Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skulle fått åpna ADSL-linja vår på mandag.. Utpå dagen blinker det i DSL-lampa på modemet, men skjer ikke noe mer.. Vi ringte dit, og fikk beskjed om at noe gikk galt da de skulle koble til..

Men tirsdag skulle vi få det..

Ok, tirsdagen kommer, og ikke noe skjer. Jeg ringer til feilmeldinga og til kundeservice. De sjekker linja, og den er helt fin. Snakker med en i "ekspert-panelet i Telenor, og får beskjed om at de skal sjekke det opp og ringe meg tilbake..Hører ingenting fra de..

Nå har jeg noen få spørsmål ... Når jeg slår på modemet blinker det rødt noen sekunder (20-30) på STA-lampa. Hva betyr det? Vil det si at det er noe galt med modemet?

Noen som har den minste peiling på hva jeg kan gjøre, eller om feilen ikke ligger hos oss men hos Telenor?

*utålmodig*

Skrevet

Det betyr at modemet ikke får kontakt. Feilen ligger 99% sikkert hos Telenor, det er en mulighet for feilkobling hos dere eller feil på selve modemet.

Skrevet

Be de komme å se på det. Evt bytte modem, jeg hadde et moden som plutselig ikke ville mer. Byttet og alt var bra.

Men feilen ligger nok hos dem ja.

Support er ikke Telenors sterke side, kanskje de skulle bruke noen av alle milliardene de tjener på å hjelpe kundene sine.

Skrevet

Det betyr at modemet ikke får kontakt. Feilen ligger 99% sikkert hos Telenor, det er en mulighet for feilkobling hos dere eller feil på selve modemet.

Lampa blinker de første 20 sek sekundene her også, det skal den gjøre.Det betyr at den oppretter eller forsøker å opprette kontakt.

Vi har ingen problemer, alt funker fint.

Skrevet

Lampa blinker de første 20 sek sekundene her også, det skal den gjøre.Det betyr at den oppretter eller forsøker å opprette kontakt.

Skrevet

Fra tidlig om formiddagen av, og gjerne flere ganger daglig til de får ut fingeren.

Skrevet

Jepp.. hos dere blinker den til den har fått kontakt. Når den bare blinker uten at det blir tent et fast lys etterhvert betyr det at den ikke får kontakt :)

Skrevet

Be de komme å se på det. Evt bytte modem, jeg hadde et moden som plutselig ikke ville mer. Byttet og alt var bra.

Men feilen ligger nok hos dem ja.

Support er ikke Telenors sterke side, kanskje de skulle bruke noen av alle milliardene de tjener på å hjelpe kundene sine.

Hehe, hvis du har problemer med supporten hos Telenor, prøv supporten til NGT. De er ti ganger verre.. om det er noen trøst. Jeg har vært kunde hos begge.

Skrevet

Jepp.. hos dere blinker den til den har fått kontakt. Når den bare blinker uten at det blir tent et fast lys etterhvert betyr det at den ikke får kontakt :)

Ja, eh, jeg svarte til feil person :)

Skrevet

Jeg blir brutt hele tiden når jeg sitter her og får opp feilmelding 678. Datamaskinen du ringer opp bla bla bla.

Har ringt 100 ganger til Telenor og levert maskinen til leverandøren. Begge sier alt er i orden. Blir gal av det. Har du no forslag?

Skrevet

Hehe, hvis du har problemer med supporten hos Telenor, prøv supporten til NGT. De er ti ganger verre.. om det er noen trøst. Jeg har vært kunde hos begge.

Noko av problemet til NGT er jo at dei er avhengige av Telenor som eig nettet...

Men nei... Dei har ikkje akkurat imponert dei to gongane eg har ringt dei.

Skrevet

Noko av problemet til NGT er jo at dei er avhengige av Telenor som eig nettet...

Men nei... Dei har ikkje akkurat imponert dei to gongane eg har ringt dei.

Selve leveringen er nå så sin sak.. selv om da jeg bestilte fra NGT gjorde Bravida sin del av jobben punktlig og korrekt, og NGT brukte to måneder på å få til resten. Og selve kundeservicen er en katastrofe.. ikke åpen om kvelden eller i helgene, og folka som jobber der er komplett udugelige. Sist jeg ringte snakket jeg med en fyr som jeg måtte forklare hva ftp var for noe. Og det var etter jeg hadde ventet i tre kvarter på å få snakke med noen. Ikke ble problemet løst heller, det er det såvidt jeg vet ikke den dag i dag.

Telenor fortjener sikkert mye kjeft de også. Men i løpet av det året jeg var ADSL-kunde hos dem svarte de alltid på telefonen innen fem minutter uansett ukedag og tid på døgnet, og ga alltid greie svar. Bare synd det er så dyrt. Men man får vel det man betaler for.. i NGTs tilfelle, lav betaling og tragisk kundeservice.

• 5 måneder senere...
Skrevet

Jeg blir brutt hele tiden når jeg sitter her og får opp feilmelding 678. Datamaskinen du ringer opp bla bla bla.

Har ringt 100 ganger til Telenor og levert maskinen til leverandøren. Begge sier alt er i orden. Blir gal av det. Har du no forslag?

Engelsk:

The computer you are dialing is not answering. Please try again later.

Problem:

Stort sett skyldes dette fysiske/telefon-tekniske feil.

Løsning 1

Sjekk kabel og koblinger

Ødelagt eller lang ledning fra modem til telefonkontakt kan være årsaken.

Løsning 2

Reinstaller ISDN-kortet eller modemet.

Regner med du har prøvd å reinstallere telenor-programvaren.

Var det slik at dette oppsto etter at de hadde byttet noe?

Skrevet

Engelsk:

The computer you are dialing is not answering. Please try again later.

Problem:

Stort sett skyldes dette fysiske/telefon-tekniske feil.

Løsning 1

Sjekk kabel og koblinger

Ødelagt eller lang ledning fra modem til telefonkontakt kan være årsaken.

Løsning 2

Reinstaller ISDN-kortet eller modemet.

Regner med du har prøvd å reinstallere telenor-programvaren.

Var det slik at dette oppsto etter at de hadde byttet noe?

De var her og skiftet ett eller annet for nummervisningen og anrop kaller virket ikke da vi satt på nettet. Etterpå har jeg blitt brutt hele tiden. Vet ikke hvor mange ganger jeg har blitt brutt i kveld, kanskje 6-7 ganger.

Skrevet

De var her og skiftet ett eller annet for nummervisningen og anrop kaller virket ikke da vi satt på nettet. Etterpå har jeg blitt brutt hele tiden. Vet ikke hvor mange ganger jeg har blitt brutt i kveld, kanskje 6-7 ganger.

"anrop kaller"?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...