amy1365380365 Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Er en jente på 20år som i januar fikk smerter i korsryggen.Etter undersøkelse hos lege ble jeg henvist til fysikalsk behandling.Fysioterapauten fant ut at hovedproblemet mitt satt i bekkenet.Det var mest sannsynlig at det var en gammel skade som jeg pådro meg når jeg falt av en hest.Bekkenet mitt ble da skjøven ut i fra normal posisjon,som har resultert i feilbelastning over lenger tid. Rtg.bilder av nedre del av korsrygg viser at høyre siden er 1,7 cm kortere en venstre side. Har gått til fysikalsk behanling siden januar,med ett opphold i april/mai. Hovedproblemet mitt sitter i høyre side,men det er i venstre side jeg har smerter. Det er ett leddbånd/sene i selve sete som står i spend og "drar" bekkenet ut av normal posisjon.Fysioterapauten sier jeg ikke reagerer på tradisjonell utspenning av dette båndet.Legen min vil prøve å bedøve dette båndet ved å gå inn i endetarmen å finne dette båndet,for så å sette sprøyten fra utsiden av setet.Dette for at leddbåndet skulle slappe av for så å få bekkenet på normal plass.Kunne også sette kortisonsprøyte på dette leddbåndet.Har tatt leddgikts prøver og Bekthereves prøver som var negative. Er det noen som har erfaring/har gjordt dette før? De fagfolkene jeg har snakket med av ortoped,leger og fysioterapaut har hørt om det,men aldri hatt tilfeller der de har gjordt det.Symptomene jeg har er at det strammer enormt i setet og nedover i låret.Kjennes ut som om jeg har kraftig gangsperr. Har også fått en intense smerte som utarter seg som en dunking som begynner i setet og går ned til ankelen.Disse smertene varer bare i noen sekunder,men er veldig intense. Er blitt henvist til CT.rtg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Naprapat Skrevet 20. oktober 2002 Del Skrevet 20. oktober 2002 Hei. Jeg er naprapat, omtrent det samme som en kiropraktor. Med utgangspunkt i at det er uhyre vanskelig å vite nøyaktig hva det er som årsaker smerte i ryggen, kunne det kanskje vært lurt å oppsøke noen som har en annen tenkemåte, spesielt om det er slik at du har gått en stund på en behandling og det ikke har gjort deg helt bra. For oss som driver i denne bransjen, så er det slik at noen klarer vi å hjelpe, og noen ikke. De gangene da den enkelte terapeut ikke kan hjelpe til med et problem, så er det slik at en annen terapeut kan det. Og det er jo bra. Prøv en kiropraktor eller en naprapat, se om bekken/ ryggsmertene kan bli bedre av denne type behandling. Lykke til!' 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.