Gå til innhold

Feiring med 'åpent hus'


Gjest ikke undertegnet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Lionn

    11

  • SierDuDet

    10

  • thrist

    1

  • Tornerose

    1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Aha!! Jopppe har vært anonymous. Og ja, det er varmt og jævlig. Jeg er heldig som kan være inne.

Alternativ 2 selvsagt. Du er vel ikke korka heller?

Grunnen til at jeg stilte deg det spørsmålet var selvsagt fordi jeg visste hva du ville svare, og min samvittighet i forhold til å droppe treninga trengte litt backup i forhold til valget som allerede var tatt, og jeg visste at du ville støtte opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha!! Jopppe har vært anonymous. Og ja, det er varmt og jævlig. Jeg er heldig som kan være inne.

Alternativ 2 selvsagt. Du er vel ikke korka heller?

anonaymous? Hva snakkerr dere om??? Jeg har bare ikke reservert det forbanna nicket.

Jeezes.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Vi har "åpent hus" én gang i året. Alle er velkommen, det er ikke noe middagsservering kun snacks, og vi forventer slett ikke å få noe gaver! (?) Det er kun hyggelig samvær og er like vellykka hvert år.

Syns du virker som en surmuler, jeg. Men det er som du sier; bare la være å komme det.

Igjen, selvfølgelig er jeg klar over at jeg kan la vær å komme!

Hele problemstillingen er:

Skal jeg si ifra hvis jeg IKKE kommer. Vet at en vanligvis gjør det. Selvfølgelig. Men til åpent hus?

Og blir det forventet at jeg leverer gave selv om jeg ikke kommer? Ved en vanlig 30-40-50 års invitasjon ville jeg nemlig levret en gave selv om jeg vr forhindret i å møte opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er nøyaktig sånn det foregår.

Man er slem med seg selv, og ting går skeis.

Uutholdelig det der, altså!

De som graver en grav for seg selv, eller no?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg stilte deg det spørsmålet var selvsagt fordi jeg visste hva du ville svare, og min samvittighet i forhold til å droppe treninga trengte litt backup i forhold til valget som allerede var tatt, og jeg visste at du ville støtte opp.

Selvsagt. Jeg vil jo gjerne at alle skal bli like dvask som meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

anonaymous? Hva snakkerr dere om??? Jeg har bare ikke reservert det forbanna nicket.

Jeezes.......

Da må du reservere nicket ditt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen, selvfølgelig er jeg klar over at jeg kan la vær å komme!

Hele problemstillingen er:

Skal jeg si ifra hvis jeg IKKE kommer. Vet at en vanligvis gjør det. Selvfølgelig. Men til åpent hus?

Og blir det forventet at jeg leverer gave selv om jeg ikke kommer? Ved en vanlig 30-40-50 års invitasjon ville jeg nemlig levret en gave selv om jeg vr forhindret i å møte opp.

Du lager problemer utav så lite. Gjør som du vil, vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som graver en grav for seg selv, eller no?

Nettopp.

De som graver en grav for seg selv, graver seg ofte mye lengre ned enn de som ikke graver en grav for seg selv.

Og omvendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Er du bare i dårlig humør i dag, eller?

At du stiller spørsmål ved vertskapts måte å arrangere fest på er ganske frekt. Det er jo bare å la være å gå hvis det ikke er "fint" nok for deg.

Ja, jeg er dårlig humør idag!

Av andre grunner.

Problemet er at det er FOR fint for meg. Har vært hos dem før.

Men igjen: dere overser hva jeg spør om. Har aldri fått en adressert invitasjon til åpent hus før. Derfor:

Skal jeg ringe og si hvis jeg IKKE kommer?

Glem at jeg surmuler, det har ikke med saken å gjøre.

For surmule gjør jeg. Det stemmer at jeg ikke greier de folka. Og jeg kommer sannsynligvis derfor til å holde meg hjemme. Derfor spørsmålet.

Også om det er forventet at jeg leverer gave som takk for invitasjsonen. Det gjør jeg ellers. Men her er det åpen hus og det er vel litt annerledes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt. Jeg vil jo gjerne at alle skal bli like dvask som meg.

Stemmer det.. Det var det man kom fram til her på dol; at du var dvask :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ikke undertegnet

"Åpent hus" betyr at det ikke er en bestemt tid man skal komme på, bare et tidsrom man kan stikke innom innen. Om man er en time eller tre er opp til deg. Og man gir kanskje en liten ting (blomst, vin, en liten bok etc, men må ikke gi like stor gave som man føler man bør gi hvis det er stor middag.

Synes åpent hus løsningen er kjempefin, noen ganger har man mange som vil si gratulerer, men det kan passe dårlig med en hel kveld som må settes av. Særlig i ferietid, oppunder jul, hvis man skal feire en hverdag osv, så passer denne formen for markering av busrdager og andre merkedager.

Selvsagt ikke alltid, men min oppfaning er at de som gjør det på denne måten ikke er de som aldri ellers har store selskaper, tvert i mot.

Takk, det var ihvertfall et fornuftig svar!

Men kan DU si noe om det jeg egentlig spør om da kanskje?

Skal jeg gi beskjed hvis jeg IKKE kommer til en åpen hus-invitasjon som er adressert til meg?

Eg et spørsmål jeg har lagt til etterpå:

Hvis jeg ikke går, skal jeg da allikevel levere gave? Det gjør jeg alltid ved middagsinvitasjoner til bursdager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Jeg synes jeg ser det for meg....

Annonse i lokalavisen Aftenposten Aften:

"Åpent hus hos familien conan.

I anledning det gode været og conas lønnsforhøyelse invitirer vi store og små, tykke og tynne, junkier og flyttsamer, nye, gamle og wannabe landsmenn, sikringsdømte og pederaster, Blitzere og Boot boyz, naboer, venner og kolleger, samt hele storslekta med venner til en liten trivelig samling i vår ringe, dog møblerte, bolig på Oslos beste vestkant.

Du behøver ikke ta med noe annet enn stereoanlegget eller konas smykker når du går.

Velkommen!!"

;-)

Hehe, ser det for meg jeg også!

Faktisk så ser jeg av og til at det blir 'varslet' åpent hus på den og den adressen i avisa. Sannsynligvis er det familie eller venner som setter inn annonsa.

Har bestandig tenkt at det må da være veldig vanskelig å beregne mat til slike åpne hus-saker.

Jeg har nemlig den uvanen at når jeg skal ha gjester så skal det være NOK mat (mer enn nok). Ingen skal være redd for å ta det siste på fatet siden det er for lite mat. har nemlig en venninne som er slik. Bestandig lite mat og skkryter etterpå at det var akkurat passe med mat. Hehe. Det er jo fordi ingen er så uhøflige at de spiser seg mette. Da ville jo noen av de andre ikke fått NOE. Av erfaring spiser vi alle et måltid før vi går på middag dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Jeg synes jeg ser det for meg....

Annonse i lokalavisen Aftenposten Aften:

"Åpent hus hos familien conan.

I anledning det gode været og conas lønnsforhøyelse invitirer vi store og små, tykke og tynne, junkier og flyttsamer, nye, gamle og wannabe landsmenn, sikringsdømte og pederaster, Blitzere og Boot boyz, naboer, venner og kolleger, samt hele storslekta med venner til en liten trivelig samling i vår ringe, dog møblerte, bolig på Oslos beste vestkant.

Du behøver ikke ta med noe annet enn stereoanlegget eller konas smykker når du går.

Velkommen!!"

;-)

Beste vestkant? Bor ikke du på Tveita da? Eller var det Abildsø?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Du lager problemer utav så lite. Gjør som du vil, vel.

Ja selvfølgelig gjør jeg som jeg vil. Har ifkke bedt om råd om akkurat den biten.

Skjønner du ikke da:

jeg spør om jeg må si ifra hvis jeg ikke kommer til en slik åpenhus invitasjon. Fordi ingen jeg har spurt her vet. Har ikke opplevd akkurat den varianten før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja selvfølgelig gjør jeg som jeg vil. Har ifkke bedt om råd om akkurat den biten.

Skjønner du ikke da:

jeg spør om jeg må si ifra hvis jeg ikke kommer til en slik åpenhus invitasjon. Fordi ingen jeg har spurt her vet. Har ikke opplevd akkurat den varianten før.

Da sier du fra hvis du vil si fra og du sier ikke fra om du ikke vil si fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke det står at svar utbes i innbydelsen, trenger du sikkert ikke melde avbud. Men jeg tror heller ikke at noen vil se rart på deg hvis du ringer.

Min far hadde åpent hus på sin 60-årsdag, og da var det noen som ringte og noen som ikke ringte. Det var forresten en hyggelig dag og man fikk snakket bedre med flere når de kom noen av gangen og ikke man ble sittende stille i timesvis ved middagsbordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...