Gå til innhold

Feiring med 'åpent hus'


Gjest ikke undertegnet

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Å bli bedt i 'lag' med personlig innbydelse er koselig. Da takker jeg ja på telefon og på dagen tar jeg med gave og godt humør og tropper opp.

Så er et de som lar 'gå rundt' at de har åpent hus eller etter en liten notis i lokalavisa. Da er det opp til deg liksom. Trenger jo ikke ringe å si om du kommer eller ikke.

Her er en ny variant:

Har fått innbydelse i posten til 'åpent hus' stilet til meg personlig. Må du si ifra om du ikke kommer da?

Det er vel forresten ikke 'åpent hus' når en selv velger hvem som skal komme?

For meg virker det som en enkel måte å få gaver på. Gidder ikke hele styret med middag og den pakka der, men vil ha gaver allikevel.

Det var en feig løsning synes jeg. Enten er det åpent hus for alle som føler de har noe der å gjøre, eller så ber du folk på en ordentlig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Lionn

    11

  • SierDuDet

    10

  • thrist

    1

  • Tornerose

    1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Å invitere til Åpent Hus betyr jo ikke nødvendigvis at det ikke er servering o.l. Sannsynligvis har de koldtbord eller noe annet som kan stå framme utover dagen, eller _må_ du ha varm middag? Det er jo faktisk verten som bestemmer. Ganske frekt å bestemme hva de som faktisk inviterer deg skal servere til middag. Hvis du ikke liker opplegget kan du jo bare la være å komme. De kan ikke være spesielt gode venner av deg siden du surmuler sånn over at du må ta med gave og bare får snacks tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har "åpent hus" én gang i året. Alle er velkommen, det er ikke noe middagsservering kun snacks, og vi forventer slett ikke å få noe gaver! (?) Det er kun hyggelig samvær og er like vellykka hvert år.

Syns du virker som en surmuler, jeg. Men det er som du sier; bare la være å komme det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du bare i dårlig humør i dag, eller?

At du stiller spørsmål ved vertskapts måte å arrangere fest på er ganske frekt. Det er jo bare å la være å gå hvis det ikke er "fint" nok for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du bare i dårlig humør i dag, eller?

At du stiller spørsmål ved vertskapts måte å arrangere fest på er ganske frekt. Det er jo bare å la være å gå hvis det ikke er "fint" nok for deg.

Du kledde en ekstra p. Hva har skjedd? Har webbis vært slem med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Åpent hus" betyr at det ikke er en bestemt tid man skal komme på, bare et tidsrom man kan stikke innom innen. Om man er en time eller tre er opp til deg. Og man gir kanskje en liten ting (blomst, vin, en liten bok etc, men må ikke gi like stor gave som man føler man bør gi hvis det er stor middag.

Synes åpent hus løsningen er kjempefin, noen ganger har man mange som vil si gratulerer, men det kan passe dårlig med en hel kveld som må settes av. Særlig i ferietid, oppunder jul, hvis man skal feire en hverdag osv, så passer denne formen for markering av busrdager og andre merkedager.

Selvsagt ikke alltid, men min oppfaning er at de som gjør det på denne måten ikke er de som aldri ellers har store selskaper, tvert i mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes jeg ser det for meg....

Annonse i lokalavisen Aftenposten Aften:

"Åpent hus hos familien conan.

I anledning det gode været og conas lønnsforhøyelse invitirer vi store og små, tykke og tynne, junkier og flyttsamer, nye, gamle og wannabe landsmenn, sikringsdømte og pederaster, Blitzere og Boot boyz, naboer, venner og kolleger, samt hele storslekta med venner til en liten trivelig samling i vår ringe, dog møblerte, bolig på Oslos beste vestkant.

Du behøver ikke ta med noe annet enn stereoanlegget eller konas smykker når du går.

Velkommen!!"

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kledde en ekstra p. Hva har skjedd? Har webbis vært slem med deg?

Det er sånn man avslører de som har figurert i stor stil med ukjente nick :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kledde en ekstra p. Hva har skjedd? Har webbis vært slem med deg?

Neida. Jeg tror webbis elsker meg. Det er nok noen andre trekukker som er på ferde.

Jeg gir f. Jeg syns jeg kler det. Omtrent like fin som deg med 2 n-er. Nesten bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sånn man avslører de som har figurert i stor stil med ukjente nick :)

*Klør meg i hekken* Skjønte ikke hva du mente, og jeg er ikke blond engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida. Jeg tror webbis elsker meg. Det er nok noen andre trekukker som er på ferde.

Jeg gir f. Jeg syns jeg kler det. Omtrent like fin som deg med 2 n-er. Nesten bare.

Jeg var søtest med 13 i`er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sånn man avslører de som har figurert i stor stil med ukjente nick :)

Jeg skjønte heller ikke hva du mente, men du har sikkert rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Klør meg i hekken* Skjønte ikke hva du mente, og jeg er ikke blond engang.

Er man slem med IU nicket, så mister man sitt gamle nick.. ikke sant?

Og da ender man opp som deg (selv om du jo var "slem" med ditt faste nick), som f.eks. Lionn istedet for Lion.

Jopppe istedet for Joppe, osv.

SierDeDet istedet for SierDuDet, osv..

Er det varmen som er slem med deg i dag? :)

Hvilket av disse alternativene liker du best:

1. Trene i denne varmen, spise, stresse med å få sett en film, bursdag, byen.

2. Se filmen jeg ellers vil stresse med å se, sprette noen iskalde øl, røyke, bursdag, byen.

?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønte heller ikke hva du mente, men du har sikkert rett.

Alle er blonde i dag, altså...

Ingen forstår hverken mail jeg sender, ting jeg skriver her, eller noe annet.

Er det varmen som har tatt dere alle, eller er det meg den har tatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man slem med IU nicket, så mister man sitt gamle nick.. ikke sant?

Og da ender man opp som deg (selv om du jo var "slem" med ditt faste nick), som f.eks. Lionn istedet for Lion.

Jopppe istedet for Joppe, osv.

SierDeDet istedet for SierDuDet, osv..

Er det varmen som er slem med deg i dag? :)

Hvilket av disse alternativene liker du best:

1. Trene i denne varmen, spise, stresse med å få sett en film, bursdag, byen.

2. Se filmen jeg ellers vil stresse med å se, sprette noen iskalde øl, røyke, bursdag, byen.

?

*øh*

Har jeg vært slem med meg selv, mener du?

*HRMF*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man slem med IU nicket, så mister man sitt gamle nick.. ikke sant?

Og da ender man opp som deg (selv om du jo var "slem" med ditt faste nick), som f.eks. Lionn istedet for Lion.

Jopppe istedet for Joppe, osv.

SierDeDet istedet for SierDuDet, osv..

Er det varmen som er slem med deg i dag? :)

Hvilket av disse alternativene liker du best:

1. Trene i denne varmen, spise, stresse med å få sett en film, bursdag, byen.

2. Se filmen jeg ellers vil stresse med å se, sprette noen iskalde øl, røyke, bursdag, byen.

?

Aha!! Jopppe har vært anonymous. Og ja, det er varmt og jævlig. Jeg er heldig som kan være inne.

Alternativ 2 selvsagt. Du er vel ikke korka heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle er blonde i dag, altså...

Ingen forstår hverken mail jeg sender, ting jeg skriver her, eller noe annet.

Er det varmen som har tatt dere alle, eller er det meg den har tatt?

Det er nok ditt hode som er "utafor" i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Å invitere til Åpent Hus betyr jo ikke nødvendigvis at det ikke er servering o.l. Sannsynligvis har de koldtbord eller noe annet som kan stå framme utover dagen, eller _må_ du ha varm middag? Det er jo faktisk verten som bestemmer. Ganske frekt å bestemme hva de som faktisk inviterer deg skal servere til middag. Hvis du ikke liker opplegget kan du jo bare la være å komme. De kan ikke være spesielt gode venner av deg siden du surmuler sånn over at du må ta med gave og bare får snacks tilbake.

Det har litt å gjøre med at disse menneskene generelt er litt (mye faktisk) 'knegne' når det gjelder gaver til andre.

Samtidig skryter de fælt om de flotte 'partyene' de har vært på når andre har hatt 'lag'. Så det er tydelig at de liker slike selskaper.

Og, nei, det er IKKE veldig gode venner. Syntes faktisk det vr rart at jeg ble bedt.

Men spørsmålet var:

Krever en invitasjon til åpent hus at du ringer og gir beskjed om du IKKE kommer?

Forøvrig har min reaksjon helt sikkert med at jeg er ubekvem med den 'åpent hus'-formen når jeg kjenner så få av de som sannsynligvis er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*øh*

Har jeg vært slem med meg selv, mener du?

*HRMF*

Ja, det er nøyaktig sånn det foregår.

Man er slem med seg selv, og ting går skeis.

Uutholdelig det der, altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...