man skriver (på kortet)

fra per, pål og espen,

eller

fra per og lise, pål og eva og espen

eller

fra per, pål og espen med familier (selv om espen ikke har familie)

så blir vel fordelingen den samme?

eller?

Nei, jeg synes ikke fordelingen blir den samme.

På det ene kortet er det tre givere,

på de to andre kortene er det listet opp fem voksne givere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, hos oss blir det familieintriger av det også!

For andre mener at jeg kjøper for kostbare gaver. Og så er det 'opprettet' noen regler i familien som sier at når du får barn da mister du retten til gaver til deg selv. Da får barnet istedet gaver.

Så en 50-åring uten barn får gave, men ikke en 20-åring med barn. Mange fallgruver her!

Så valgte jeg da å kjøpe til en niese som jeg har god kontakt med SELV OM hun har fått en gutt. Det gikk ikke upåaktet hen skal jeg si deg!

Og så er det den med HVOR mange barn du har da. Mye dyrere å kjøpe til den som har fem barn enn til den som har ett. Skal da det ene barnet få gave på størrelse med det de fem får til sammen?

Det er mange hensyn å ta, mange meninger og MYE å krangle om for dem som teller pæng!

LOL

Hvor ble det av "tanken bak som teller" Kjenner meg såå utrolig godt igjen i denne beskrivelsen.

Etter hvert har jeg begynt å gjøre som jeg vil, ikke som de andre vil. Så får jeg godta at de gjør det som de vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Nei, jeg synes ikke fordelingen blir den samme.

På det ene kortet er det tre givere,

på de to andre kortene er det listet opp fem voksne givere.

Hvis pål og eva har to voksne sønner da, bør de betale mer hvis det står "med familier"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Hvis pål og eva har to voksne sønner da, bør de betale mer hvis det står "med familier"?

hehe, nå blir det svung over det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest signatur singel

Hvis pål og eva har to voksne sønner da, bør de betale mer hvis det står "med familier"?

Ja, her gjelder det å holde tunga rett i munnen og ikke singnere med noe en ikke kan stå for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Novembermom

Fremdeles dyrt å være singel i spleiselag når det er slike delinger.

Jeg forstår hva du mener. Men dette kan fort bli "dyrt" når en bor alene, og må betale alle utgifter, samme hva de er alene.

Jeg skjønner og hva du mener.

Du kan jo si at du ikke kan fordi det er litt for dyrt for deg f eks.

Det virker jo kanskje smålig, men har man ikke så god råd, så har man det ikke.

Hvis det blir for mye for den enslige, så synes jeg parene kan betale litt mer enn hva de ellers ville ha gjort. For de tjener jo også mer enn den enslige fordi de har to inntekter. Og en hundrelapp eller to mer for dem er ikke allverdens.

Men det er jo opptil spleiselaget da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser dere snakker om søsken etc. nedover her.

Min søster og jeg har begge familie, mens lillebror på 22 har vært alene lenge......da har min søster og jeg spleiset på hans del også vi . så svaret har vært 2 for oss......hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hos oss

Hos oss fungerer det slik at den som står for innkjøpet også har utgiftene, dvs. folk betaler aldri selv om det er avtalt spleising!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...