Gå til innhold

Morgenritualer?


Lillelurven

Anbefalte innlegg

Har du noen du følger slavisk?

Eller er hver morgen forskjellig? Kan man stille klokka etter deg? Legger du klær fram om kvelen? Eller røsker du tak i det som måtte ligge øverst i dungen på gulvet?

Jeg MÅ ha kaffe og røyk, og aller helst en privat stund i mitt eget utmerkede selskap, før jeg vekker unger...

Det må jeg forresten skynde meg å gjøre nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 77
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • tigertrollet

    18

  • rufsetufsa

    16

  • Lillelurven

    8

  • Amiga

    4

Gjest retvizan

Stå opp > dobesøk + tannpuss > kaffe og røyk på altanen > logge på nettet > vekke snuppa > surfe, røyk & kaffe mens jeg venter på ledig bad > dusj > jobb. Ev fri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ha brus, røyk og en privatstund før jeg vekker ungene. Men i dag forsov vi oss:( Har akkurat fått de to eldste avgårde på skolen, heldigvis skal ikke 6 åringen være på skolen før kl 0930. Så nå har jeg min stille stund, før jeg starter med nr 3.

Jeg legger ikke fram klærne om kvelden, men kanskje jeg burde begynne med det?

God morgen Lillelurven:D Venter på ny mail jeg*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg jobber dagvakter gjør jeg følgende:

05.15 Våkner til en vekkerklokka fra helvete.

05.25 Våkner en gang til fra mobilvekkeklokka.

Dusjer.

Spiser frokost: En porsjon 4korn, litt rosiner og skummet kulturmelk. Til det dytter jeg i meg et glass eplenektar.

Mens jeg dytter dette i meg sjekker jeg denne siden og avhengig av antall rypper så hender det at jeg skriver noe pjatt.

Pusser tennene.

06.11 Går til toget. Tar en røyk på veien.

06.16 Banner litt hvis toget er forsinket. Fuckings NSB.

06.30 Kjøper VG.

06.35 - 06.44 Tar en røyk mens jeg venter på bussen.

06.50 Ankommer jobb.

06.50 Kaffe.

10 min senere. Kaffe.

10 min senere. Kaffe.

10 min senere. Røyk og kaffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

06.00 slår jeg av stereoannlegget som har slått seg på sakte men sikkert.

06.15 slår jeg av vekkerklokka

06.25 slår jeg av alarmen på mobilen, og stiller den til 06.35.

06.35 setter jeg alarmen på mobilen på slumre, sånn at den piper igjen seks minutter senere.

06.41 slår av alarmen på mobilen, og går på do og tisser.

Sånn ca 06.45 står jeg i dusjen, og omtrent 07.10 er jeg ferdig tørr og påkledd.

07.10 begynner barnetv på God morgen Norge. Nå for tiden er det Merlin. (en idiotisk tøysete hund som ikke skjønner en dritt... selv om det samme skjer hver jævla dag!!) Setter på dette mens jeg lager mat, spiser og smører matpakke.

07.20 er det gjennomgang av dagens aviser på tv.

07.25 gjør jeg meg helt klar. Da er det intervju på tv med redaktører fra diverse lokalaviser, og det er kjedelig.

07.30 er jeg klar, men setter meg ned og ser på nyhetene

07.42 er været ferdig, og det hender jeg må skifte klær.

07.45 blir jeg hentet utenfor huset mitt.

Og det er faktisk svært sjelden at morgenene er annerledes enn dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ha brus, røyk og en privatstund før jeg vekker ungene. Men i dag forsov vi oss:( Har akkurat fått de to eldste avgårde på skolen, heldigvis skal ikke 6 åringen være på skolen før kl 0930. Så nå har jeg min stille stund, før jeg starter med nr 3.

Jeg legger ikke fram klærne om kvelden, men kanskje jeg burde begynne med det?

God morgen Lillelurven:D Venter på ny mail jeg*s*

Ja, det gjør du vel*ler* Siste helga i september, kommer jeg å besøker deg tror jeg*s*

Ser etter deg på msn senere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest carlina

Blir vekket av barna hver morgen,står opp setter på kaffen.Mens den putrer steller jeg og gir barna mat....Så er det lekestund for barna,og DOL stund for mamma!!

=o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ritualer? Ja, erru gærn!

Sliter meg opp av senga mellom 9 og 12 engang, lufter bikkja, leser avisa og spiser frokost.

Slitsomt. *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

06.00 slår jeg av stereoannlegget som har slått seg på sakte men sikkert.

06.15 slår jeg av vekkerklokka

06.25 slår jeg av alarmen på mobilen, og stiller den til 06.35.

06.35 setter jeg alarmen på mobilen på slumre, sånn at den piper igjen seks minutter senere.

06.41 slår av alarmen på mobilen, og går på do og tisser.

Sånn ca 06.45 står jeg i dusjen, og omtrent 07.10 er jeg ferdig tørr og påkledd.

07.10 begynner barnetv på God morgen Norge. Nå for tiden er det Merlin. (en idiotisk tøysete hund som ikke skjønner en dritt... selv om det samme skjer hver jævla dag!!) Setter på dette mens jeg lager mat, spiser og smører matpakke.

07.20 er det gjennomgang av dagens aviser på tv.

07.25 gjør jeg meg helt klar. Da er det intervju på tv med redaktører fra diverse lokalaviser, og det er kjedelig.

07.30 er jeg klar, men setter meg ned og ser på nyhetene

07.42 er været ferdig, og det hender jeg må skifte klær.

07.45 blir jeg hentet utenfor huset mitt.

Og det er faktisk svært sjelden at morgenene er annerledes enn dette...

Du kan få 40 minutters lenger søvn hver natt, hvis kl ringer 0640 og du står opp. Det er 240 arbeidsdager i året og dette vil si at du kan sove 9600 minutter mer i løpet av ett år. Med andre ord 160 timer, som igjen utgjør 20 døgn med 8 timers søvn. Det igjen tilsvarer en arbeidsmåned.

Hadde jeg vært deg hadde jeg sovet til 06:40:-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

07.00: Våkner av vekkeklokka

07.05: Dusjer og kler på meg.

07.10: Vekker Lillemann og lar han se barnetv på TV2 mens jeg kler på han. (Klærne lagt fram kvelden i forveien)

07.15: Henger opp tøy og setter på en ny vask

07.30: Pusser tenner

07.35: Smører matpakker til Lillemann; ei brødskive og youghurt til frokost, to skiver og frukt til ettermiddagsmat i barnehagen.

07.45: Gubben løper ut av huset etter å ha vasket og pussa tenner på Lillemann.

07.50: Sminker meg hvis jeg har tid

07.55: Løper rundt og leiter etter sandalene til Lillemann

08.00: Løper i bilen med Lillemann på slep. Leverer i barnehagen ti minutter etter.

08.15:Småløper til t-banen

08.25: Kaster meg inn på banen

08.55: Ankommer jobben, drikker kaffe, leser aviser og DOLer en halvtime før jeg begynner å jobbe.

Sånn er min morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ritualer? Ja, erru gærn!

Sliter meg opp av senga mellom 9 og 12 engang, lufter bikkja, leser avisa og spiser frokost.

Slitsomt. *s*

Noen har det fint... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå opp > Slå på PC på vei til do > Kle på meg noe som dekker > Tilbake til PC for å taste inn passord > Går på kjøkkenet og spiser en frukt > Lage microkaffe > Kaffe og røyk foran PC en god stund > På badet for vask eller dusj, tannpuss, kremer etc.> Lage frokost til meg og ungene > Frokost foran PC > Mer kaffe og røyk foran PC.

Jeg står opp som regel mellom 0700 og 0830, av og til tidligere. Stille klokka er umulig for hvor lang tid jeg bruker på dette varierer ganske mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

0605 vekkerklokka ringer

0610 står opp og kler på meg

0615 lister sakte meg opp verdens mest knirkete trapp og håper at ikke ungene våkner

0617 spiser frokost og smører 2 matpakker

0640 vekker minstemann og prøver å få liv i 4-åringen

0650 kler på minstemann

0655 kler på sovende storebror

0700 bærer 2 barn opp trappa

0710 tar på ungene sko og går ut i bilen

0715 kjører til barnehagen

0737 tar bussen til jobb

0815 ankommer jobben

Dette er når jeg er alene om morgenen, eller tar mannen over kl. 0655 mens jeg løper til bussen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0605 vekkerklokka ringer

0610 står opp og kler på meg

0615 lister sakte meg opp verdens mest knirkete trapp og håper at ikke ungene våkner

0617 spiser frokost og smører 2 matpakker

0640 vekker minstemann og prøver å få liv i 4-åringen

0650 kler på minstemann

0655 kler på sovende storebror

0700 bærer 2 barn opp trappa

0710 tar på ungene sko og går ut i bilen

0715 kjører til barnehagen

0737 tar bussen til jobb

0815 ankommer jobben

Dette er når jeg er alene om morgenen, eller tar mannen over kl. 0655 mens jeg løper til bussen.

Morgener skulle vært lengre.....

Gruer litt til den dagenjeg skal begynne å jobbe...*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0605 vekkerklokka ringer

0610 står opp og kler på meg

0615 lister sakte meg opp verdens mest knirkete trapp og håper at ikke ungene våkner

0617 spiser frokost og smører 2 matpakker

0640 vekker minstemann og prøver å få liv i 4-åringen

0650 kler på minstemann

0655 kler på sovende storebror

0700 bærer 2 barn opp trappa

0710 tar på ungene sko og går ut i bilen

0715 kjører til barnehagen

0737 tar bussen til jobb

0815 ankommer jobben

Dette er når jeg er alene om morgenen, eller tar mannen over kl. 0655 mens jeg løper til bussen.

Står opp ca. 07 00 og dette gjør jeg alltid frem til ca klokka 09 00:

Vekker ungene og ber dem ta på seg klærna jeg har lagt frem kvelden før.

Lager frokost og matpakker.

Legger frem / klar medesiner til alle .

Når de er ferdige med å spise er jeg ferdig med å vaske kjøkkenet.

Da setter jeg sprøyte på gutten min mens eldste jenta steller seg.

Gjør klar ev. yttertøy , sko , ransler mens de ser på tv litt.

Får dem av gårde .

Så setter jeg i gang en maskin med klær , ev. oppvaskemaskinen , støvsuger de fleste rommene og vasker dem hvis nødvendig.

Vasker toalettene og speil.

Ryyder det som måtte ryddes , så er jeg ferdig med det!

Dette MÅ jeg gjøre ( vask og rydding) før jeg kan sette med ned å slappe av....puh....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå opp > Slå på PC på vei til do > Kle på meg noe som dekker > Tilbake til PC for å taste inn passord > Går på kjøkkenet og spiser en frukt > Lage microkaffe > Kaffe og røyk foran PC en god stund > På badet for vask eller dusj, tannpuss, kremer etc.> Lage frokost til meg og ungene > Frokost foran PC > Mer kaffe og røyk foran PC.

Jeg står opp som regel mellom 0700 og 0830, av og til tidligere. Stille klokka er umulig for hvor lang tid jeg bruker på dette varierer ganske mye.

:-) Jeg slår også på pc`n mens kaffen koker,og jeg er på badet, logger på mens jeg ruller en røyk*s*

Egentlig er morgenstunder så gode, at jeg skulle dratt meg opp kl. 0600....nei! Det hørtes for jævlig ut;-)

Du, over til noe heelt annet. Er du høy over rista?På foten?

Vel, uansett, gidder du sjekke linken min for noen dager tilbake,hvor jeg spurte etter Elin Tvedt sine sko??

Slike vet jeg dere har endel av, der hvor damene ennå er feminine*s*

Og _om_ du ser slike,kan du sjekke prisen, og slenge over kontonr. tild eg? Jeg kan sette inn penger via telefonen til deg?

Og vips,så har jeg lekre sko..tenkte jeg!?

Ehm *smiler pent*

Og bare når du tilfeldigvis ser en skobutikk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står opp ca. 07 00 og dette gjør jeg alltid frem til ca klokka 09 00:

Vekker ungene og ber dem ta på seg klærna jeg har lagt frem kvelden før.

Lager frokost og matpakker.

Legger frem / klar medesiner til alle .

Når de er ferdige med å spise er jeg ferdig med å vaske kjøkkenet.

Da setter jeg sprøyte på gutten min mens eldste jenta steller seg.

Gjør klar ev. yttertøy , sko , ransler mens de ser på tv litt.

Får dem av gårde .

Så setter jeg i gang en maskin med klær , ev. oppvaskemaskinen , støvsuger de fleste rommene og vasker dem hvis nødvendig.

Vasker toalettene og speil.

Ryyder det som måtte ryddes , så er jeg ferdig med det!

Dette MÅ jeg gjøre ( vask og rydding) før jeg kan sette med ned å slappe av....puh....

Hvor gamle er barna dine?

Legge fram klær kvelden før, ordne yttertøy, sko, ransler? Er de gamle nok til å ha ransler, må de da kunne pakke den selv, for ikke snakke om finne ytterjakka si og et par passende sko?

Forøvrig må dere ha det utrolig ryddig og rent hjemme hos dere, kunne ønske jeg følte at jeg MÅTTE ha rydda, vaska og støvsugd det som trengs før jeg kan slappe av. Dessverre, jeg er i stand til å slappe av på hvilket tidspunkt på dagen uansett huset tilstand .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...