Gå til innhold

Aldersforskjell


Gjest nanneklump

Anbefalte innlegg

Gjest nanneklump

En kamerat av meg på 28 år har kommet sammen med en jente på 20. Kanskje ikke den største aldersforskjellen, og noen 20-åringer er jo selvsagt mer modne enn andre, men de som har truffet henne sier at hun er veldig barnslig. I tillegg har hun aldri bodd hjemmefra, hun har ikke fullført gymnas og aldri arbeidet. Grunnen til at jeg nevner det siste er fordi noen blir jo voksen ganske tidlig av å bo hjemmefra og klare seg selv, eller gjennomføre krevende studier.

Selv har jeg ikke truffet henne, når jeg gjør det skal jeg selvsagt ta godt imot henne og ønske henne velkommen i vennegjengen. Det er jo hans valg. Men det er flere i "gjengen" som har reagert på aldersforskjellen.

Hva synes dere? En jentunge som nettopp skulle ha vært russ (om hun hadde fullført skolen) og som bor hjemme, sammen med en fyr som har bodd for seg selv i 9 år, arbeidet like lenge og har egen leilighet, bil og hund. Er det vi vennene som overreagerer, eller?

Jeg understreker - det er hans valg, det er ingen som har kommentert noe til ham/dem og det kommer vi heller ikke til å gjøre. Men er bare nysgjerrig på hva andre synes om saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • flisa

    6

  • vin

    2

  • Lora

    2

  • bratsj

    1

Mest aktive i denne tråden

Jeg var 20 da jeg traff kjæresten min som da var 29, hadde jobb, leilighet og bil, ferdig med studielånet, og jeg var bare midtveis i studiene og hverken eget sted å bo eller bil. Det er klart at virkeligheten og ansvarsmengden blir annerledes, men det er uansett ikke det som bestemmer om et forhold går bra eller ikke. Hvis de er glade i hverandre, respekterer hverandre, har like grunnleggende verdier, i allefall noen felles interessert og aksepterer hverandres forskjeller så er det ingen grunn til at det ikke skulle gå bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun høres jo veldig umoden ut. Men hun hadde sannsynligvis vært den samme "typen" om hun var 28. Det er kanskje den typen jente kameraten deres liker? Du får gi henne en sjanse.

Jeg er forresten 27 og gift med en mann på 21 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nanneklump

Det er ikke vennene som reagerer på dette, det er kun nanneklump som er sjalu...

Javel. Bra at du kjenner meg og vennene mine bedre enn vi gjør selv.

Kan du ikke fortelle meg hva jeg synes om Eirik også? Du vet jo hvem han er, du som kjenner meg så godt?

Og hva med å fortelle om min første reaksjon til nyheten om at min far skulle gifte seg igjen? Selv trodde jeg at jeg ble glad, men jeg er jo tydeligvis ikke i kontakt med mine egne følelser, så du får fortelle meg det du.

*rister på hodet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venn av meg oppgraderte også til en yngre modell da han var 34, og hun 22. Det har så langt gått veldig strålende, men jeg oppfatter henne som voksen for alderen, mens kompisen min knapt nok har forlatt tenårene sånn modenhetsmessig... :-)

I dette tilfellet virker jo spranget enda større, og da har jeg vanskelig for å se dette fungere etterhvert som hverdagen blir en større del av forholdet deres, og man ikke bare er opptatt av å knulle som kaniner. Til det formålet duger jo tross alt 20-åringer.... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Carisma1365380365

Alder er bare et tall. Man er så gammel som man føler seg.

Personlig tror jeg likevel at man stiller mer likt om man er jevngamle (max 3-5 års aldersforskjell). Man har kanskje kommet nogenlunde likt i livet med tanke på selvstendighet og erfaringsmessig. Påpeker også at det kan være STOOOOR forskjell på jenter og gutter i samme årskull. Jeg tror det utjevner seg mer og mer dess eldre man blir.

Men bare de er lykkelige sammen, bestemmer ingen andre over hva som er rett eller galt. Og en ting til - hvorfor er DU så bekymret. Er du en smule sjalu kanskje?

Been there - done that... *s lurt*

Jeg tror du bare skal slappe av og la de to turtelduene finne ut av det selv. Hun er sikkert ei alle tiders jente hvis kompisen din falt for henne. Sikker på at hvis du gir henne en sjanse, så kommer du til å like henne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel ;vet ikke helt for det kommer jo ann på hvor "voksen " en er.

Selv var jeg sammen lenge med en da jeg var 13 år og han ca20 år.

Giftet meg med en da jeg var 17 år og han 27 år....ehhh...men det gikk til h...

Nå er jeg gift med en som bare er 2 år eldre og trives som fisken i vannet ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når lynet slår ned, så spørres det ikke etter alder. Det kan holde evig eller det kan ryke etter noen mnd. so what? - la de nyte det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun høres jo veldig umoden ut. Men hun hadde sannsynligvis vært den samme "typen" om hun var 28. Det er kanskje den typen jente kameraten deres liker? Du får gi henne en sjanse.

Jeg er forresten 27 og gift med en mann på 21 :)

WOW! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun høres jo veldig umoden ut. Men hun hadde sannsynligvis vært den samme "typen" om hun var 28. Det er kanskje den typen jente kameraten deres liker? Du får gi henne en sjanse.

Jeg er forresten 27 og gift med en mann på 21 :)

Gift med en GUTT på 21 mener du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn går det når man møter en som har og er alt man vil ha :)

Så flott da! :-) min lillebror er 22, og hadde jeg ikke vært søstra, ja, så veit jeg at han hadde taklet en som var eldre enn deg, MYE eldre - men det er ikke sikkert han gadd da :-) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott da! :-) min lillebror er 22, og hadde jeg ikke vært søstra, ja, så veit jeg at han hadde taklet en som var eldre enn deg, MYE eldre - men det er ikke sikkert han gadd da :-) hehe

Hehe :)

Nei alderen sier ihvertfall fint lite om hva slags type menneske man er. Den grunnleggende personligheten endrer seg ikke, og forelsker man seg i den er man ganske sikret et godt ekteskap.

Selv om jeg har gjort mye forskjellig og er moden på noen områder, så er mannen min trippelt så moden som meg på de fleste områder, faktisk. Mange grunner til det, altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe :)

Nei alderen sier ihvertfall fint lite om hva slags type menneske man er. Den grunnleggende personligheten endrer seg ikke, og forelsker man seg i den er man ganske sikret et godt ekteskap.

Selv om jeg har gjort mye forskjellig og er moden på noen områder, så er mannen min trippelt så moden som meg på de fleste områder, faktisk. Mange grunner til det, altså..

Ja, alt avhenger jo av erfaring. Har man sulla rundt oppi Østfolds dype skoger uten å ha møtt folk i 50 år, så kan man sikkert være like moden som ei jente på 14 fra Oslo :-)

Det viktigste er å finne den som man ser er på samme "Planet" som en selv, en som skjønner hva du snakker om, selv når du SELV syns du snakker i gåter...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, alt avhenger jo av erfaring. Har man sulla rundt oppi Østfolds dype skoger uten å ha møtt folk i 50 år, så kan man sikkert være like moden som ei jente på 14 fra Oslo :-)

Det viktigste er å finne den som man ser er på samme "Planet" som en selv, en som skjønner hva du snakker om, selv når du SELV syns du snakker i gåter...:-)

Der beskrev du oss, faktisk. Det er nydelig å vite at man har gjort sitt lureste valg i livet...

Det er så deilig å være så rolig inni seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der beskrev du oss, faktisk. Det er nydelig å vite at man har gjort sitt lureste valg i livet...

Det er så deilig å være så rolig inni seg.

Nettopp. Jeg fant ut definisjonen på LYKKE.

"Det at man ikke behøver å kjenne etter" :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp. Jeg fant ut definisjonen på LYKKE.

"Det at man ikke behøver å kjenne etter" :-)

Fint sagt, og det stemmer.

Og når man har det sånn unner man alle andre å ha det sånn også -akkurat sånn som kristne maser om frelsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...