Gå til innhold

Aldersforskjell


Gjest nanneklump

Anbefalte innlegg

Fint sagt, og det stemmer.

Og når man har det sånn unner man alle andre å ha det sånn også -akkurat sånn som kristne maser om frelsen :)

ja, jeg skal begynne å gå på dørene å preke jeg *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • flisa

    6

  • vin

    2

  • Lora

    2

  • naiv

    1

Mest aktive i denne tråden

...at du skal la være å bry deg med det. Det siste de trenger er venner som hever øyebrynene fordi aldersforskjellen er større enn "vanlig".

Alder er, som andre under her nevnte, bare et tall. Det er kjemi, interesser, tenkemåter, fremtidsvisjoner osv osv som teller. :-)

Jeg forlovet meg da jeg var 18, og giftet meg året etter. I sommer hadde vi 9års bryllupsdag.

Og siden det var aldersforskjell dette handlet om; - det er 13 års aldersforskjell på oss, så da vi giftet oss var jeg 19 og han 32. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanya1365380060

Synes ikke den aldersforskjellen var særlig stor, men det kommer jo selvsagt helt ann på om de er på bølgelengde mentalt sett, hvis ikke virker aldersforskjellen straks mye større...men hvis dette skulle være tilfellet, oppdages vel dette relativt fort, er man ikke på bølgelengde er det som oftest vanskelig å bygge et seriøst forhold.

Men, hvis de trives sammen og er forelsket i hverandre, så syns jeg ikke utenforstående skal blande seg i deres forhold, for det er jo tross alt bare de som vet hvordan det å være i et forhold med personen føles-ingen andre. Og har de det bra med hverandre, så spiller aldersforskjellen på 8 år absolutt ingen rolle:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm..

Da jeg var 18 ble jeg sammen med en som var 28 - og det har jeg fortsatt ikke noen problemer med - og det synes jeg du ikke har..

Det lyser igjennom at du ikke liker det...

Nå er jeg 29 - og har det fortsatt bra. - kort sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun høres jo veldig umoden ut. Men hun hadde sannsynligvis vært den samme "typen" om hun var 28. Det er kanskje den typen jente kameraten deres liker? Du får gi henne en sjanse.

Jeg er forresten 27 og gift med en mann på 21 :)

Utrolig! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest livserfaring

Hun har funnet seg en fin forsørger. Gi'n det stellet han trenger daglig, så går det så fint, så. Kanskje hun slipper å gå noe mer på skole eller finne seg noe jobb noengang.

Det hun mangler, er ikke år, men innsatsvilje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dåsemikkel

Hun har funnet seg en fin forsørger. Gi'n det stellet han trenger daglig, så går det så fint, så. Kanskje hun slipper å gå noe mer på skole eller finne seg noe jobb noengang.

Det hun mangler, er ikke år, men innsatsvilje.

Hm.Hvordan kan du uttale deg om hennes innsatssvilje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest livserfaring

Hm.Hvordan kan du uttale deg om hennes innsatssvilje?

Er du blind eller? Det står da i hovedinnlegget! Gidder ikke fullføre skole hun har begynt på, driver bare dank hjemme og har heller ikke funnet seg en jobb for å fylle dagene etter at hun skippa skolen. Snylter heller på foreldrene og bor hjemme (åpenbart gratis)....

Synes du ikke det tyder på en person uten særlig plagsomt stor grad av innsatsvilje? En temmelig lat og slapp tjue år gammel person? Dama er faktisk voksen og gjør ikke et slag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest -voksen nok til ikke og forhåndsdømme

Hei!

Jeg synes rett ut at det ikke er noe særlig voksent av deg og høre på sladder om henne. I alle fall ike begynne og utale deg om hvordan hun er som person. Hvordan du kan vidreføre sladder om en 20 om hvor vidt hun er tørr bak øra eller ikke, ville jeg ventet med til etter du har truffet henne. Selv er jeg lykklig gift på 5 året med en mann som er 12 år eldre enn meg. Vi har vært kjærester siden jeg var 21år, jeg er nå 30. Det er faktisk mer fear av deg og ta problemstillingen (hvis du fremdeles synes at dette er ett problem etter du har møtt henne) opp med han, enn at dere "voksene" menneskene sladrer bak ryggen hennes. -Du har ikke engang møtt henne, men har allikevel en oppfatninge av henne som stiller henne i ett dårlig lys.

Du burde skamme deg som dømmer andre på sladder.

Greit at du skal ønske henne velkommen i vennegjengen. Litt falskt synes jo jeg, når du føler dette er et så stort problem at du skriver ett innlegg om det her på Dol.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest voksen nok til ikke og forhåndsdømme

Hei!

Jeg synes rett ut at det ikke er noe særlig voksent av deg og høre på sladder om henne. I alle fall ike begynne og utale deg om hvordan hun er som person. Hvordan du kan vidreføre sladder om en 20 om hvor vidt hun er tørr bak øra eller ikke, ville jeg ventet med til etter du har truffet henne. Selv er jeg lykklig gift på 5 året med en mann som er 12 år eldre enn meg. Vi har vært kjærester siden jeg var 21år, jeg er nå 30. Det er faktisk mer fear av deg og ta problemstillingen (hvis du fremdeles synes at dette er ett problem etter du har møtt henne) opp med han, enn at dere "voksene" menneskene sladrer bak ryggen hennes. -Du har ikke engang møtt henne, men har allikevel en oppfatninge av henne som stiller henne i ett dårlig lys.

Du burde skamme deg som dømmer andre på sladder.

Greit at du skal ønske henne velkommen i vennegjengen. Litt falskt synes jo jeg, når du føler dette er et så stort problem at du skriver ett innlegg om det her på Dol.

Vennlig hilsen

Obs! Veldig mange skrivefeil og rare setninger, men jeg ble så veldig engasjert at jeg glemte og lese igjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du sier -det er hans valg.

Det er ingen fasit på alder, men det nærmeste man kommer i samfunet er vel at gutten er "litt" eldre enn jenta..

Men alt handler om modenhet og hvor moden man er i forhold til hverandre.

Noen ganger skjønner jeg ikke at to så ulike personer kan være sammen, men det er ofte av helt andre årsaker enn alder (personlighet, interesser osv.).

Vi får bare ønske dem lykke til og håpe at de ikke merker de samme forskjellene som din vennekrets tydeligvis gjør.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 år er i utgangspunktet ingenting å snakke om.

Og ellers - vel, jeg kan vel neppe uttale meg om dette forholdet har livets rett. Hvorfor skal jeg det? Jeg kjenner dem ikke. Uansett er dette er dette en privat sak, og jeg synes ikke vi har rett til å dømme et forhold pga sladder.

Garantier for at forhold skal vare har man ikke uansett - dette forholdet er vel neppe et unntak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 år er det så mye da? Jeg begynte sammen med min samboer da jeg var 18 og han 24. Det er altså 6 års aldersforskjell mellom oss. Ingen som reagerte på det. Jeg synes i alle fall ikke at 8 år er mye. Men selvsagt vil en 28 åring ha mer erfaring enn en 20 åring og vil selvsagt ofte hvirke mer voksen. Ikke for det jeg har truffet de som er 30 og oppførerer seg som de er 15 også da:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...