Gå til innhold

Morgenritualer?


Lillelurven

Anbefalte innlegg

Står opp ca. 07 00 og dette gjør jeg alltid frem til ca klokka 09 00:

Vekker ungene og ber dem ta på seg klærna jeg har lagt frem kvelden før.

Lager frokost og matpakker.

Legger frem / klar medesiner til alle .

Når de er ferdige med å spise er jeg ferdig med å vaske kjøkkenet.

Da setter jeg sprøyte på gutten min mens eldste jenta steller seg.

Gjør klar ev. yttertøy , sko , ransler mens de ser på tv litt.

Får dem av gårde .

Så setter jeg i gang en maskin med klær , ev. oppvaskemaskinen , støvsuger de fleste rommene og vasker dem hvis nødvendig.

Vasker toalettene og speil.

Ryyder det som måtte ryddes , så er jeg ferdig med det!

Dette MÅ jeg gjøre ( vask og rydding) før jeg kan sette med ned å slappe av....puh....

Imponerende.

Selv må jeg ha kaffe og røyk minst en halv time før jeg begynner å virke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 77
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • tigertrollet

    18

  • rufsetufsa

    16

  • Lillelurven

    8

  • Amiga

    4

:-) Jeg slår også på pc`n mens kaffen koker,og jeg er på badet, logger på mens jeg ruller en røyk*s*

Egentlig er morgenstunder så gode, at jeg skulle dratt meg opp kl. 0600....nei! Det hørtes for jævlig ut;-)

Du, over til noe heelt annet. Er du høy over rista?På foten?

Vel, uansett, gidder du sjekke linken min for noen dager tilbake,hvor jeg spurte etter Elin Tvedt sine sko??

Slike vet jeg dere har endel av, der hvor damene ennå er feminine*s*

Og _om_ du ser slike,kan du sjekke prisen, og slenge over kontonr. tild eg? Jeg kan sette inn penger via telefonen til deg?

Og vips,så har jeg lekre sko..tenkte jeg!?

Ehm *smiler pent*

Og bare når du tilfeldigvis ser en skobutikk....

Er linken gammel? Leter på åpent. Ja jeg har høy rist, hvilket nummer bruker du da? Burde kanskje måle foten i cm også?

Og det er jævlig å våkne så tidlig når man ikke må! :-/

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gamle er barna dine?

Legge fram klær kvelden før, ordne yttertøy, sko, ransler? Er de gamle nok til å ha ransler, må de da kunne pakke den selv, for ikke snakke om finne ytterjakka si og et par passende sko?

Forøvrig må dere ha det utrolig ryddig og rent hjemme hos dere, kunne ønske jeg følte at jeg MÅTTE ha rydda, vaska og støvsugd det som trengs før jeg kan slappe av. Dessverre, jeg er i stand til å slappe av på hvilket tidspunkt på dagen uansett huset tilstand .....

De går i 4 og 6 klasse.

Jeg gjør det vel bare av gammel vane , også er det ikke alltid de klarer å se på hvilket vær det blir ....

Når det gjelder ryddinga og vaskinga så er vel det min mors "feil".

Hun har det som kaller støv på hjernen , og jeg har alltid hørt at en må ha det ryddig og rent i tilfelle det skulle dukke opp besøk ;o)

Da vi var barn fikk vi ikke ha besøk av andre unger for det ble så rotete , og støvsugeren var til og med i gang klokka 07 00 i helgene!

Nei ; jeg klarer ikke å slappe av hvis det flyter rundt meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeno' er slavisk i mitt liv, men en hverdagsmorgen kan se omtrent sånn ut:

Kona står og skriker i døra om at "nå må jeg til hælvete se til å få dratt den fleskekroppen min opp av senga"

Da pleier jeg enten å snu ryggen mot henne, stikke rompa ut av dyna og slippe en skikkelig braker, eller dersom jeg kåt og har morrabrød, så kaster jeg av dyna, viser frem junior i all sin stolhet og ber henne komme å suge, det kvinneutyske. Det hender at hun ikke vil det, men da kaster jeg tøfla mine på henne.

Som oftest begynner ungen å skrike på denne tida, så da må kona kaste en bleie inn i senga til han. Det er ikke alltid han får det til, men jeg synes det utrolig hva to-åringer kan lære seg..

Som oftest må jeg jo pisse (drite gjør jeg på kvelden) om morran, og jeg blir ofte tett i nesa i løpet av natta, og da snyter jeg meg over vasken på badet eller over dassen mens jeg pisser.

Underbuksa har jeg jo sovet i, så den er grei å finne, det samme gjelder for sokka, men det er ofte helvete å finne ei t-skjorte og ei bukse om morran, når kjerringa er så udugelig som mi. Derfor har jeg konsekvent begynt å sparke klærne fra i går i under senga mi om kvelden, slik at jeg i alle fall finner noe å ha på meg. Men, en gang lærte jeg en skikkelig lekse eller to om å legge klæra på golvet.

Det var en torsdag, en lønningsdag husker jeg, fordi jeg var ganske brisen etter å tatt den faste "lønnspinnen", og uten å tenke meg om, så slapp jeg klea mine rett opp på askebegeret der jeg akkurat hadde lagt fra meg sneipen. (En annen lekse er nemlig å ikke ta av seg t-skjorta med sneipen i kjeften).

Jeg halvdøste av med en gang hue traff puta, men bråvåkna like etterpå av at kjerringa stod å helte ut ølen min over buksa mi som brant, og den ølen hadde jeg faen meg åpna den kvelden!! Går det an'a?? Ikke nok med det, men det var favoritt bilbuksa mi, også.

Nok avsporinger, etter å ha finni no å ha på meg, varmer jeg på kaffen fra i går, ruller en røyk og setter meg på balkongen, mens kona kler på ungen. Mens, jeg sitter der så ruller jeg røyk for hele dagen og fyller ettuiet. Man har da klasse.

Deretter blir det to kopper kaffe til, en håndfull sukkerbiter til frokost, selv om den jævla skrikerungen omtrent tømmer sukkerkoppen hver dag før vårs arbeidsfolk har fått noe å bite på.

Så er det å tusle på arbeidet, da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De dagene sønnen min skal på skole, ser dagen omtrent sånn her ut:

Våkner av piping fra mobilen ca kl 07.25. Har absolutt ikke lyst til å stå opp, for som regel har jeg knapt sovet om natta.

Åpner vinduer for å våkne mer til av den friske lufta.

Tusler rundt i stua halvnaken, tar meg en røyk og et glass vann.

Slår gjerne på PC-en .. Slår på God morgen, Norge..

Prøver å vekke sønnen min første gang.

Går på badet og dusjer og sminker meg.

Går for å vekke sønnen min andre gang. (Som regel våkner han nå)

Går for å smøre matpakke og frokost til han, pluss blande saft.

Finner fram klærne han skal ha på seg

Han klager over at jeg har valgt feil bukse ..hehe - slår aldri feil (med mindre jeg har lagt fram shorts), han kan ikke fordra å bruke bukser med glidelås..

Maser litt om at han skal bli ferdig snart..

Tar på sko, finner fram solbriller og lommebok, leter etter nøklene

Maser enda litt mer om at han skal bli ferdig snart

Så sender jeg han av gårde til skolen eller følger han dit

Kjøper avisa til bestefaren min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeno' er slavisk i mitt liv, men en hverdagsmorgen kan se omtrent sånn ut:

Kona står og skriker i døra om at "nå må jeg til hælvete se til å få dratt den fleskekroppen min opp av senga"

Da pleier jeg enten å snu ryggen mot henne, stikke rompa ut av dyna og slippe en skikkelig braker, eller dersom jeg kåt og har morrabrød, så kaster jeg av dyna, viser frem junior i all sin stolhet og ber henne komme å suge, det kvinneutyske. Det hender at hun ikke vil det, men da kaster jeg tøfla mine på henne.

Som oftest begynner ungen å skrike på denne tida, så da må kona kaste en bleie inn i senga til han. Det er ikke alltid han får det til, men jeg synes det utrolig hva to-åringer kan lære seg..

Som oftest må jeg jo pisse (drite gjør jeg på kvelden) om morran, og jeg blir ofte tett i nesa i løpet av natta, og da snyter jeg meg over vasken på badet eller over dassen mens jeg pisser.

Underbuksa har jeg jo sovet i, så den er grei å finne, det samme gjelder for sokka, men det er ofte helvete å finne ei t-skjorte og ei bukse om morran, når kjerringa er så udugelig som mi. Derfor har jeg konsekvent begynt å sparke klærne fra i går i under senga mi om kvelden, slik at jeg i alle fall finner noe å ha på meg. Men, en gang lærte jeg en skikkelig lekse eller to om å legge klæra på golvet.

Det var en torsdag, en lønningsdag husker jeg, fordi jeg var ganske brisen etter å tatt den faste "lønnspinnen", og uten å tenke meg om, så slapp jeg klea mine rett opp på askebegeret der jeg akkurat hadde lagt fra meg sneipen. (En annen lekse er nemlig å ikke ta av seg t-skjorta med sneipen i kjeften).

Jeg halvdøste av med en gang hue traff puta, men bråvåkna like etterpå av at kjerringa stod å helte ut ølen min over buksa mi som brant, og den ølen hadde jeg faen meg åpna den kvelden!! Går det an'a?? Ikke nok med det, men det var favoritt bilbuksa mi, også.

Nok avsporinger, etter å ha finni no å ha på meg, varmer jeg på kaffen fra i går, ruller en røyk og setter meg på balkongen, mens kona kler på ungen. Mens, jeg sitter der så ruller jeg røyk for hele dagen og fyller ettuiet. Man har da klasse.

Deretter blir det to kopper kaffe til, en håndfull sukkerbiter til frokost, selv om den jævla skrikerungen omtrent tømmer sukkerkoppen hver dag før vårs arbeidsfolk har fått noe å bite på.

Så er det å tusle på arbeidet, da..

Flirer meg skakk. Du er faen meg ikke sann :-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikkeno' er slavisk i mitt liv, men en hverdagsmorgen kan se omtrent sånn ut:

Kona står og skriker i døra om at "nå må jeg til hælvete se til å få dratt den fleskekroppen min opp av senga"

Da pleier jeg enten å snu ryggen mot henne, stikke rompa ut av dyna og slippe en skikkelig braker, eller dersom jeg kåt og har morrabrød, så kaster jeg av dyna, viser frem junior i all sin stolhet og ber henne komme å suge, det kvinneutyske. Det hender at hun ikke vil det, men da kaster jeg tøfla mine på henne.

Som oftest begynner ungen å skrike på denne tida, så da må kona kaste en bleie inn i senga til han. Det er ikke alltid han får det til, men jeg synes det utrolig hva to-åringer kan lære seg..

Som oftest må jeg jo pisse (drite gjør jeg på kvelden) om morran, og jeg blir ofte tett i nesa i løpet av natta, og da snyter jeg meg over vasken på badet eller over dassen mens jeg pisser.

Underbuksa har jeg jo sovet i, så den er grei å finne, det samme gjelder for sokka, men det er ofte helvete å finne ei t-skjorte og ei bukse om morran, når kjerringa er så udugelig som mi. Derfor har jeg konsekvent begynt å sparke klærne fra i går i under senga mi om kvelden, slik at jeg i alle fall finner noe å ha på meg. Men, en gang lærte jeg en skikkelig lekse eller to om å legge klæra på golvet.

Det var en torsdag, en lønningsdag husker jeg, fordi jeg var ganske brisen etter å tatt den faste "lønnspinnen", og uten å tenke meg om, så slapp jeg klea mine rett opp på askebegeret der jeg akkurat hadde lagt fra meg sneipen. (En annen lekse er nemlig å ikke ta av seg t-skjorta med sneipen i kjeften).

Jeg halvdøste av med en gang hue traff puta, men bråvåkna like etterpå av at kjerringa stod å helte ut ølen min over buksa mi som brant, og den ølen hadde jeg faen meg åpna den kvelden!! Går det an'a?? Ikke nok med det, men det var favoritt bilbuksa mi, også.

Nok avsporinger, etter å ha finni no å ha på meg, varmer jeg på kaffen fra i går, ruller en røyk og setter meg på balkongen, mens kona kler på ungen. Mens, jeg sitter der så ruller jeg røyk for hele dagen og fyller ettuiet. Man har da klasse.

Deretter blir det to kopper kaffe til, en håndfull sukkerbiter til frokost, selv om den jævla skrikerungen omtrent tømmer sukkerkoppen hver dag før vårs arbeidsfolk har fått noe å bite på.

Så er det å tusle på arbeidet, da..

Eh.....

Ble stum!

Hva kan jeg si?

Takk, for at du delte dette med meg.

*sterkt berørt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er linken gammel? Leter på åpent. Ja jeg har høy rist, hvilket nummer bruker du da? Burde kanskje måle foten i cm også?

Og det er jævlig å våkne så tidlig når man ikke må! :-/

:-)

Jeg liker deg!!!!

*s*

38:-)

Noen ganger 39, særlig i Spania.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja - helt faste rutiner hos meg, det må jeg ha.

Helst våkne alene - da jeg har tendens til morgengrettenhet - tasser ut av soverommet så sambis ikke skal våkne.Tøyet er av samme grunn nesten alltid lagt frem kvelden i forveien, så sant det er mulig å forutsi hvordan været skal bli, dusj, tannpuss, påkledning og sminke i helt fast rekkefølge, og så til morgenens høydepunkt : hente inn avisene på matta (Aftenposten og Finansavisen) og lage kaffe latte og koooooose seg i 15 minutter før jeg durer avgårde til bussen i fast trav. Slik er alle mine morgener, bortsett fra de som blir 2forstyrret" av at sambis skal opp samtidig og jeg for skams skyld må mumle noen velkomsthilsner til ham på badet og på kjøkkenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få 40 minutters lenger søvn hver natt, hvis kl ringer 0640 og du står opp. Det er 240 arbeidsdager i året og dette vil si at du kan sove 9600 minutter mer i løpet av ett år. Med andre ord 160 timer, som igjen utgjør 20 døgn med 8 timers søvn. Det igjen tilsvarer en arbeidsmåned.

Hadde jeg vært deg hadde jeg sovet til 06:40:-)))

Men gjør jeg det klarer jeg ikke å komme meg opp før 07.15 og da rekker jeg ikke jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du kunne nok stilt klokka etter meg, i allefall de dagene jeg skal på jobb/forelesninger. Vekkerklokka ringer 06.28. Jeg ligger og strekker meg og våkner til P4-nyhetene. Når det er ferdig, 06.33 står jeg opp og dusjer og kler på meg, det er ferdig 07.00. Da har samboeren min slått på God Morgen Hjelper deg og sitter og spiser frokost foran TV'en. Jeg lager frokost til meg selv, og matpakke hvis jeg ikke vil spise i kantina. Nå er det sambo som dusjer, mens jeg spiser frokost, leser litt mail og slikt. 07.35 føner jeg håret, sminker meg, pusser tenner osv. Og så går jeg ut døra 07.55. Jeg_må_ ha god tid om morgenen. Jeg har en venninne som står opp 13 minutter før hun skal ut døra, bare hiver på seg klær, grer håret og rasker med seg noen tørre knekkebrød som frokost. Det hadde aldri jeg klart, hvis jeg ikke får dusj, frokost og litt rolig tid så er jeg ikke menneske den dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først steiker jeg meg en pizza. Den oversprøyter jeg med majones. Deretter tuter jeg 1 1/2 liter cola og raper opp igjen flasken.

Deretter vekker jeg ungene og hiver til dem 1 pose non stop hver.

Så kjører jeg dem i barnehagen. Vi vasker oss ikke først.

Resten av dagen klør jeg meg i hekken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Først steiker jeg meg en pizza. Den oversprøyter jeg med majones. Deretter tuter jeg 1 1/2 liter cola og raper opp igjen flasken.

Deretter vekker jeg ungene og hiver til dem 1 pose non stop hver.

Så kjører jeg dem i barnehagen. Vi vasker oss ikke først.

Resten av dagen klør jeg meg i hekken.

Du er så hysterisk morsom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen har det fint... :-)

Jo, men i dag måtte jeg gresselig tidlig opp! *grynt*

Jeg får ta meg en tur ut i sola nå da, sånn at jeg kan duppe litt av..:)

Livet er heeeeeeeerlig altså *smiiiiil*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...